Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.11.2019, 11:07

Na plný prúd do zákrut. Nový elektrický Renault je teraz od podlahy vylepšený

Hoci sa samotný dizajn tohto elektrického vozidla dramaticky nezmenil, nový Renault Zoe je úplne iné auto.

Na plný prúd do zákrut. Nový elektrický Renault je teraz od podlahy vylepšený
Zdroj: Václav Nývlt, Technet.cz

V rozpore s príslovím "každá zmena je k horšiemu" smeruje väčšina zmien vykonaných na elektromobiloch Zoe správnym smerom. Vezmime to poporiadku. Vozidlo dostalo väčší akumulátor. Nie rozmermi, tie sa od 26 kWh prvej generácie nezmenili, teraz však majú presne dvojnásobnú kapacitu 52 kWh.

Muselo byť následne prepracované chladenie aj uchytenie ťažšieho akumulátora, takže ho nemožno využiť na "upgrade" starej verzie, píše iDNES.cz. V rovnako veľkom vozidle zaberá rovnako veľa miesta - aktuálne má 325 kilogramov a celý model Zoe potom 1 502 kilogramov.

​Väčšia kapacita vyvolala potrebu rýchlejšieho nabíjania, pod znakom automobilky v prednej maske tak prvýkrát nájdete konektor CCS, ktorý umožňuje ako pomalšie nabíjanie striedavým prúdom (AC), tak aj rýchlejšie nabíjanie jednosmerným prúdom (DC).

AC palubná nabíjačka vie rovnako ako predchádzajúce verzie rýchle 22kW nabíjanie (približne 2,5 hodiny na naplnenie prázdneho akumulátora), čo ponúka len veľmi málo konkurencie. DC má zvládnuť obligátnych 50 kW (niečo cez hodinu na naplnenie prázdneho akumulátora).

Škoda, že nie je pripravený na ešte rýchlejšie nabíjanie, napríklad príkonom 100 kW, ktoré budú ponúkať niektoré nové super-nabíjačky. Pravdepodobne by sa akumulátor nedarilo v tak malom aute dostatočne uchladiť. Zvedaví sme boli, ako sa podarilo utíšiť palubnú AC nabíjačku, pretože to bola jedna z najväčších slabín elektrického Renaultu. Pri nabíjaní hlasno pískala a "rozoznieť" dokázala aj niektoré prvky elektrickej inštalácie a pripojených spotrebičov.

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.