Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.11.2018, 12:05

Crossover od Fordu nás dokázal prekvapiť. Má však jeden výrazný nedostatok

Crossover Ford Ecosport nie je ani príliš eko a ani šport. Na druhej strane, oklamal nás kompaktnou karosériou, ktorá ponúka pomerne slušný vnútorný priestor.

Crossover od Fordu nás dokázal prekvapiť. Má však jeden výrazný nedostatok
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Zrejme už nemusíme nijako extra pripomínať, že momentálnym trendom sú čoraz viac športovo-úžitkové automobily, respektíve hatchbacky s vyšším podvozkom. To je tiež prípad novinky od Fordu, hoci pravdou je, že nejde o úplne nový model.

Crossover menom Ecosport totiž značka Ford ponúkala už dávnejšie, avšak na náš trh sa dostáva až teraz. Dovtedy pôsobil model najmä na brazílskom či indickom trhu a teraz sa snaží presadiť aj na Slovensku. Do rúk sa nám pritom dostala verzia s litrovým trojvalcom, automatickou prevodovkou a športovo ladeným vyhotovením ST-Line.

​Pomerne zvláštne proporcie auta boli dosiahnuté vyššou karosériou, ktorá je osadená na vcelku kompaktnom podvozku so zdvihnutou svetlou výškou. Pokojne by sme mohli povedať, že ide o nafúknutú Fiestu.

Okrem mohutnej karosérie, ktorej dominuje veľká maska chladiča s dvojicou rozdelených svetlometov, si získali našu pozornosť aj pomerne skromné disky kolies. Ich veľkosť 16 palcov je vzhľadom na zvyšok auta vskutku smiešna, no po krátkom čase si na dizajn auta akosi zvyknete. Rovnako tak na takmer kolmú zadnú časť.

Kompaktné rozmery, slušná kabína

Ak sa však presunieme do interiéru, vodiča a spolujazdca poteší najmä vyšší posed a tiež dostatok priestoru. Nájdeme tu pohodlné sedadlá, dobre tvarovaný multifunkčný volant, dotykový displej so známym systémom Sync3 a vlastne množstvo len decentne upravených riešení známych z vydarenej Fiesty.

Tu nie je čo kritizovať – veď prečo meniť to, čo funguje. Zamrzí však zhoršený výhľad kvôli mohutným predným bočným stĺpikom, ktoré v sebe ukrývajú prakticky nevyužiteľné okienko. Zlepšenie by si zaslúžili aj použité materiály v interiéri, ktoré v niektorých prípadoch pôsobia naozaj lacno.

Na zadných sedadlách sa už cestujúci z množstva priestoru veru tešiť nebudú. Za seba si len s „odretými ušami“ sadne 180 centimetrov vysoký človek a cestovanie by sme odporúčali skôr pre štyri osoby – najlepšie, ak budú vzadu len dve deti. Na druhej strane, aj napriek kompaktným rozmerom ponúkne auto pre malú rodinu postačujúci batožinový priestor s objemom 333 litrov, respektíve 1 238 litrov pri sklopených sedadlách.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Piate dvere kufra sa, mimochodom, otvárajú v dnešnej dobe už netradične do strany, čo na jednej strane ponúka ľahké manipulovanie s nakladaním nákladu pre vysokých ľudí (neudriete si hlavu), no taktiež musíte počítať s trochu väčším priestorom na otvorenie dverí a myslieť na stranu, do ktorej sa dvere otvárajú.

Tento nápad sa nám celkom páči, hoci určite má svoje nevýhody, no následne vďaka možnosti príplatkového rezervného kolesa osadeného na piatych dverách môže vyzerať Ford Ecosport naozaj veľmi pekne.

Ako jazdí?

Ak sa pozriete na auto, zrejme vám napadne, že auto jednoducho nebude mať práve ideálne jazdné vlastnosti. Je pomerne úzke, vyššie, nemá práve veľké kolesá a pôsobí neforemne. Popravde, mysleli sme si to tiež. Avšak po absolvovaní prvých desiatok kilometrov sme názor úplne zmenili a musíme priznať, že jazda s Ecosportom je veľmi príjemná.

V zákrutách je schopný dobre držať stopu aj vo vyšších rýchlostiach a nakláňa sa len v prijateľnej miere. Samozrejme, pri ostrých prejazdoch treba rátať s miernou nedotáčavosťou. Okrem toho novinka dobre tlmí nerovnosti a do interiéru sa nedostávajú žiadne výrazné rany. Priznať však musíme, že zadná náprava dokáže na nerovných cestách občas slušne odskočiť. Aj vďaka spomínaným 16-palcovým diskom následne podvozok veľmi dobre tlmí väčšinu nerovností na našich cestách.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Príjemnému podvozku následne sekunduje litrový trojvalec ukrytý pod prednou kapotou. Hoci sme na začiatku boli skeptickí aj my, agregát pracuje v aute veľmi dobre. Ponúka výkon 92 kW a bol v našom prípade spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorú by sme určite vymenili radšej za mechanickú. Najmä na diaľnici totiž auto často radilo nelogicky a pri stúpaní do mierneho kopca takmer ihneď podraďovalo aj o dva stupne.

A to aj napriek manuálnemu zvyšovaniu prevodových stupňov. Ak však idete ustálenou rýchlosťou po okresných cestách, poteší vás spotreba do šiestich litrov. V meste stúpla na necelých osem litrov a o pol litra menej si motor odpil aj na diaľnici. V každom prípade, dynamiky má na bežnú jazdu agregát naozaj dostatok, no ako sme spomínali, najväčším problémom bola kombinácia s automatickou prevodovkou. Oceňujeme však, že pri verzii s 1,5-litrovým naftovým motorom je možné dostať aj pohon všetkých kolies AWD.

Zaujímavá alternatíva

Ak sa následne pozrieme do cenníka, môžeme vidieť základnú cenu na úrovni 14 990 eur. Náš testovaný kúsok v športovej výbave ST-Line však zvýšil sumu na základnú hodnotu 22 680 eur bez ďalších výbavových príplatkov. V porovnaní s hatchbackmi či inou konkurenciou ide stále o celkom slušnú ponuku.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Získate auto s veľmi pohodlným podvozkom, dobrým agregátom, priemernou priestrannosťou a vyšším posedom za volantom, ktorý mnohí zákazníci v dnešnej dobe hľadajú.

Ak si odmyslíme spomínanú automatickú prevodovku, môže ísť o veľmi zaujímavú alternatívu nielen do mesta. Svojský dizajn si vás však musí získať. Z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že sa vám to po krátkom čase veľmi ľahko podarí.

Ford Ecosport
Počet valcov: 3
Zdvihový objem motora (cm3): 998
Výkon (kw): 92
Krútiaci moment (Nm/otáčky): 170/4 400
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
Maximálna rýchlosť (km/h): 170
Batožinový priestor (l): 333
Cena modelu od: 14 990 eur ​

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.