Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.11.2019, 11:35

Na diaľnicu i do mesta. Vyskúšali sme hybridné rodinné SUV od Hondy

Prednosťou bude pomerne nízka spotreba paliva, kultivovanosť a priestor pre posádku. Naopak, zamrzí staršie pôsobiaci dizajn interiéru.

Na diaľnicu i do mesta. Vyskúšali sme hybridné rodinné SUV od Hondy
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová

V redakcii sme už mali tú česť s viacerými typmi hybridov. Či už išlo o silnejšie a luxusnejšie autá, ako napíklad BMW i8 Roadster, alebo tradičnejší Ford Mondeo Hybrid. Pod slovom hybrid si však väčšina ľudí zrejme zvyčajne predstaví nejaký klasický kombík s príjemnou spotrebou. Honda však prináša do tohto segmentu aj SUV. A hoci nájdeme podobné riešenia aj u Toyoty, Honda k hybridu predsa len pristupuje po svojom. 

Osobne nám na ňom bolo sympatické to, že na prvý pohľad výrazne nekričí na všetky strany o tom, že ukrýva pod kapotou hybridný pohon. Vyzerá v rámci možností úplne “normálne”. Iste, nejde o čisté elegantné tvary, no práve pri SUV nám trochu "nariasené" časti karosérie až tak neprekážajú. 

Z hľadiska dizajnu nám bolo auto skrátka sympatické - i keď to, či sa vám páči alebo nie necháme na vás

Predná maska je akoby vrstvená, pričom LED svetlá delia až hlboko po stranách vrchnú a spodnú časť. Rovnako výrazne zasahujú do bokov i do výšky aj ostro tvarované svetlá na zadnej strane. K SUV profilu pasovali za nás aj 18-palcové disky zo zliatiny.

Ako jazdí?

Pod kapotou drieme celkový výkon 184 koní (135 kW). Starajú sa oň dva typy pohonu. V tomto prípade ide o kombináciu elektrického a benzínového motoru i-VTEC s objemom dva litre a maximálnym výkonom 145 koní (104 kW). Zrýchlenie z nuly na stovku tak trvá 8,8 sekundy pri našej verzii s pohonom predných kolies a 9,2 sekundy pri variante s pohonom všetkých štyroch kolies.

Hoci na prepínanie či uprednostňovanie jazdných režimov slúžia aj tlačidlá na palubnej doske ( k nim sa dostaneme neskôr), technológia i-MMD z domácej dielne si ho dokáže prepínať aj sama a v podstate o tom ani neviete.

V režime EV Drive poháňa auto čisto elektrický motor napájaný z lítiovo-iónovej batérie. V tomto prípade však môžete prejsť maximálne dva kilometre. Honda CR-V je totiž najmä o hybridnom režime Hybrid Drive, kedy motor dodáva energiu elektrickému motoru. Funguje teda ako generátor energie.

Digital + 25€ palivová karta

Obdarujte seba alebo svojich blízkych exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín a ako darček od nás získate palivovú kartu v hodnote 25€.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.