Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.10.2019, 14:28

​Auto do nepohody a hviezda firemných parkovísk. Astra je nová, no prvotriedne to tají

Astra nikdy nebola a nebude sexbomba, po ktorej každý túži. Lenže takéto manekýnky bývajú v reálnej každodennosti nepoužiteľné. Opel na to šiel najprv polstoročie s Kadettom a od roku 1991 s Astrou inak, s dôrazom na praktickosť.

​Auto do nepohody a hviezda firemných parkovísk. Astra je nová, no prvotriedne to tají
Zdroj: Opel

Teraz má to dievča pre všetko v podobe modelu Astra nové srdce a vylepšenú techniku, skrýva to však pod rovnakým kabátom. Možno nie je hviezdou drifterských večierkov a stretnutí priaznivcov áut, ale zas vás nikdy nenechá v štichu. Jednoducho sympaticky racionálne auto, píše iDNES.cz.

Opel, ktorého rodokmeň siaha až do roku 1936 (len sedem rokov predtým prevzal túto jednu z najstarších nemeckých automobiliek americký GM a mal ju až do roku 2017, kedy ju kúpilo francúzske PSA), vždy milovali dámy a páni. Príjemne naladená spojka, ktorú zvládne aj noha v lodičke (nemá sa to!), jednoduché, jasné ovládanie, rozumné rozmery, aby sa dobre parkovalo...

​Astra na to vsádza aj v aktuálnej 11. generácii (ak započítame aj predchádzajúci model Kadett). Teraz je tu od podlahy obmenená. Vezie si na to jeden primát, kvôli ktorému sa možno niektorí budú chytať za hlavu: má v ponuke len trojvalce. Taká už je dnes doba, downsizing je pod európskymi kapotami v tejto triede skoro diktát.

Z polovice nová, vyzerá však rovnako

Celá obmena Astry stojí za pozornosť. Ilustruje, ako zložité osudy dnes automobilky postretli. Keď sa Opel pred dvoma rokmi po takmer storočí rozišiel s GM, musel nový majiteľ, koncern PSA vyrábajúci Citroen a Peugeot, konať. V dnešnom svete automobiliek, ktoré si navzájom požičiavajú techniku, často narazíme na naozaj nečakané partnerstvá (viete napríklad, že Mercedes úzko spolupracuje s Renaultom?). Lenže stále ide o obchod: keď niečo chcete, musíte za to zaplatiť alebo ponúknuť niečo na oplátku.

A Opel mal logicky postavený celý modelový rad na technike GM. Keď boli "spolu", naúčtovali si to v domácom účtovníctve. Lenže keď už nie sú svoji, musí Opel za použitú techniku, motory, patenty Američanom platiť a nejaké veľké zľavy sa čakať nedajú. Tesne pred rozchodom vyšiel nový Opel Insignia, ktorý je a ešte dlho bude postavený na technike GM.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.