StoryEditor

​Auto do nepohody a hviezda firemných parkovísk. Astra je nová, no prvotriedne to tají

15.10.2019, 14:28
Astra nikdy nebola a nebude sexbomba, po ktorej každý túži. Lenže takéto manekýnky bývajú v reálnej každodennosti nepoužiteľné. Opel na to šiel najprv polstoročie s Kadettom a od roku 1991 s Astrou inak, s dôrazom na praktickosť.

Teraz má to dievča pre všetko v podobe modelu Astra nové srdce a vylepšenú techniku, skrýva to však pod rovnakým kabátom. Možno nie je hviezdou drifterských večierkov a stretnutí priaznivcov áut, ale zas vás nikdy nenechá v štichu. Jednoducho sympaticky racionálne auto, píše iDNES.cz.

Opel, ktorého rodokmeň siaha až do roku 1936 (len sedem rokov predtým prevzal túto jednu z najstarších nemeckých automobiliek americký GM a mal ju až do roku 2017, kedy ju kúpilo francúzske PSA), vždy milovali dámy a páni. Príjemne naladená spojka, ktorú zvládne aj noha v lodičke (nemá sa to!), jednoduché, jasné ovládanie, rozumné rozmery, aby sa dobre parkovalo...

​Astra na to vsádza aj v aktuálnej 11. generácii (ak započítame aj predchádzajúci model Kadett). Teraz je tu od podlahy obmenená. Vezie si na to jeden primát, kvôli ktorému sa možno niektorí budú chytať za hlavu: má v ponuke len trojvalce. Taká už je dnes doba, downsizing je pod európskymi kapotami v tejto triede skoro diktát.

Z polovice nová, vyzerá však rovnako

Celá obmena Astry stojí za pozornosť. Ilustruje, ako zložité osudy dnes automobilky postretli. Keď sa Opel pred dvoma rokmi po takmer storočí rozišiel s GM, musel nový majiteľ, koncern PSA vyrábajúci Citroen a Peugeot, konať. V dnešnom svete automobiliek, ktoré si navzájom požičiavajú techniku, často narazíme na naozaj nečakané partnerstvá (viete napríklad, že Mercedes úzko spolupracuje s Renaultom?). Lenže stále ide o obchod: keď niečo chcete, musíte za to zaplatiť alebo ponúknuť niečo na oplátku.

A Opel mal logicky postavený celý modelový rad na technike GM. Keď boli "spolu", naúčtovali si to v domácom účtovníctve. Lenže keď už nie sú svoji, musí Opel za použitú techniku, motory, patenty Američanom platiť a nejaké veľké zľavy sa čakať nedajú. Tesne pred rozchodom vyšiel nový Opel Insignia, ktorý je a ešte dlho bude postavený na technike GM.

Ďalšie mladé modely sú crossovery, ktoré Opel od začiatku vyvíjal s PSA, našťastie pre neho. Z tých dôležitých modelov zostávajú dva najdôležitejšie: Corsa a Astra. Corsa je najpredávanejší model značky vô...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-25 07:10:38 - Feat.: - Title: Toyota zaznamenala rekordný celosvetový predaj, prvýkrát prekročila hranicu desiatich miliónov áut 04 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 05 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 14:39