Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.07.2019, 07:10

Toto je naftová motokára od MINI. Oproti benzínovej verzii má jednu veľkú výhodu

Jazdnými vlastnosťami a celkovým zážitkom sa Cooper SD pokojne vyrovná aj svojmu benzínovému súrodencovi.

Toto je naftová motokára od MINI. Oproti benzínovej verzii má jednu veľkú výhodu
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Na automobilovom trhu je len málo značiek, ktoré by sa mohli pýšiť takým charizmatickým dizajnom a riešeniami, ako je to v prípade britskej značky MINI. Hoci už to nie sú úplne útle autíčka ako v dávnej minulosti, stále patria medzi pomerne kompaktné vozidlá, a to najmä vtedy, ak sa bavíme o modeli Cooper.

Ten sme si mohli vo svojom faceliftovom prevedení na týždeň užiť aj v našej redakcii, pričom sme mali k dispozícii väčšiu a praktickejšiu päťdverovú verziu s úsporným naftovým motorom. Čo všetko je schopná ponúknuť?

Jedinečnosť Mini vlastná

Ako sme spomínali v úvode, je len málo áut, ktoré až do takejto miery sršia štýlovosťou a jedinečnosťou. Práve MINI sa v tomto pomyselnom rebríčku môže tešiť z prvého miesta, keďže nielen exteriér, ale najmä interiér si ide svojou cestu už nejaké tie roky. Vzhľad modelu nie je potrebné nijak podrobne rozoberať, rokmi sa mení v podstate len evolučne.

V kombinácii s prvkami športovej verzie John Cooper Works však vyzerá „MINIčko“ skutočne veľmi dobre. Predné svetlá dostali teraz plne okrúhly denný LED pásik (pred faceliftom bol v podobe „podkovy“), Matrix LED technológiu a nechýbajú ani veľké čierne 17-palcové disky či výrazný zadný strešný spojler.

Veľkou zaujímavosťou sú potom koncové svetlá s grafikou v podobe britskej vlajky a dvojica koncoviek výfuku, ktoré trčia uprostred zo športovo-ladeného nárazníka. Sú to detaily, ktoré tvoria celok a MINI je si toho vedomé. Úprimne, proporčne sa nám viac pozdáva práve trojdverové prevedenie modelu. Ak však hľadáte praktickosť, voľba „päťdveráku“ bude na mieste. Treba však stále počítať s tým, že zadné dvere sú pomerne úzke, rovnako ako vstupný otvor na zadné sedadlá.

Využívanie deťmi bude bez väčších problémov, no miesta na zadných sedadlách bude v prípade 180 centimetrového človeka tak akurát. Na kratšie trasy to aj napriek tomu určite prežijete bez ujmy. Ide o to, že aj keď je tento Cooper päťdverový, nejde o žiadneho prerasteného nemotorného obra. Stále je to kompaktné vozidlo, skvelé do mesta a šikovné v zákrutách. Ak už spomíname praktickosť, niekoho možno zarazí priemerná veľkosť batožinového priestoru, ktorá je 278 litrov. Ak však sklopíte zadné sedadlá, objem sa dokáže zväčšiť za prítomnosti takmer rovnej podlahy až na 941 litrov.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Jedinečnosť modelov MINI je však najmä na predných sedadlách a pri pohľade na palubnú dosku. Skvelé športové sedadlá s dostatočným bočným vedením z balíka John Cooper Works poskytnú príjemný komfort na dlhších cestách, aj kvalitné vlastnosti pri ostrej jazde zákrutami. V kabíne vládnu kruhové tvary – také sú napríklad klasické budíky pred vodičom s malým displejom zobrazujúcim spotrebu paliva, centrálny (teraz aj dotykový) displej infotainmentu s dobrou grafikou a reakciami, bočné výduchy klimatizácie, kľučky dverí a tlačidlá na multifunkčnom športovom volante.

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.