Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.08.2019, 00:00

BMW má model, ktorý perfektne klame telom. Je lepší, než sme si mysleli

  • Najvýkonnejšia verzia crossoveru BMW X2 prišla už aj na Slovensko. V redakcii sme sa pokúsili zistiť, pre koho je vlastne určený.
  • Na prvý pohľad je pre mnohých len ťažko rozpoznateľné, že pod kapotou novinky drieme vyše 300 koní.
BMW má model, ktorý perfektne klame telom. Je lepší, než sme si mysleli
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Športovo-úžitkové automobily alebo i mestské crossovery, si nepochybne razia cestu vpred a práve do tohto segmentu zapadal aj náš nedávny týždňový spoločník v redakcii. BMW pritom však zvolila trošku odlišnú stratégiu a hoci model nesie označenie X2, je v konečnom výsledku menší, než jeho kolega s označením X1, hoci má nižšie „poradové“ číslo.

Trošku komplikované, no v podstate platí, že vozidlá s párnym označením sú v automobilke považované za akési „štýlovky“ a hrajú to skôr na emócie. Aj kompaktný zástupca crossoverov však patrí v mníchovskej automobilke k dôležitým modelom. Už len z hľadiska aktuálnych trendov v automobilovom svete, keď si aj ľudia, ktorí vozidlá tohto segmentu nepotrebujú, zadovážia nejaké SUV. Do rúk sa nám tentoraz dostala vôbec najvýkonnejšia dostupná benzínová verzia s prívlastkom M35i.

Skrýva v sebe viac
Pýtate sa, kto si takéto auto vlastne kúpi? No popravde, rovnakú otázku sme si kládli na začiatku testovania aj my. Teda pokým sme novinku nevyskúšali a nezistili, čoho všetkého je „X-dvojka“ schopná. Od bežných verzií tohto modelu sa vrchol ponuky na prvý pohľad nijako výrazne neodlišuje.

Nemá prehnane agresívne nárazníky či extravagantné doplnky, ktoré by do sveta nahlas kričali, že ide o niečo viac. Pre niekoho to bude kladný fakt, pre iných sklamanie. Pozorné oko si však môže všimnúť napríklad veľké M, brzdové ústrojenstvo s modrými strmeňmi, emblém M na rôznych častiach karosérie, špeciálne sivé lakovanie Cerium Grey pre prednú masku (ľadvinky) a spätné zrkadlá, prípadne výrazný zadný spojler.

Jedným z hlavných prvkov, podľa ktorých môže verejnosť odhaliť motorizáciu, je zvuk vychádzajúci z dvojice koncoviek výfuku. V jednej je totiž ukrytá elektronická klapka, ktorá sa zvolením športového režimu otvorí a do okolia začne vypúštať o niečo hrubší zvuk doplnený o jemné praskanie. Nie je to nič, čo by výrazne pohoršovalo susedov uprostred noci na sídlisku, no dokáže to skvele umocniť zážitok z ostrej jazdy.

Športový potenciál má model aj v interiéri, ktorý bol v našom prípade skvele kontrastný. Vonkajšie čierne lakovanie totiž dopĺňal červeno-oranžový interiér so športovými sedadlami. Tie si dokážete dokonale elektricky prispôsobiť vašej postave vďaka dofukovaniu bočníc, sedáku či bedrovej opierky. V zákrutách vás skvele podržia a zároveň ponúknu úctyhodný komfort na dlhých jazdách – napríklad na dovolenku. Pred vodičom boli klasické analógové budíky s malým displejom na spodnej časti, kde je možné zobrazovať údaje ako spotreba, dojazd, priemerná spotreba a podobne.

Popravde nám tu digitálny prístrojový štít ani nechýbal, zbytočne nás nerozptyľoval a vedeli sme všetko to, čo sme vedieť potrebovali. Nič viac, nič menej. K dispozícii je v strede palubnej dosky aj dotykový displej infotainmentu, ktorý sa však ovláda primárne a najpohodlnejšie pomocou otočného voliča na stredovej konzole. Ponúka peknú grafiku, rýchlosť a tiež intuitívne ovládanie, čo určite oceníte. Odkladacích miest a priestoru je na predných sedadlách dostatok. Horšie to bude potom v druhom rade sedadiel.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.