Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.12.2019, 14:10

Malé veľké auto. Honda dokáže čarovať priestorom, má však jednu chybu

V redakcii sme si na týždeň vyskúšali už na prvý pohľad sympatický mestský crossover od Hondy. Aký vo výsledku je?

Malé veľké auto. Honda dokáže čarovať priestorom, má však jednu chybu
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Už je to trochu otrepaná pesnička. Športovo-úžitkové modely sa na ľudí vrhajú takmer z každého smeru a v podstate sa potom ani nečudujeme, že sa označujú za aktuálny trend. Najmä teda v Európe. Celý segment ešte podporujú ich menší kolegovia - mestské crossovery, ktoré sú v zásade len o niečo väčšie než bežné hatchbacky a ponúkajú najmä vyššiu svetlú výšku podvozka.

Medzi týchto zástupcov patrí aj Honda HR-V, ktorá okrem mnohých nedávnych vylepšení získala aj verziu s prívlastkom Sport. Ak si vravíte, že to bude len ďalšie pseudo športové mini-SUV, tak váš názor sme zdieľali na začiatku tiež. No poďme na to pekne po poriadku a priblížme, čo je táto japonská novinka vlastne zač.

Dynamický kabát jej pristane

Už pri preberaní vozidla od dílera sme si model HR-V Sport dôkladne prezreli. Spojenie šedého lakovania a množstva čiernych doplnkov vyzerá nepochybne veľmi pekne. Vyzdvihnúť môžme tiež svetlomety s LED technológiou, zadné mierne zatmavené svetlá, 18-palcové disky kolies a prídavné prvky karosérie, ktoré umocňujú športový dojem z vozidla. 

Kabína pritiahne pozornosť najmä kombináciou s červenou kožou. Tú nájdeme nielen na dobre tvarovaných a pohodlných sedadlách, ale aj na stredovom tuneli či palubnej doske a dverách. Trochu nás mrzí prítomnosť tvrdých plastov a klavírneho laku, ktorého osadenie nepochybne oľutujete už po niekoľkých rokoch. Vidno na ňom totiž každý škrabanček a otlačok prstov či prach. 

V zásade nám však na posede za volantom nič nevadilo. Sedí sa síce netradične nízko na pomery crossoverov, no aj napriek tomu má vodič dostatočne dobrý výhľad na dianie v premávke. Multifunkčný volant padne pekne do rúk, bežné budíky pred vodičom dopĺňa ešte malý informačný displej na okraji a v strede palubovky sa vyníma centrálny displej infotainmentu.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Na dotyky reaguje pomerne pohotovo, ale ako je to už pri modeloch Honda zvykom, jeho riešenie i grafika patria skôr do rokov minulých. Patrilo by sa, aby už systém prešiel radikálnou modernizáciou, ktorá by mohla tiež upraviť intuitívnejšie ovládanie a menu. 

Na priestor na zadných sedadlách sa pasažieri nebudú sťažovať, hoci v trojici by už cestovanie v zadnej časti nebolo práve najpohodlnejšie. K dispozícii je dostatočne veľký 448 litrový batožinový priestor, avšak praktickosť vozidla tu nekončí. Okrem toho, že Honda HR-V pôsobí na oko podstatne menšie, než v skutočnosti je, ponúka aj prekvapivo veľký vnútorný priestor.

Využiť teda môžete aj takzvané Magic Seats (zadné sklopné/výklopné sedadlá), ktoré vďaka osadeniu palivovej nádrže pod predných pasažierov disponujú sklápacím/vyklápadcím mechanizmom, kedy vznikne slušné dodatočné miesto na prevoz aj rozmernejších predmetov. 

Nie je to extrémny športovec

Pod kapotu novinky sa dostal 1,5-litrový benzínový i-VTEC agregát s výkonom 134 kW a krútiacim momentom 220 Nm. Spojený je s bezstupňovou CVT prevodovkou, pohonom predných kolies a šprint z nuly na stovku zvláda za 8,6 sekundy. A práve už trochu zastaralá prevodovka, i keď má prednastavených sedem "virtuálnych" stupňov, zabíja športový charakter auta zrejme najviac. Je naladená skôr na komfortnejšiu jazdu a nepochybujeme o tom, že v spojení s manuálom by bol model podstatne "čipernejší" pri dynamickej jazde. 

O záchranu sa potom snaží skvele vyladený podvozok, ktorý je oproti klasickému prevedeniu o niečo tuhší, no rozhodne z vás nevyklepe dušu. Nahráva rýchlym prejazdom zákrutami, kedy sa auto až nečakane málo nakláňa. Na druhú stranu potom veľmi dobre tlmí aj väčšie nerovnosti na cestách, takže ponúka výhody aj pri bežnej jazde. 

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Na okresných cestách sa dá s novinkou zajazdiť za zhruba šesť až sedem litrov na sto kilometrov, na diaľnici sa apetít zvýšil na 7,7 litra a v meste si z nádrže odpije asi osem litrov benzínu. Zároveň však vie byť auto poriadne smädné a ak budete príliš "štekliť" kone pod kapotou, tak sa môžete prehupnúť aj na dvojciferné čísla spotreby. 

Zhrnuté, podčiarknuté

Ak by sme si to mali dať všetko dokopy, tak model HR-V Sport v zásade neklame. Oproti bežnému prevedeniu ponúka lepšie vyladený podvozok Performance Damper, výkonný motor a atraktívnejší dizajn. Na druhú stranu však charakter auta významne zabíja osadená CVT prevodovka, ktorá si s naladením auta nerozumie.

​Vo výsledku je tu teda mestský crossover s prekvapivo priestranným interiérom a pekným vzhľadom, no aj napriek výborným jazdným vlastnostiam sa nedá hovoriť o "ostrom modeli". Isté korenie pribudlo, no to je tak všetko.

Cenová ponuka potom mnohým nebude dávať v porovnaní s konkurenciou príliš zmysel - novinka je k dispozícii od 27 590 eur a to je už trochu vysoká daň za skvelý, hoci nie úplne dokonalý mestský crossover s prívlastkom Sport.