Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.08.2019, 00:00

BMW má model, ktorý perfektne klame telom. Je lepší, než sme si mysleli

  • Najvýkonnejšia verzia crossoveru BMW X2 prišla už aj na Slovensko. V redakcii sme sa pokúsili zistiť, pre koho je vlastne určený.
  • Na prvý pohľad je pre mnohých len ťažko rozpoznateľné, že pod kapotou novinky drieme vyše 300 koní.
BMW má model, ktorý perfektne klame telom. Je lepší, než sme si mysleli
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Športovo-úžitkové automobily alebo i mestské crossovery, si nepochybne razia cestu vpred a práve do tohto segmentu zapadal aj náš nedávny týždňový spoločník v redakcii. BMW pritom však zvolila trošku odlišnú stratégiu a hoci model nesie označenie X2, je v konečnom výsledku menší, než jeho kolega s označením X1, hoci má nižšie „poradové“ číslo.

Trošku komplikované, no v podstate platí, že vozidlá s párnym označením sú v automobilke považované za akési „štýlovky“ a hrajú to skôr na emócie. Aj kompaktný zástupca crossoverov však patrí v mníchovskej automobilke k dôležitým modelom. Už len z hľadiska aktuálnych trendov v automobilovom svete, keď si aj ľudia, ktorí vozidlá tohto segmentu nepotrebujú, zadovážia nejaké SUV. Do rúk sa nám tentoraz dostala vôbec najvýkonnejšia dostupná benzínová verzia s prívlastkom M35i.

Skrýva v sebe viac
Pýtate sa, kto si takéto auto vlastne kúpi? No popravde, rovnakú otázku sme si kládli na začiatku testovania aj my. Teda pokým sme novinku nevyskúšali a nezistili, čoho všetkého je „X-dvojka“ schopná. Od bežných verzií tohto modelu sa vrchol ponuky na prvý pohľad nijako výrazne neodlišuje.

Nemá prehnane agresívne nárazníky či extravagantné doplnky, ktoré by do sveta nahlas kričali, že ide o niečo viac. Pre niekoho to bude kladný fakt, pre iných sklamanie. Pozorné oko si však môže všimnúť napríklad veľké M, brzdové ústrojenstvo s modrými strmeňmi, emblém M na rôznych častiach karosérie, špeciálne sivé lakovanie Cerium Grey pre prednú masku (ľadvinky) a spätné zrkadlá, prípadne výrazný zadný spojler.

Jedným z hlavných prvkov, podľa ktorých môže verejnosť odhaliť motorizáciu, je zvuk vychádzajúci z dvojice koncoviek výfuku. V jednej je totiž ukrytá elektronická klapka, ktorá sa zvolením športového režimu otvorí a do okolia začne vypúštať o niečo hrubší zvuk doplnený o jemné praskanie. Nie je to nič, čo by výrazne pohoršovalo susedov uprostred noci na sídlisku, no dokáže to skvele umocniť zážitok z ostrej jazdy.

Športový potenciál má model aj v interiéri, ktorý bol v našom prípade skvele kontrastný. Vonkajšie čierne lakovanie totiž dopĺňal červeno-oranžový interiér so športovými sedadlami. Tie si dokážete dokonale elektricky prispôsobiť vašej postave vďaka dofukovaniu bočníc, sedáku či bedrovej opierky. V zákrutách vás skvele podržia a zároveň ponúknu úctyhodný komfort na dlhých jazdách – napríklad na dovolenku. Pred vodičom boli klasické analógové budíky s malým displejom na spodnej časti, kde je možné zobrazovať údaje ako spotreba, dojazd, priemerná spotreba a podobne.

Popravde nám tu digitálny prístrojový štít ani nechýbal, zbytočne nás nerozptyľoval a vedeli sme všetko to, čo sme vedieť potrebovali. Nič viac, nič menej. K dispozícii je v strede palubnej dosky aj dotykový displej infotainmentu, ktorý sa však ovláda primárne a najpohodlnejšie pomocou otočného voliča na stredovej konzole. Ponúka peknú grafiku, rýchlosť a tiež intuitívne ovládanie, čo určite oceníte. Odkladacích miest a priestoru je na predných sedadlách dostatok. Horšie to bude potom v druhom rade sedadiel.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 52% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.