Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.10.2019, 13:45

Druhé najpredávanejšie Mitsubishi sveta. Model L200 je teraz ešte lepší

Z ťažného zvieraťa je teraz frajer, drsniak s ostrým pohľadom sci-fi hrdinu. Mitsubishi L200 je po modeli Outlander celosvetovo druhé najpredávanejšie Mitsubishi. Teraz v novej generácii.

Druhé najpredávanejšie Mitsubishi sveta. Model L200 je teraz ešte lepší
Zdroj: Mitsubishi

Model L200 predáva Mitsubishi v 150 krajinách, vyrába ho v Thajsku a model reprezentuje 15 percent celosvetových predajov tejto japonskej značky. Za päť generácií ich vyrobili skoro päť miliónov, vyše 400-tisíc ich stále jazdí po európskych cestách či necestách, píše iDNES.cz.

Prvý pick-up postavilo Mitsubishi v roku 1946, ako svojrázne stavaný terénny model sa predstavil v roku 1978 a teraz už je tu šiesta generácia. L200 je štvrtý najpredávanejší pick-up v Európe, najviac sa ich predá v Británii.

​Terénne pick-upy však aktuálne zažívajú renesanciu, okrem lesníkov, ťažiarov a energetikov našli novú klientelu. Pretože vyzerajú drsne, vďaka rámovej konštrukcii toho veľa vydržia, a predsa len už to nie sú tak nepohodlné ako v minulosti, chodia pre nich tí, ktorí si donedávna kupovali klasické offroady, ktoré im vytlačili z európskej ponuky značiek ekonormy a navoňané SUVčka.

A len tak na okraj: pohon všetkých kolies bájneho Mitsubishi Pajero z roku 1982 vychádzal práve z pick-upu Mitsubishi predstaveného štyri roky pred tým.

Všestranný

Pri prepracovanej "dvestovke", ktorú môžeme s čistým svedomím nazvať novou generáciou, sa okrem vylepšenia techniky zameral výrobca na komfort, ergonómiu a vnímanú kvalitu. Stále sa však nestratí ani v teréne, za päť hodín sme za 32 kilometrov nastúpali a naklesali 3 200 výškových metrov. Áno, najviac práce robia v takýchto podmienkach gumy a odvaha, ale terénnu kvalitu novej L200 uprieť nemožno.

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.