Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.12.2019, 17:27

SUV s lepšou spotrebou sa hľadá ťažko. Hybrid od Toyoty poráža aj diesel

V redakcii sme si vyskúšali model RAV4, ktorý dáva zbohom nafte a prichádza s 2,5-litrovým benzínovým motorom. Treba sa ho báť?

SUV s lepšou spotrebou sa hľadá ťažko. Hybrid od Toyoty poráža aj diesel
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Model RAV4 sa môže označovať za jedného zo zakladateľov segmentu športovo-úžitkových áut sveta. Prvá generácia prišla na trh v roku 1994, pobudla tu vďaka svojmu úspešnému pôsobeniu dodnes a nechystá sa tak skoro nikam odísť. Aktuálne praje segmentu trend, ktorý ovládol nielen Európu, ale i celý svet.

Ľudia si vyberajú väčšie vozidlá na vyšších podvozkoch, pričom niekedy nedisponujú benefitmi SUV modelov a ide skôr o vyvýšené hatchbacky. Jednoducho, zákazníci chcú mať väčší pocit bezpečnosti, lepší rozhľad na dianie na ceste a nechcú sa obávať vyšších obrubníkov. Často totiž tieto modely jazdia prevažne v mestách, respektíve len po spevnených cestách.

​Toyota má v ponuke naozaj široký výber vozidiel najrôznejších druhov. Okrem rodinných modelov, mestských vozidiel či skutočne terénnych áut sa tu nájde aj akási stredná cesta. Zapadá sem napríklad model RAV4, ktorý sme počas týždňa v redakcii podrobili testu.

Drsná najmä na pohľad

Hneď na úvod priznáme, že sa nám nová „RAV-ka“ skutočne zapáčila. Nemáme teraz na mysli jazdné vlastnosti, ale samotný dizajn exteriéru a interiéru. Konečne je tu niekto, kto sa odlišuje od zabehnutého stereotypu v zmysle konzervatívnych kriviek u konkurencie. Toyota sa vydala inou cestou a novinka prináša agresívnu prednú časť, ktorá pôsobí vďaka širokým LED svetlometom a veľkej maske chladiča naozaj mohutne.

​Biele lakovanie dopĺňajú mnohé čierne lesklé doplnky, ako napríklad lemy, spodné prahy, strecha, strešný spojler a spodné časti predného i zadného nárazníka. Vyzerá to skvele, ale treba počítať aj so zvýšenou nutnosťou údržby – tieto dizajnové prvky totiž ľahšie priznajú nielen poškriabanie, ale aj špinu. Toyota vzadu prekvapivo neskrýva reálnu dvojicu koncoviek výfuku, čo je dnes už pomerne rarita. Bodkou na záver vonkajšieho dizajnu vo výbave Selection sú 18-palcové čierne disky kolies.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 66% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.