Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.07.2019, 00:00

S elektrickým SUV do stredu Európy. Ako zvládlo výzvu Audi e-tron?

  • Žiadne futuristicky prehnané tvary, len bežné línie podobné ostatným modelom v portfóliu.
  • Dvojica elektromotorov, ktoré poháňajú všetky štyri kolesá, dosahuje výkon 265 kW (300 kW s funkciou Boost).

Aktuálny trend športovo-úžitkových vozidiel priniesol v kombinácii s prísnymi emisnými limitmi riešenie v podobe elektrických crossoverov. Prvým, ktorý bol z pohľadu nemeckej prémiovej trojice (BMW, Audi, Mercedes) predstavený, je Audi e-tron.

Navonok sa zdá ako bežné SUV značky štyroch kruhov, no vo svojich útrobách ukrýva elektro-technológiu. 

Klasika nemusí byť zlá

Práve "obyčajnosť" je prvok, ktorý chcela automobilka dizajnom svojej novinky navodiť. Žiadne futuristicky prehnané tvary, len bežné línie podobné ostatným modelom v portfóliu.

​Hoci jeden, pomerne výrazný, prvok tu je - kamery nahrádzajúce spätné zrkadlá. Tie majú znižovať odpor, podporovať aerodynamiku a prinášať väčší rozhľad vodičovi.

Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová/HN

Hoci prvotné usadenie za volant a využívanie OLED displejov v kabíne (umiestnené na dverách) je skutočne veľmi čudné, po niekoľkých kilometroch si na to zvyknete. Najmä displej na dverách spolujazdca je skutočne praktický, pekne "čitateľný", o niečo horšie je to potom s displejom pri vodičovi.

Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová/HN

​Mohol byť viac natočený, no bohužiaľ, koncepcia to neumožňuje. Nič hrozné to však nie je, len nevieme, či by sme si práve za tento doplnok priplácali zhruba 1 500 eur.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.