Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.07.2019, 00:00

S elektrickým SUV do stredu Európy. Ako zvládlo výzvu Audi e-tron?

  • Žiadne futuristicky prehnané tvary, len bežné línie podobné ostatným modelom v portfóliu.
  • Dvojica elektromotorov, ktoré poháňajú všetky štyri kolesá, dosahuje výkon 265 kW (300 kW s funkciou Boost).

Aktuálny trend športovo-úžitkových vozidiel priniesol v kombinácii s prísnymi emisnými limitmi riešenie v podobe elektrických crossoverov. Prvým, ktorý bol z pohľadu nemeckej prémiovej trojice (BMW, Audi, Mercedes) predstavený, je Audi e-tron.

Navonok sa zdá ako bežné SUV značky štyroch kruhov, no vo svojich útrobách ukrýva elektro-technológiu. 

Klasika nemusí byť zlá

Práve "obyčajnosť" je prvok, ktorý chcela automobilka dizajnom svojej novinky navodiť. Žiadne futuristicky prehnané tvary, len bežné línie podobné ostatným modelom v portfóliu.

​Hoci jeden, pomerne výrazný, prvok tu je - kamery nahrádzajúce spätné zrkadlá. Tie majú znižovať odpor, podporovať aerodynamiku a prinášať väčší rozhľad vodičovi.

Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová/HN

Hoci prvotné usadenie za volant a využívanie OLED displejov v kabíne (umiestnené na dverách) je skutočne veľmi čudné, po niekoľkých kilometroch si na to zvyknete. Najmä displej na dverách spolujazdca je skutočne praktický, pekne "čitateľný", o niečo horšie je to potom s displejom pri vodičovi.

Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová/HN

​Mohol byť viac natočený, no bohužiaľ, koncepcia to neumožňuje. Nič hrozné to však nie je, len nevieme, či by sme si práve za tento doplnok priplácali zhruba 1 500 eur.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.