Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinySvet v posledných rokoch ovládla vlna vozidiel s vyšším podvozkom. Zákazníci chcú väčší pocit bezpečia, jednoduchšie nastupovanie, vyšší posed za volantom a lepší výhľad na dianie na ceste. Neprekáža pritom, že vlastnosti vozidla so zväčšenou svetlou výškou prakticky nevyužijú, a teda len sporadicky zavítajú do reálneho terénu.
Automobilky však reagujú na dopyt, do ponúk zaraďujú enormné množstvo SUV-čiek, a to i na úkor menších kompaktných modelov. Máloktoré športovo-úžitkový vozidlo však spĺňa to, čo naznačuje názov segmentu. Automobilky si potom upravujú jeho označovanie podľa vlastných potrieb a z áut určených do terénu sa stávajú mestské modely prekonávajúce jedine vyššie obrubníky.
Jedným dychom však treba dodať, že isté výnimky tu sú – je ním napríklad BMW X3 M zapadajúce do segmentu SAV (Sport Activity Vehicle), v našom prípade dokonca s prestížnym prívlastkom Competition. Kombinuje nielen športový charakter a aktívne využívanie, ale aj praktickosť.
Stáť na vrchole mu pristane
Začiatkom roka mníchovská automobilka predstavila prvýkrát hneď dvojicu stredne veľkých SUV so štipkou korenia. Išlo o BMW X4 M ako štýlovejšie kupé alternatívu a X3 M ako umiernenejšieho súrodenca s bežne tvarovanou karosériou. Aj napriek menej atraktívnym krivkám zadnej časti sa modelu X3 M nedá čo vyčítať.
Najmä v prípade ešte športovejšieho balíka Competition, ktorý stojí na samom vrchole už tak najprestížnejšej verzie tohto modelu, pričom vzhľad exteriéru dopĺňajú mnohé špecifické detaily. Patrí sem napríklad čierne lakovanie masky chladiča, čierne lemy (falošných) výduchov na blatníkoch či dvojfarebný dizajn obrovských 21-palcových diskov kolies.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.