Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.02.2019, 13:48

Renault má alternatívu k obľúbeným crossoverom. Teraz aj so skvelým motorom

Renault Scenic, overená stálica v portfóliu francúzskej automobilky, je teraz k dispozícii aj s novým 1,3-litrovým benzínovým štvorvalcom.

Renault má alternatívu k obľúbeným crossoverom. Teraz aj so skvelým motorom
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Renault Scenic patrí k obľúbeným MPV modelom aj na slovenskom trhu. O tom niet pochýb a v podstate sa tomu ani nečudujeme. Je veľmi príjemnou alternatívou k dnes skutočne obľúbeným crossoverom a športovo-úžitkovým autám, pričom vo väčšine prípadov dokáže práve MPV ponúknuť dokonca viac miesta.

Štvrtá séria nám robí na trhu spoločnosť už nejaký ten piatok a venovať sa dizajnu teda bude asi vedlajšie. Spomenúť však môžeme atraktívny a dynamický vzhľad, spolu so zvláštnymi kolesami. Nie že by ich dizajn nadmieru vynikal, ale rozmer 20-palcov s obutím 195/55 pneumatík je minimálne na zamyslenie. Každopádne, autu nijak neškodia a ani nespôsobujú nekomfort pri jazde či zlé jazdné vlastnosti.

Priestorom nemrhá

V interiéri sa následne posádka cíti "obkľúčená" výplňou dverí, palubnou doskou a celkovo obložením kabíny. Zvyšuje sa tak pocit bezpečia, no zároveň to uberá na vzdušnosti a priestrannosti.

Miesta je i napriek tomu stále ešte dostatok a prední pasažieri sa na nedostatok priestoru nebudú sťažovať. Pred vodičom nájdeme digitálne budíky a v strede obrovskú konzolu zoskupujúcu dotykový displej infotainmentu, panel klimatizácie a radiaci páku s voličom jazdných režimov či elektronickou parkovacou brzdou.

Nechýba ani multifunkčný volant, ktorý vám pekne padne do ruky. Sedadlá sú pohodlné, polokožené a nesklamú ani na dlhších diaľničných presunoch. Systém infotaimentu už by si zaslúžil modernizáciu, nielen že občas zaváha pri reakciách, ale aj grafické spracovanie by už mohlo byť o čosi lepšie. Poteší možnosť masáže pre predných pasažierov a mohutná schránka pred spolujazdcom.

Zadné sedadlá trochu trpia kvôli výklopnému stolíku, ktorý zmenšuje využiteľný priestor na kolená. Ak si teda za seba sadne 180-centimetrov vysoký človek, miesta nazvyš už veľa nebude. Na šírku je to však iná báseň a tu Scenic uspokojí aj troch cestujúcich.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​K dispozícii je 572 litrový batožinový priestor s využiteľným dvojitým dnom a možnosťou posúvať alebo sklápať zadné sedadlá (v pomere 60:40). Zaujímavá je stredová konzola rozdeľujúca priestor vodiča a spolujazdca, ktorá je posuvná a okrem hlbokej priehradky tu nájdeme aj dvojicu držiakov na nápoje.

Dobre vyladený motor

Novinkou je v našom prípade však kombinácia nového 1,3-litrového benzínového motora s výkonom 120 kW (163 koní a 270 Nm krútiaci moment) a automatickej prevodovky EDC. Tá radí vo väčšina prípadov hlavne so zameraním na spotrebu a nesklame ani svojou hladkosťou.

K dispozícii je i volič jazdných režimov MultiSense, kedy si môže vodič vybrať jeden z piatich dostupných naladení - Sport, Comfort, Eco, Normal a Perso (prispôsobiteľný). Najčastejšie sme jazdili v režime Normal, prípadne Sport, kedy auto mierne ožije a dokáže príjemne prekvapiť svojou dynamikou.

Priemerná spotreba sa pritom ustálila počas celého testu na hodnote 6,7 litra na sto kilometrov. To nie je vôbec zlé. Motor je dostatočne pružný a vyznačuje sa aj ochotou stúpať do otáčok. Spomínané 20-palcové disky môžu občas priťahovať obrubníky, no aj napriek ich netypickému rozmeru je jazda príjemná. Pomáha tomu i komfortne naladený podvozok, ktorý dokáže s prehľadom tlmiť väčšinu nerovností.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Alternatíva spájajúca crossover s MPV

Nechýbajú ani moderné technológie či ambientné osvetlenie kabíny. Renault Scenic je tak nielen dizajnovo zaujímavá alternatíva ku crossoverom a ostatným MPV, ale v kombinácii s novým motorom a automatickou prevodovkou poteší nízkou spotrebou paliva a širokým rozmedzím využitia potenciálu agregátu.

Zamrzí fakt, že hoci vyzerá model navonok objemne, vo vnútri v podstate nie je miesta nazvyš. Vyzdvihnúť však môžeme dobré dielenské spracovanie, výber kvalitných materiálov a tiež LED PURE VISION predné svetlomety. Základná cena modelu štartuje v cenníku na sume 16 990 eur, no náš testovací kúsok sa vyšplhal až na konečnú sumu 26 930 eur.