Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.06.2019, 17:14

Najkrajšie auto zo Žiliny. Kia ním dáva najavo, že skvelé kombíky nevymreli

Trojdverák sa aktuálne pretavil do štýlového kombíka, prišiel o podčiarnik a apostrof, pričom sa však nevzdal športových ambícií. Aká je Kia ProCeed?

Najkrajšie auto zo Žiliny. Kia ním dáva najavo, že skvelé kombíky nevymreli
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Kórejská automobilka Kia prerazila s predchádzajúcou generáciou modelu Cee’d nielen u bežných zákazníkov, ale aj vo firmách či v polícii. Podobné predpoklady má aj súčasná nová generácia obľúbeného hatchbacku bez apostrofu v mene, ktorý je však k dispozícii aj v praktickej kombi verzii Sportswagon či v špičkovom vyhotovení shooting brake (kombi s klesajúcou strechou) s označením ProCeed.

Práve posledný a podľa mnohých tiež najatraktívnejší variant vo vrcholnej výbave GT sme v uplynulom týždni vyskúšali. Nedajte sa však zmiasť, výrobca totiž novinku vďaka obmedzenej ponuke motorov či výbav dômyselne oddeľuje od bežného modelového radu Ceed.

Poklona dizajnérom

S tvrdeniami, že ide o najkrajšie auto zo Žiliny, keďže sa tu vyrába pre celý svet, môžeme do bodky súhlasiť. Hoci sa predná časť oproti bežným vyhotoveniam radu Ceed výrazne nezmenila, pribudli v podstate len odlišné hmlové svetlomety, v konečnom výsledku je to skutočne veľmi pekný dynamický kombík.

Najkrajší pohľad je na ProCeed práve z bočnej alebo zo zadnej strany, kde vyniká klesajúca silueta strechy či kompletne prerobený „zadok“ novinky. Pôsobí mohutným dojmom, no zároveň veľmi uhladene a športovo. Nahrávajú tomu i prepojené koncové svetlá, trojuholníkové tretie brzdové svetlo či dvojica reálnych koncoviek výfuku. Vďaka bielemu lakovaniu môžu vyniknúť čierne doplnky karosérie a orámovania nasávacích otvorov. Najvyššie vyhotovenie GT potom pridáva emblém na masku chladiča či červené linky obohacujúce bočné prahy a predný nárazník.

V dôsledku dizajnových zmien zadnej časti trochu utrpel kufor, ktorý síce ponúka objem 594 litrov a niekoľko praktických priehradok v podlahe, no jeho nakladacia hrana je vyššia a aj samotný otvor je menší. Praktickosť to však nijako výrazne neovplyvnilo a miesta je aj v samotnej kabíne pomerne dosť. Ľudia s výškou nad 180 centimetrov však môžu mať na zadných sedadlách trochu problém s uložením nôh a rovnako s miestom nad hlavou pre zvažujúcu sa strechu. Osoby nižšieho vzrastu sa určite nebudú sťažovať.

Výhľad z predných sedadiel, na ktorých by sa mohlo dať ešte o čosi nižšie sedieť, je dopredu a do bočných strán dobrý. Odlišné je to pri pohľade do spätného zrkadla, kde je cez menšie zadné okno výhľad trochu obmedzený. Dizajnéri sa v prípade interiéru viac krotili a osobne nám tu trochu chýbala hravosť či dynamika, ktorú navodzuje exteriér.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 60% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.