Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.10.2018, 07:10

Volvo má jeden z najkrajších kombíkov na trhu. Dokonalý však nie je

Automobilka Volvo je známa vysokobezpečnými modelmi, no generačná obmena sa dotkla aj technológií a dizajnu. Aká je novinka v podobe modelu V60?

Klasické rodinné kombíky sú pre švédsku značku Volvo, aj napriek stále stúpajúcemu trendu SUV, veľmi dôležité. Dokazuje to fakt, že pri uvedení najnovšieho „šesťdesiatkového“ radu dostal prednosť pred klasickým sedanom práve kombík.

Popravde, nie je sa čomu čudovať, veď praktické natiahnuté modely určené pre rodinu sú pre Volvo známe. Predchodca pôsobil na trhu od roku 2010, takže na príchod novinky bol najvyšší čas. Spolu s najmodernejšími technológiami prichádza s novou generáciou Volva V60 tiež vylepšený súčasný dizajnový jazyk značky.

​Uhladený vzhľad, dlhá predná kapota, s úzkymi vynikajúco svietiacimi svetlometmi obsahujúcimi LED denné svietenie v podobe charakteristického „Thorovho kladiva“ či výrazná maska chladiča a koncové svetlá len umocňujú celkový dojem z auta.

Novinka pôsobí naozaj dynamicky a v našej luxusnej výbave Inscription dokonca dizajn obohatilo prídavné chrómové obloženie, 19-palcové hliníkové disky kolies a integrovaná dvojica koncoviek výfuku.

Rodinný poklad

Elegantnému zovňajšku sekunduje tiež skvele spracovaná kabína, hoci žiadne výstrelky tu nečakajte. V našom aute bol biely kožený interiér disponujúci pohodlnými sedadlami s elektrickým nastavením, vyhrievaním či ventiláciou. Rovnako poteší v zimnom období vyhrievanie koženého multifunkčného volantu.

Za ním slúži vodičovi graficky dobre spracovaný digitálny prístrojový štít zobrazujúci množstvo užitočných informácií, pričom vybrať si môžete hneď z niekoľkých štýlov zobrazenia. Stredový „tablet“ infotainmentu dobre reaguje na príkazy a príliš otravné nie je ani vypínanie štart/stop systému výhradne cez tento displej.

Na začiatok však môže byť práca v jeho menu trochu mätúca a komplikovaná, rýchlo si však zvyknete. Pre pôžitkárov je následne k dispozícii aj prémiový Harman/Kardon audiosystém, ktorý spraví z auta doslova pojazdný koncert.

Nechýba množstvo odkladacích miest na smartfón či iné drobnosti a v zadnej časti nás potešila možnosť príplatkovej 230 V zásuvky (110 eur). Dostatok miesta nájdu cestujúci tak na predných, ako aj zadných sedadlách, pričom komfort môže zvýšiť štvorzónová automatická klimatizácia. Je potrebné podotknúť, že stredné sedadlo vzadu je naozaj len núdzové, čo prezrádza aj jeho (ne)tvar.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Pri parkovaní takmer 4,8 metra dlhého kombíka sme ocenili prítomnosť 360-stupňovej kamery, s dobrým rozlíšením aj v noci. Samozrejme, spomenúť musíme tiež 529-litrový batožinový priestor, ktorý je v porovnaní s konkurentmi ako Audi A4 Avant, „Céčkovým“ Mercedesom alebo BMW Radu 3 Touring o niekoľko desiatok litrov väčší.

Okrem toho tu je pre pohodlné nakladanie batožiny slušne nízka nakladacia hrana, rôzne držiaky na tašky či stredová výklopná deliaca stena. Sedadlá sa následne sklápajú tlačidlom v pomere 40:60, a to priamo z priestoru kufra.

Diesel žije

Popravde, model V60 je zrejme jedným z posledných modelov ponúkajúcich tiež naftovú motorizáciu. Automobilka sa totiž rozhodla napríklad pri sedane ponúkať výhradne kombináciu s benzínovým motorom a celkovo sa zamerať skôr na hybridné verzie. Je to škoda, pretože osadená motorizácia D4 v podobe dvojlitrového štvorvalca s výkonom 140 kW je vydarená. S najvyšším krútiacim momentom 400 Nm je možné zrýchliť z nuly na sto kilometrov za hodinu už za 7,9 sekundy.

Nejde o žiadne závratné čísla, avšak model nemá s dynamikou pri rodinnom využívaní žiadny výrazný problém. Agregát je spojený s osemstupňovým automatom, ktorý radí príjemne hladko. V niektorých momentoch síce zvykne mierne zazmätkovať, avšak pri pokojnej jazde je jeho práca viac než dobrá. Jednoducho, nejde o žiadne športové kombi, ale o „rodinného pohoďáka“.

Ten sa odvďačí aj skvelou spotrebou priemerne na úrovni 6,3 litra na sto kilometrov. V meste stúpol apetít o necelé dva litre a na diaľnici sa dokázala spotreba zmestiť do hodnoty sedem litrov nafty na sto kilometrov.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Komfort na palube je podporený tiež dostatočným odhlučnením, hoci studený naftový štvorvalec dokáže svojím prejavom preraziť aj do interiéru. Keď sa však dostane na prevádzkovú teplotu, tak ho pri jazde takmer nepočujete. V našom prípade stálo auto na 19-palcových diskoch, no vďaka adaptívnemu podvozku neboli ani nie práve najlepšie slovenské cesty žiadny problém.

Väčšinu nerovností dokáže novinka príjemne odfiltrovať a v zákrutách aj pri vyššom tempe skvele drží stopu a nenakláňa sa. Pri testovaní bol jedným z najväčších prekvapení. Na druhej strane, motoru sekunduje menej komunikatívne riadenie. Potvrdzuje to teda fakt, že V60 je jednoducho dynamicky strihaný kombík, avšak najmä s rodinnými predpokladmi.

A čo cena?

Nová generácia modelu Volvo V60 teda ponúka nadpriemerný vnútorný priestor a objem kufra, prémiové materiály v interiéri, pohodlný a sebavedomý podvozok, zaujímavý dizajn exteriéru, dobrý naftový motor D4 a celkom dobre fungujúcu automatickú osemstupňovú prevodovku. Športové ambície však zabíja len priemerná dynamika pri naftovej verzii a tiež pomerne nekomunikatívne riadenie.

Ak už ste však manažér či štvorčlenná rodina, novinka premení cestovanie na príjemnú jazdu. Nechýbajú ani najmodernejšie bezpečnostné a asistenčné systémy ako adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla a mnoho ďalšieho. K tomu všetkému je však potrebné dodať, že švédsky kombík sa neponúka práve za „ľudovú“ cenu.

V základe je možné kúpiť model V60 od 39 780 eur, v našej výbave Inscription od 49 040 eur, no testovaný kúsok siahal až na hranicu 67-tisíc eur. To už je slušná suma, avšak vzhľadom na konkurenciu a to, čo všetko môže novinka ponúknuť, ju dokáže Volvo V60 celkom obstojne obhájiť.