Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.12.2019, 14:45

​Náhrada za diesel pre manažérsky Superb. Prvé kilometre s hybridnou Škodou

  • Škody mieria k zásuvke. V roku 2025 má byť štvrtina predávaných áut českej značky elektrifikovaná. Prvé dva modely (Citigoe iV a Superb iV) sú tu, no do konca roka 2022 dorazí ešte aspoň ďalších osem.
  • Aké sú prvé dojmy z elektrifikovaného Superbu do zástrčky?

Každý piaty Superb predaný v Európe má byť podľa plánov Škody do zásuvky. Plug-in hybridné prevedenie vlajkovej lode českej značky je alternatívou k obľúbeným dieselom. Celkom 82 percent vyrobených Superbov kúpia firmy, takže vám možno čoskoro jeho klúč požičajú. Je to klasické flotilové auto, a tam sa hľadí na spotrebu, píše iDNES.cz.

S nabíjacím Superbom (plug-in hybrid, skrátene PHEV) sa dá jazdiť za nulu, chce to však premýšľať a plánovať. Musíte mať totiž auto nabité zo zásuvky. Vzhľadom k tomu, že Superb dokáže svišťať len na elektrinu až 140 kilometrovou rýchlosťou, dá sa do práce dôjsť iba na baterky. Keď sa potom pridá spaľovací motor, vystačí si s tromi až troma a pol litrami pri slušnej predpisovej jazde po meste a okreskách.

​Má to háčik, na baterky sa dá prejsť nejakých 50 kilometrov. Potom treba zas putovať k zásuvke, alebo nechať akumulátor dobíjať spaľovacím motorom.

Môžete to nechať všetko na mozgu auta, alebo sa s tým trochu "pohrať", v menu ovládania hybridného pohonu si napríklad môžete nastaviť, koľko elektriny chcete nechať "na potom", keď zídete z diaľnice, na prekonanie posledných kilometrov mestom domov. Alebo naopak stlačiť tlačidlo a nariadiť tak systému, aby stále využíval čo najviac elektriny, to keď viete, že nepôjdete ďaleko.

Ukazovateľ toku energie, štatistika spotreby a ďalšie menu obsluhy elektropohonu hybridného Superbu je prehľadné a intuitívne, ale trochu zapadnuté v infotainmente. Rýchlo si na to zvyknete, ale bežne sa elektrické autá svojím neobvyklým pohonom s radosťou pochvália na prvý pohľad.

Superb má rovnako ako Citigoe iV režim B, ktorý navolíte pákou automatu a prikážete tak elektromotoru integrovanému v prevodovke, aby namiesto roztáčania kolies začal fungovať ako generátor a nabíjať batériu. Intenzita spomaľovania na "Béčko" je nastavená tak akurát, auto brzdí s dostatočnou intenzitou, aby predvídavý vodič dokázal jazdiť bez bŕzd. Nevie však úplne zastaviť, to musíte dobrzdiť ľavým pedálom.

Digital + 25€ palivová karta

Obdarujte seba alebo svojich blízkych exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín a ako darček od nás získate palivovú kartu v hodnote 25€.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.