Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.07.2019, 17:10

Vyskúšali sme najpredávanejšie SUV na Slovensku vo svojej najlepšej forme

V predajoch SUV minulý rok na Slovensku kraľoval Hyundai Tucson, ktorý nedávno prešiel nielen modernizáciou, ale získal aj verziu N Line. Aká je?

Vyskúšali sme najpredávanejšie SUV na Slovensku vo svojej najlepšej forme
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Aktuálnym trendom v automobilovom svete sú nepochybne športovo-úžitkové automobily, ktoré v niektorých prípadoch dokonca „zabíjajú“ ostatné modely v portfóliu značky. To však nie je prípad modelu Tucson kórejského výrobcu Huyndai, ktorý patrí v Európe k obľúbeným vozidlám už niekoľko dlhých rokov.

Ten minulý bol však v niečom výnimočný – práve Tucson sa totiž stal najpredávanejším modelom SUV na Slovensku, čomu sa pri modernizovanej verzii nemožno čudovať. Ponúka totiž veľmi dobrú výbavu, kvalitu, jazdné vlastnosti a to všetko za solídne peniaze. Treba však poznamenať, že nejde o úplne ľudové vozidlo. Nám však do rúk pristála novinka s dodatkom N Line. Čo to znamená?

Emotívnejší, vybavenejší

Áno, dalo by sa to jednoducho opísať dvoma slovami, no Tucson si zaslúži tieto tvrdenia rozviť. Po vzore vôbec prvého ostrého modelu značky (Hyundai i30 N) sa totiž výrobca rozhodol ponúknuť zákazníkom aj akýsi medzistupienok. Nechcete obyčajnú verziu, ale netúžite ani trhať asfalt či do istej miery prichádzať o komfort pre športový podvozok? Riešením má byť výbavový stupeň N Line, respektíve N Line+, ktorý kombinuje bežné motorizácie a technické nastavenia s bohatšou výbavou a prvkami športových N verzií.

V našom prípade to boli čierne doplnky, ako maska chladiča, vnútro svetlometov, spätné zrkadlá, nasávacie otvory, a čerešničkou bol potom sivý lak Shadow Grey. V kabíne budú robiť posádke spoločnosť športovo ladené polokožené sedadlá vpredu s červeným prešívaním, ktoré nájdeme aj na N voliči automatickej prevodovky, multifunkčnom koženom volante alebo palubnej doske. Nechýbajú ani hliníkové pedále, kvalitná audiosústava KRELL a v noci určite potešia hlavné LED svetlá. Rovnakú technológiu využívajú i denné a koncové svetlomety.

Priestoru je dostatok, takže sa sťažovať nebudú prední a ani zadní cestujúci. Možno by to už chcelo zmenu a prísť s plne digitálnym prístrojovým štítom, no ani bežné analógové budíky s centrálnym displejom nie sú na zahodenie – aspoň si viete jednoducho prezrieť najdôležitejšie údaje bez zbytočného odpútavania pozornosti.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Stredový osempalcový displej infotainmentu je už asi každému známy, využíva prehľadný a rýchly systém, takže tu nie je čo vyčítať. Grafické spracovanie je fajn, no po rokoch by si zaslúžilo menší update. Radosť budú mať priaznivci veľkých nákupov, rodiny s malými deťmi (kočík) a fanúšikovia cestovania, keďže batožinový priestor ponúka 488 litrov s elektrickým otváraním veka. Nie je to rekordman, no na bežné využívanie postačí.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.