Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.10.2019, 13:45

Druhé najpredávanejšie Mitsubishi sveta. Model L200 je teraz ešte lepší

Z ťažného zvieraťa je teraz frajer, drsniak s ostrým pohľadom sci-fi hrdinu. Mitsubishi L200 je po modeli Outlander celosvetovo druhé najpredávanejšie Mitsubishi. Teraz v novej generácii.

Druhé najpredávanejšie Mitsubishi sveta. Model L200 je teraz ešte lepší
Zdroj: Mitsubishi

Model L200 predáva Mitsubishi v 150 krajinách, vyrába ho v Thajsku a model reprezentuje 15 percent celosvetových predajov tejto japonskej značky. Za päť generácií ich vyrobili skoro päť miliónov, vyše 400-tisíc ich stále jazdí po európskych cestách či necestách, píše iDNES.cz.

Prvý pick-up postavilo Mitsubishi v roku 1946, ako svojrázne stavaný terénny model sa predstavil v roku 1978 a teraz už je tu šiesta generácia. L200 je štvrtý najpredávanejší pick-up v Európe, najviac sa ich predá v Británii.

​Terénne pick-upy však aktuálne zažívajú renesanciu, okrem lesníkov, ťažiarov a energetikov našli novú klientelu. Pretože vyzerajú drsne, vďaka rámovej konštrukcii toho veľa vydržia, a predsa len už to nie sú tak nepohodlné ako v minulosti, chodia pre nich tí, ktorí si donedávna kupovali klasické offroady, ktoré im vytlačili z európskej ponuky značiek ekonormy a navoňané SUVčka.

A len tak na okraj: pohon všetkých kolies bájneho Mitsubishi Pajero z roku 1982 vychádzal práve z pick-upu Mitsubishi predstaveného štyri roky pred tým.

Všestranný

Pri prepracovanej "dvestovke", ktorú môžeme s čistým svedomím nazvať novou generáciou, sa okrem vylepšenia techniky zameral výrobca na komfort, ergonómiu a vnímanú kvalitu. Stále sa však nestratí ani v teréne, za päť hodín sme za 32 kilometrov nastúpali a naklesali 3 200 výškových metrov. Áno, najviac práce robia v takýchto podmienkach gumy a odvaha, ale terénnu kvalitu novej L200 uprieť nemožno.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.