Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.12.2019, 14:45

​Náhrada za diesel pre manažérsky Superb. Prvé kilometre s hybridnou Škodou

  • Škody mieria k zásuvke. V roku 2025 má byť štvrtina predávaných áut českej značky elektrifikovaná. Prvé dva modely (Citigoe iV a Superb iV) sú tu, no do konca roka 2022 dorazí ešte aspoň ďalších osem.
  • Aké sú prvé dojmy z elektrifikovaného Superbu do zástrčky?

Každý piaty Superb predaný v Európe má byť podľa plánov Škody do zásuvky. Plug-in hybridné prevedenie vlajkovej lode českej značky je alternatívou k obľúbeným dieselom. Celkom 82 percent vyrobených Superbov kúpia firmy, takže vám možno čoskoro jeho klúč požičajú. Je to klasické flotilové auto, a tam sa hľadí na spotrebu, píše iDNES.cz.

S nabíjacím Superbom (plug-in hybrid, skrátene PHEV) sa dá jazdiť za nulu, chce to však premýšľať a plánovať. Musíte mať totiž auto nabité zo zásuvky. Vzhľadom k tomu, že Superb dokáže svišťať len na elektrinu až 140 kilometrovou rýchlosťou, dá sa do práce dôjsť iba na baterky. Keď sa potom pridá spaľovací motor, vystačí si s tromi až troma a pol litrami pri slušnej predpisovej jazde po meste a okreskách.

​Má to háčik, na baterky sa dá prejsť nejakých 50 kilometrov. Potom treba zas putovať k zásuvke, alebo nechať akumulátor dobíjať spaľovacím motorom.

Môžete to nechať všetko na mozgu auta, alebo sa s tým trochu "pohrať", v menu ovládania hybridného pohonu si napríklad môžete nastaviť, koľko elektriny chcete nechať "na potom", keď zídete z diaľnice, na prekonanie posledných kilometrov mestom domov. Alebo naopak stlačiť tlačidlo a nariadiť tak systému, aby stále využíval čo najviac elektriny, to keď viete, že nepôjdete ďaleko.

Ukazovateľ toku energie, štatistika spotreby a ďalšie menu obsluhy elektropohonu hybridného Superbu je prehľadné a intuitívne, ale trochu zapadnuté v infotainmente. Rýchlo si na to zvyknete, ale bežne sa elektrické autá svojím neobvyklým pohonom s radosťou pochvália na prvý pohľad.

Superb má rovnako ako Citigoe iV režim B, ktorý navolíte pákou automatu a prikážete tak elektromotoru integrovanému v prevodovke, aby namiesto roztáčania kolies začal fungovať ako generátor a nabíjať batériu. Intenzita spomaľovania na "Béčko" je nastavená tak akurát, auto brzdí s dostatočnou intenzitou, aby predvídavý vodič dokázal jazdiť bez bŕzd. Nevie však úplne zastaviť, to musíte dobrzdiť ľavým pedálom.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.