Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.11.2019, 11:39

Superšport na každý deň. Audi R8 kašle na ekonormy a je asi poslednou príležitosťou na číru radosť

Máte pripravené desiatky tisíc eur na Audi Q7 alebo elektrický e-tron? Zmente plány a kúpte si radšej špičkový model R8.

Superšport na každý deň. Audi R8 kašle na ekonormy a je asi poslednou príležitosťou na číru radosť
Zdroj: Audi

Audi R8 je oproti novinkám Q7 alebo e-tron rýchlejšie, nečakane použiteľné aj na každý deň, budí ešte väčšiu pozornosť a nebudete za jeho volantom vyzerať ako človek bez fantázie či enviromentalista. Ingolstadtský supersport čakajú pravdepodobne posledné dva roky s konečnou platnosťou. Nezahubí ho nezáujem, parte mu vypíšu skôr ekonormy. Je to jeden z posledných desaťvalcov v súčasnej európskej autoprodukcii, okrem toho je atmosferický. Fantastické.

Má "grády", charakter a zvuk. A všetko to je dnes na obtiaž. Teda tým, ktorí sa v R8 neviezli. Je to nízke, vonkajšími mierami nečakane malé auto(dĺžka 4,4 metra), čo sa hodí do horských serpentín. Je perfektne vyvážené, pohon všetkých kolies tu má zmysel, stabilizuje vozidlo na výjazdoch zo zákruty a pridá istotu v dlhých tiahlych oblúkoch.

​Sila ide primárne na zadnú nápravu, v prípade potreby pošle elektrohydraulická lamelová spojka krútiaci moment taktiež dopredu. Muziku pritvrdí mechanický samosvorný diferenciál medzi zadnými kolesami.

R8 prekvapí však hlavne tým, ako perfektne tlmí nerovnosti. Otestovali sme R8 na fantastických štyridsiatich kilometroch cez alpský priesmyk Jaufenpass (v talianskych mapách "passo Giovo"). Na južnej strane je asfalt skoro perfektný, na severnej, kde je cesta užšis, je však kvalita povrchu na úrovni českej alebo slovenskej okresky. Tam sa ešte len ukážu kvality vozidla, píše iDNES.cz.

Nastaviteľné tlmiče sa rozpumpujú a perfektne držia kolesá prilepené na vozovke. Podvozok kopíruje povrch, ale zároveň elasticky tlmí nerovnosti. Žiadne búchanie, škrípanie, v R8 sa aj v takýchto situáciách cítite ako v aute, nie ako v laminátovej formule. R8 je podľa zvyklostí Audi hlavne hliníkové. A supertuhý kovový rám tlmí hluk lepšie ako rezonujúci karbón, z neho má R8 panel za sedadlami tvoriaci prepážku k motorovému priestoru vzadu, stredový tunel a kus zadku.

Čistú klinovitú siluetu predchodcu nahradili proporcie a tvary bližšie klasickým kupé. Prvý model R8 mal na boku extravagantný vertikálny panel za dverami, ten opticky rozbíjal hmotu boku. Aktuálne R8 z roku 2015, ktorá vlani prešla faceliftom, na toto riešenie odkazuje dvoma malými odlišne sfarbenými prvkami.

Chuťovkou pre znalých sú priechody medzi maskou a kapotou, tie odkazujú na bájnu rally príšeru Audi Quattro. Revu motoru a prísnemu pohľadu LED svetiel doplnených o laserové "diaľkáče" uhnú z ľavého diaľničného pruhu aj odpadlíci idúci 110 kilometrov za hodinu a odmietajúci uhnúť.

Zdroj: Audi

Superšport na každý deň

Myslite si o ňom čo chcete, vzhľadu nemožno nič vytknúť a výkonom už vôbec nie. Určite nájdete rýchlejšie a ostrejšie alternatívy, ale žiadna nebude tak univerzálna. Stačí len trochu zvoľniť, prekalibrovať si pravačku na plyne, ideálne vypnúť športový režim a je to normálne kupé, s ktorým sa dá jazdiť každý deň, pokojne aj mestom do kancelárie.

Digital + 25€ palivová karta

Obdarujte seba alebo svojich blízkych exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín a ako darček od nás získate palivovú kartu v hodnote 25€.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.