Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.10.2018, 13:46

Známy Citroën sa poriadne zmenil. Je skutočne tak pohodlný, ako tvrdí značka?

  • Po absolvovaní týždňového testu by sme mohli v skratke povedať, že Citroën C4 Cactus po svojej nedávnej modernizácii dospel.
  • Jednoducho, už po dizajnovej stránke nie je tak bláznivý ako v minulosti. Vzhľad však nie je jediná vec, ktorá sa s novinkou dostáva do popredia.
Známy Citroën sa poriadne zmenil. Je skutočne tak pohodlný, ako tvrdí značka?
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Už pri predstavení faceliftovaného modelu sa pozornosť upriamila na nové tlmiče využívajúce hydraulické dorazy. V minulosti si totiž Citroën získal priaznivcov aj vďaka hydropneumatickému pruženiu, ktoré teraz odchádza spolu s modelom C5.

Nové tlmiče v Cactuse by mali byť akýmsi nástupcom legendy v rokoch minulých. Ponúknu však dostatočne komfortnú jazdu, alebo mala automobilka len reklamné reči? Okrem toho, z crossoveru sa teraz stal "klasický hatchback", hoci s pomerne vyšším podvozkom - stále stojí na platforme PF1.

​Auto určite spoznáte, no už na prvý pohľad je vidieť zmeny. veď dostalo prepracovanú prednú i zadnú časť a iné sú tiež známe plastové prvky na bočnej strane (takzvané Airbumpy). Tie sú teraz len decentným dizajnovým doplnkom dverí na spodnej časti.

Rovnako ich už nenájdeme pri svetlách, hoci plastové lemovanie blatníkov zostalo zachované. Rovnako tak zaujímavo riešené optické prepojenie na C-stĺpiku. Novinka teraz pôsobí podstatne dospelejšie, uhladene a tiež dynamicky.

Vyšší komfort

S príchodom faceliftu sa pozmenil tiež interiér. Použité materiály a v podstate aj celá palubná doska zostali rovnaké. Stále tu nájdeme multifunkčný volant a "plávajúco" osadený digitálny prístrojový štít hneď za ním, pri ktorom však nenájdete otáčkomer. Rovnakým štýlom je uchytený aj displej infotainmentu v strede palubnej dosky.

Väčšina funkcii sa nastavuje priamo pomocou dotykovej obrazovky, no zostal tu napríklad otočný ovládať hlasitosti audia či niekoľko ďalších tlačidiel ako napríklad vyhrievanie okna a podobne.

Zaujímavosťou sú aj stierače so zabudovanými ostrekovačmi. Počas ich používania tak ušetríte vodu a predídete momentu "slepoty" pri mokrom okne. Zamrzí trochu nepraktická lakťová opierka, ktorá je osadená príliš vzadu a ovládanie radiacej páky tak nie je príliš šikovné.

Najväčšou zmenou je však vytlmenie. Auto je oproti predchádzajúcej verzii podstatne tichšie počas jazdy, hoci zvuk trojvalcového motora je stále do istej miery počuť. Okrem toho prispievajú ku komfortnejšej jazde tiež vylepšené sedadlá.

Popravde, mohli by sme ich pokojne nazvať kreslami - sú totiž naozaj široké a tiež nadpriemerne mäkké (vďaka inej vnútornej výplni). To však nie je žiadna výčitka, práve oni dotvárajú celkový dojem z pohodlnej jazdy aj po rozbitých cestách.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Miesta je na predných sedadlách pomerne dostatok a rovnako tak úložných priestorov, pričom nastupovanie je vďaka vyššiemu podvozku naozaj komfortné.

Horšie je to v prípade zadných sedadiel kde je priestoru menej - ak si za seba sadne 180-centimetrov vysoký človek, veľa miesta mu pred nohami nezostane a podobne je to aj nad hlavou. Poteší však dostatočný objem kufra s hodnotou 348 litrov.

Zázraky nečakajte

Aby sme sa dostali k zrejme najväčšej novinke auta - tlmičom - musíme najskôr uviesť, že reklamné slogany automobilky jednoducho neberte vážne. Žiadne lietanie ako na obláčiku vás v prípade modernizovaného Citroënu C4 Cactus nečaká a je potrebné brať to s rezervou. Netvrdíme však, že je novinka nepohodlná alebo že zle tlmí nerovnosti, to rozhodne nie.

Práve naopak, vďaka novým tlmičom s progresívnymi dorazmi ste schopný jazdiť podstatne vyšším tempom aj úseky ciest s naozaj veľkými nerovnosťami. Nečaká vás pritom žiadny nepríjemný buchot od podvozka, ale príjemné pohltenie.

A platí to aj pri osadených 17-palcových diskoch kolies. Novinka je v kombinácii nových tlmičov a vylepšených sedadiel či vytlmenia kabíny na špičke vo svojej triede.

Zázraky netreba čakať ani od osadeného 1,2-litrového benzínového trojvalca pod prednou kapotou. Ten ponúka výkon 81 kW a krútiaci moment 205 Nm, pričom na bežnú jazdu úplne stačí. Trhať asfalt však rozhodne nebudete, no to ani nie je cieľom modelu.

Počas testu sme sa v spotrebe dostali priemerne na hodnotu 6,3 litra. Pri jazde mimo mesta sa dá stlačiť na niečo cez 5,5 litra a na diaľnici stúpne na sedem. Agregát bol pritom kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá má vcelku slušné dráhy a sprevodovanie.

C4 Cactus teda jednoducho dospel, je decentnejší, tichší a pohodlnejší. Zároveň treba počítať stále so skromnejším miesto na zadných sedadlách či v batožinovom priestore. Nové tlmiče síce poskytujú podstatne komfortnejšiu jazdu, no netreba veriť reklamám o plavbe po ceste. Najmä nie po tých slovenských.

Motor vás následne nesklame pri každodennom jazdení a neprekvapí ani spotrebou - tá je totiž dobrá. V základe stojí novinka približne 12-tisíc eur, no testovaný kúsok siahol až za hranicu 15-tisíc eur. Stále teda platí dobrý pomer cena/kvalita.