Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.10.2019, 17:25

Audi ponúka skvelú alternatívu. Rodinný kombík a SUV v jednom

Do redakcie k nám dorazilo nové Audi A6 Allroad. Čím si nás získalo auto, ktoré vyžaruje eleganciu i praktickosť?

Audi ponúka skvelú alternatívu. Rodinný kombík a SUV v jednom
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

V roku 1999 okorenila ponuku Audi a doplnila rodinu A6 terénne zameraná verzia s označením Avant Allroad, ktorá mala byť akousi nútenou odpoveďou na vtedajšie uvedenie prvých prémiových SUV od nemeckých konkurentov. Nakoniec, možno pre mnohých i poriadne prekvapivo, sa mohutnejší derivát kombíku veľmi dobre ujal a tento rok na trh prichádza jeho v poradí už štvrtá generácia.

Práve túto novinku vychádzajúcu z ôsmej generácie bežného modelu A6 sme si prevzali na týždňový redakčný test a pokúšali sa zistiť, do akej miery dokáže konkurovať ospevovaným a aktuálne populárnym športovo-úžitkovým vozidlám alebo crossoverom.

Rozpoznateľné na prvý pohľad

Nejde len o emblém na blatníkoch a prídavný offroad režim v nastaveniach vozidla. Audi A6 s prívlastkom Allroad je verzia už na prvý pohľad jednoducho rozpoznateľná. Spodné hrany karosérie totiž dopĺňa výrazné plastové lemovanie, zväčšila sa dostupná svetlá výška a z tých menej viditeľných prvkov pribudol do výbavy napríklad asistent pre zjazd z kopca.

Taktiež je možné Allroad dostať výhradne s pohonom všetkých kolies quattro, čo predznamenáva, že jazda v ľahšom teréne nebude výraznejším problémom. V našom prípade bol model dokonca v limitovanej oslavnej edícii 20 years allroad, keď pribudne biela Gletscher metalíza, čierne prvky vrátane čierneho loga vpredu i vzadu, zmizlo označenie motorizácie, zadné LED svetlá sú spojené čiernou lištou, osadené sú hliníkové nástupné lišty s podsvieteným nápisom Allroad a v kabíne pribudlo napríklad kožené čalúnenie i špecifický obklad.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Môžeme povedať, že novinka vyzerá skutočne veľmi pekne, a to najmä v kombinácii s až ohromne veľkými 21-palcovými diskami kolies. Tie však jedným dychom hneď i skritizujeme, keďže výrazne zabíjajú terénny charakter vozidla. Kto sa už len bez vrások na tvári odváži ísť s takýmto obutím mimo spevnených ciest?

Základom sú (výročná edícia) pritom 19-palcové alebo 18-palcové disky kolies, ktoré sa nám zdajú určite ako vhodnejšia voľba – aj na úkor celkového dizajnu. Opačným prípadom sú potom LED adaptívne svetlomety s pôsobivou úvodnou zapínacou grafikou, ktoré si zaslúžia za spoľahlivú funkčnosť slušnú porciu pochvaly.

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.