Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.06.2019, 17:14

Najkrajšie auto zo Žiliny. Kia ním dáva najavo, že skvelé kombíky nevymreli

Trojdverák sa aktuálne pretavil do štýlového kombíka, prišiel o podčiarnik a apostrof, pričom sa však nevzdal športových ambícií. Aká je Kia ProCeed?

Najkrajšie auto zo Žiliny. Kia ním dáva najavo, že skvelé kombíky nevymreli
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Kórejská automobilka Kia prerazila s predchádzajúcou generáciou modelu Cee’d nielen u bežných zákazníkov, ale aj vo firmách či v polícii. Podobné predpoklady má aj súčasná nová generácia obľúbeného hatchbacku bez apostrofu v mene, ktorý je však k dispozícii aj v praktickej kombi verzii Sportswagon či v špičkovom vyhotovení shooting brake (kombi s klesajúcou strechou) s označením ProCeed.

Práve posledný a podľa mnohých tiež najatraktívnejší variant vo vrcholnej výbave GT sme v uplynulom týždni vyskúšali. Nedajte sa však zmiasť, výrobca totiž novinku vďaka obmedzenej ponuke motorov či výbav dômyselne oddeľuje od bežného modelového radu Ceed.

Poklona dizajnérom

S tvrdeniami, že ide o najkrajšie auto zo Žiliny, keďže sa tu vyrába pre celý svet, môžeme do bodky súhlasiť. Hoci sa predná časť oproti bežným vyhotoveniam radu Ceed výrazne nezmenila, pribudli v podstate len odlišné hmlové svetlomety, v konečnom výsledku je to skutočne veľmi pekný dynamický kombík.

Najkrajší pohľad je na ProCeed práve z bočnej alebo zo zadnej strany, kde vyniká klesajúca silueta strechy či kompletne prerobený „zadok“ novinky. Pôsobí mohutným dojmom, no zároveň veľmi uhladene a športovo. Nahrávajú tomu i prepojené koncové svetlá, trojuholníkové tretie brzdové svetlo či dvojica reálnych koncoviek výfuku. Vďaka bielemu lakovaniu môžu vyniknúť čierne doplnky karosérie a orámovania nasávacích otvorov. Najvyššie vyhotovenie GT potom pridáva emblém na masku chladiča či červené linky obohacujúce bočné prahy a predný nárazník.

V dôsledku dizajnových zmien zadnej časti trochu utrpel kufor, ktorý síce ponúka objem 594 litrov a niekoľko praktických priehradok v podlahe, no jeho nakladacia hrana je vyššia a aj samotný otvor je menší. Praktickosť to však nijako výrazne neovplyvnilo a miesta je aj v samotnej kabíne pomerne dosť. Ľudia s výškou nad 180 centimetrov však môžu mať na zadných sedadlách trochu problém s uložením nôh a rovnako s miestom nad hlavou pre zvažujúcu sa strechu. Osoby nižšieho vzrastu sa určite nebudú sťažovať.

Výhľad z predných sedadiel, na ktorých by sa mohlo dať ešte o čosi nižšie sedieť, je dopredu a do bočných strán dobrý. Odlišné je to pri pohľade do spätného zrkadla, kde je cez menšie zadné okno výhľad trochu obmedzený. Dizajnéri sa v prípade interiéru viac krotili a osobne nám tu trochu chýbala hravosť či dynamika, ktorú navodzuje exteriér.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.