Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.11.2019, 17:40

Lexus má konkurenta pre nemeckú prémiu. Má vlastnosť, ktorou ju dokáže poraziť

V teste sme sa pozreli na to, či môže byť pre mnohých „neznámy“ japonský model ES plnohodnotným súperom pre luxusné vozidlá v Európe.

Lexus má konkurenta pre nemeckú prémiu. Má vlastnosť, ktorou ju dokáže poraziť
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Automobilka Toyota vytvorila pred 30 rokmi luxusnú značku, ktorá chcela osloviť opäť trošku iný druh zákazníkov a taktiež rozšíriť pôsobenie samotného japonského výrobcu. Značka sa ujala, dnes ponúka vo svojom portfóliu skutočne množstvo zaujímavých modelov, avšak neustále musí bojovať o priazeň s nemeckou prémiovou konkurenciou.

Tá má totiž v Európe podstatne silnejšie zázemie a popularitu. Pomôcť by mohla nová generácia najpredávanejšieho modelu značky vôbec, hoci jeho meno ES možno mnohým nič nehovorí. Prečo?

Slovenský príchod „štýlovky“

Vysvetlenie je jednoduché. Aj napriek tomu, že sa Lexusu ES vyrobilo na svete už viac ako 2,3 milióna kusov, v Európe doteraz nebol. Lepšie povedané bol, ale mal označenie GS. To sa s príchodom aktuálnej siedmej generácie mení a model získava rovnaké označenie ako vo svete. A práve túto štýlovú novinku sme si mohli počas uplynulého týždňa vyskúšať v redakcii.

Hodnotenie dizajnu necháme skôr na vás. Lexus je totiž známy svojou extravagantnosťou, tak trochu pompéznosťou a v poslednom období aj skutočne atraktívnym dizajnom. Povedali by sme, že na prvé počutie i videnie sa možno tvári ešte luxusnejšie, než v skutočnosti je. To nie je výčitka, práve naopak. Je to dôkaz, ako hlboko sa značka vryla do pamäti ľudí počas svojej histórie.

Pochopiteľne, nejaké tie kompromisy sa nájdu aj tu, no celkový dojem z vozidla máme skutočne veľmi dobrý. Najviac nás zaujala predná časť, kde je jasnou dominantou obrovská maska chladiča, už typická pre aktuálne vozidlá Lexus. Vyzerajú síce dynamicky, no predné svetlomety nás počas noci trošku sklamali.

Disponovali síce prisvecovaním do zákruty a automatickým prepínaním, ale najmä v diaľkovom režime sme čakali trochu väčší výkon. Inak nemáme zovňajšku a tu osadeným prvkom čo vytknúť. I keď sme testovali verziu F Sport Top, nečakajte žiadne prehnané spojlery a do sveta kričiace športové doplnky. Všetko sa vezie na vlne elegancie a jednoduchosti. Práve v tom je možno tá krása Lexusu, ktovie.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Oáza pokoja

Na úkor exteriéru sa teda viac zameriame na kabínu. Práve interiér novinky nám totiž ulahodil najviac. Ihneď po nastúpení vám do očí padnú športovo tvarované červené kožené sedadlá s logom F Sport na hlavových opierkach, červené obloženie dverí a červené prešívanie na palubovke či multifunkčnom volante.

Páči sa nám, že ak je Lexus zvonku pomerne nenápadný (najmä v bielom lakovaní) a elegantný, vnútri vás môže poriadne prekvapiť pestrosťou. V pohodlných výraznejšie tvarovaných sedadlách si rýchlo nájdete tú pravú polohu, v ktorej sa cítite komfortne, a všetky potrebné nastavenia máte ihneď poruke.

Digital + 25€ palivová karta

Obdarujte seba alebo svojich blízkych exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín a ako darček od nás získate palivovú kartu v hodnote 25€.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.