Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.10.2019, 14:28

​Auto do nepohody a hviezda firemných parkovísk. Astra je nová, no prvotriedne to tají

Astra nikdy nebola a nebude sexbomba, po ktorej každý túži. Lenže takéto manekýnky bývajú v reálnej každodennosti nepoužiteľné. Opel na to šiel najprv polstoročie s Kadettom a od roku 1991 s Astrou inak, s dôrazom na praktickosť.

​Auto do nepohody a hviezda firemných parkovísk. Astra je nová, no prvotriedne to tají
Zdroj: Opel

Teraz má to dievča pre všetko v podobe modelu Astra nové srdce a vylepšenú techniku, skrýva to však pod rovnakým kabátom. Možno nie je hviezdou drifterských večierkov a stretnutí priaznivcov áut, ale zas vás nikdy nenechá v štichu. Jednoducho sympaticky racionálne auto, píše iDNES.cz.

Opel, ktorého rodokmeň siaha až do roku 1936 (len sedem rokov predtým prevzal túto jednu z najstarších nemeckých automobiliek americký GM a mal ju až do roku 2017, kedy ju kúpilo francúzske PSA), vždy milovali dámy a páni. Príjemne naladená spojka, ktorú zvládne aj noha v lodičke (nemá sa to!), jednoduché, jasné ovládanie, rozumné rozmery, aby sa dobre parkovalo...

​Astra na to vsádza aj v aktuálnej 11. generácii (ak započítame aj predchádzajúci model Kadett). Teraz je tu od podlahy obmenená. Vezie si na to jeden primát, kvôli ktorému sa možno niektorí budú chytať za hlavu: má v ponuke len trojvalce. Taká už je dnes doba, downsizing je pod európskymi kapotami v tejto triede skoro diktát.

Z polovice nová, vyzerá však rovnako

Celá obmena Astry stojí za pozornosť. Ilustruje, ako zložité osudy dnes automobilky postretli. Keď sa Opel pred dvoma rokmi po takmer storočí rozišiel s GM, musel nový majiteľ, koncern PSA vyrábajúci Citroen a Peugeot, konať. V dnešnom svete automobiliek, ktoré si navzájom požičiavajú techniku, často narazíme na naozaj nečakané partnerstvá (viete napríklad, že Mercedes úzko spolupracuje s Renaultom?). Lenže stále ide o obchod: keď niečo chcete, musíte za to zaplatiť alebo ponúknuť niečo na oplátku.

A Opel mal logicky postavený celý modelový rad na technike GM. Keď boli "spolu", naúčtovali si to v domácom účtovníctve. Lenže keď už nie sú svoji, musí Opel za použitú techniku, motory, patenty Američanom platiť a nejaké veľké zľavy sa čakať nedajú. Tesne pred rozchodom vyšiel nový Opel Insignia, ktorý je a ešte dlho bude postavený na technike GM.

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.