Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.06.2019, 16:31

Prísť o strechu je to, čo tomuto BMW chýbalo. Omotá si vás okolo prsta

Luxusnému kupé radu 8 chýbala štipka korenia, ktorá by z neho spravila skutočne atraktívny a zábavný model. A tak mu, paradoxne, v Mníchove odstránili strechu.

Mníchovská automobilka vzala znovuzrodenie legendárneho radu 8 skutočne veľmi vážne. Veď len nedávno našimi rukami prešlo špičkové vyhotovenie BMW M850i Coupé a teraz dopĺňa naše skúsenosti s novinkou jej podstatne štýlovejšia a na leto predsa len vhodnejšia verzia Cabrio.

Ako už nepochybne tušíte, ide o variant s plátennou sklápateľnou strechou a nás hlavne zaujímalo, čo všetko dokáže kabriolet v základe asi za 132-tisíc eur ponúknuť svojmu šťastnému budúcemu majiteľovi. Ukrojí si zo zábavy kupé kvôli svojej vyššej hmotnosti alebo bude, naopak, prinášať podstatne lepší jazdný či emočný zážitok? Pokúsime sa na všetky otázky odpovedať.

Auto pre dvoch

Vzhľad verzie Cabrio vychádza, pochopiteľne, z „osmičkového kupé“ a menilo sa len niekoľko menších či väčších detailov. Najmarkantnejším rozdielom je, samozrejme, sklápateľná plátenná strecha v čiernom vyhotovení. Automobilka ju volila z dôvodu nižšej hmotnosti, ktorá následne nahráva športovému správaniu vozidla a tiež dynamickým parametrom. Spolu s ňou sa mierne zmenilo ukončenie strechy v zadnej časti, takže neklesá až tak plynulo, ako to je v prípade verzie Coupé. Ostatné prvky exteriéru zostali v podstate bez zmeny.

Nechýba agresívny predný nos, úzke, vynikajúco svietiace adaptívne LED svetlomety a tiež dizajnový balík M Sport dodávajúci modelu ešte športovejší vzhľad. Niekomu by sa mohla zdať konfigurácia testovacieho kúska v sivom lakovaní nevýrazná, no ubezpečujeme vás, že napriek tomu pritiahnete na ulici pohľady množstva ľudí. Môže za to nielen doplnenie karosérie o 20-palcové čierne disky, ale tiež o športový výrazný zvuk motora či červené kožené čalúnenie interiéru. Že ako môže upútať verejnosť práve interiér auta? Ak máte kabriolet, tak samotná kabína sa pri stiahnutej streche predstavuje úplne všetkým naokolo.

Cez mohutné bočné dvere (pozor pri otváraní na parkovisku) sa do interiéru nastupuje pohodlne, a to napriek tomu, že v dôsledku nízkej svetlej výšky sedíte v podstate na zemi. Vďaka tomu však máte lepší pocit z jazdy a viac vnímate správanie auta. Červené spracovanie športovo ladených sedadiel s dostatočnou bočnou oporou dopĺňajú aj ďalšie červené detaily, no okrem toho aj veľký stredový infotainment displej v strede palubnej dosky či plne digitálny prístrojový štít pred vodičom. Ten má však, rovnako ako pri iných súčasných modeloch BMW, len veľmi obmedzené prispôsobenie zobrazovania informácií – vlastne sa mení len farba so zvoleným jazdným režimom a niekoľko informácií v „tabuľke“ napravo. Škoda. Grafika oboch displejov je však skvelá a poteší aj rýchlosť infotainment systému.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.