V rozpore s príslovím "každá zmena je k horšiemu" smeruje väčšina zmien vykonaných na elektromobiloch Zoe správnym smerom. Vezmime to poporiadku. Vozidlo dostalo väčší akumulátor. Nie rozmermi, tie sa od 26 kWh prvej generácie nezmenili, teraz však majú presne dvojnásobnú kapacitu 52 kWh.
Muselo byť následne prepracované chladenie aj uchytenie ťažšieho akumulátora, takže ho nemožno využiť na "upgrade" starej verzie, píše iDNES.cz. V rovnako veľkom vozidle zaberá rovnako veľa miesta - aktuálne má 325 kilogramov a celý model Zoe potom 1 502 kilogramov.
Väčšia kapacita vyvolala potrebu rýchlejšieho nabíjania, pod znakom automobilky v prednej maske tak prvýkrát nájdete konektor CCS, ktorý umožňuje ako pomalšie nabíjanie striedavým prúdom (AC), tak aj rýchlejšie nabíjanie jednosmerným prúdom (DC).
AC palubná nabíjačka vie rovnako ako predchádzajúce verzie rýchle 22kW nabíjanie (približne 2,5 hodiny na naplnenie prázdneho akumulátora), čo ponúka len veľmi málo konkurencie. DC má zvládnuť obligátnych 50 kW (niečo cez hodinu na naplnenie prázdneho akumulátora).
Škoda, že nie je pripravený na ešte rýchlejšie nabíjanie, napríklad príkonom 100 kW, ktoré budú ponúkať niektoré nové super-nabíjačky. Pravdepodobne by sa akumulátor nedarilo v tak malom aute dostatočne uchladiť. Zvedaví sme boli, ako sa podarilo utíšiť palubnú AC nabíjačku, pretože to bola jedna z najväčšíc...
Zostáva vám 85% na dočítanie.