Každý piaty Superb predaný v Európe má byť podľa plánov Škody do zásuvky. Plug-in hybridné prevedenie vlajkovej lode českej značky je alternatívou k obľúbeným dieselom. Celkom 82 percent vyrobených Superbov kúpia firmy, takže vám možno čoskoro jeho klúč požičajú. Je to klasické flotilové auto, a tam sa hľadí na spotrebu, píše iDNES.cz.
S nabíjacím Superbom (plug-in hybrid, skrátene PHEV) sa dá jazdiť za nulu, chce to však premýšľať a plánovať. Musíte mať totiž auto nabité zo zásuvky. Vzhľadom k tomu, že Superb dokáže svišťať len na elektrinu až 140 kilometrovou rýchlosťou, dá sa do práce dôjsť iba na baterky. Keď sa potom pridá spaľovací motor, vystačí si s tromi až troma a pol litrami pri slušnej predpisovej jazde po meste a okreskách.
Má to háčik, na baterky sa dá prejsť nejakých 50 kilometrov. Potom treba zas putovať k zásuvke, alebo nechať akumulátor dobíjať spaľovacím motorom.
Môžete to nechať všetko na mozgu auta, alebo sa s tým trochu "pohrať", v menu ovládania hybridného pohonu si napríklad môžete nastaviť, koľko elektriny chcete nechať "na potom", keď zídete z diaľnice, na prekonanie posledných kilometrov mestom domov. Alebo naopak stlačiť tlačidlo a nariadiť tak systému, aby stále využíval čo najviac elektriny, to keď viete, že nepôjdete ďaleko.
Ukazovateľ toku energie, štatistika spotreby a ďalšie menu obsluhy elektropohonu hybridného Superbu je prehľadné a intuitívne, ale trochu zapadnuté v infotainmente. Rýchlo si na to zvyknete, ale bežne sa elektrické autá svojím neobvyklým pohonom s radosťou pochvália na prvý pohľa...
Zostáva vám 85% na dočítanie.