Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.10.2018, 06:35

Podarený brat Nissanu Qashqai. Dokonca vás naučí jazdiť úsporne

Pozreli sme sa na to, aký je život s Renaultom Kadjar – so štýlovým kompaktným crossoverom z Francúzska.

Podarený brat Nissanu Qashqai. Dokonca vás naučí jazdiť úsporne
Zdroj: HN/František Kvarda

O tom, že modely typu SUV v súčasnosti valcujú trh, už zrejme znova písať netreba. Hranica medzi športovo-úžitkovými vozidlami a kompaktnejšími crossovermi sa pritom posúva a Renault Kadjar osciluje presne na línii medzi dvomi spomenutými kategóriami.

Za „pravé“ SUV od Renaultu by sme jednoznačne označili väčší Koleos, Kadjar potom pokojne volajme crossoverom – hatchbackom na chodúľoch.

Spredu? Nádhera!
Tento nový počin francúzskej automobilky je nepochybne bratom Nissanu Qashqai – a mnohí bez ostychu povedia, že krajším a minimálne z dizajnovej stránky tiež podarenejším.

To, že ide o vcelku veľmi pekné vozidlo, by mal priznať aj najskalnejší odporca francúzskych automobiliek. Impozantná je totiž najmä predná maska s výrazným logom – celý predok tvorí „vlnovitý“ vizuál, ktorý pôsobí naozaj nadčasovo, ale nie agresívne či gýčovo.

Renaultu Kadjar, ktorý sme testovali vo verzii S-Edition (má evokovať akýsi športovejší charakter auta), zvonku veľmi pristala aj špeciálna kráľovská modrá farba.

Rovnako by mu však sedela aj čierna metalíza pre konzervatívnejších zákazníkov. A čo nás skutočne zaujalo, sú priam majestátne 19-palcové disky kolies v kombinácii oceľovej a čiernej farby.

Snaží sa zaujať
V každom prípade, nie je všetko ružové, ani modrý Kadjar. Totiž, vyhotovenie interiéru, ktoré – hoci nepôsobí úplne zle – určite nejaví náznaky prémiového segmentu, o čo sa mnohé automobilky v súčasnosti snažia. Príkladom môže ísť nový Hyundai Santa Fe s dobrým spracovaním, no v ponuke je tiež nezvyčajná farba interiéru.

Vnútri sa nám pri Kadjare nepáčili najmä piktogramy znázorňujúce teplotu vody a stav nádrže. Takisto – prepínanie rozhlasových staníc akýmsi kolieskom pod volantom.

Zdroj: netcarshow

​To bolo súčasťou hybridného ovládača, ktorý reguloval aj hlasitosť a v modeloch je dlhé roky. Ide o pomerne netradičné a z nášho pohľadu tiež nie práve komfortné riešenie, na ktoré sa však časom dá zvyknúť.

Keď už sme blízko infotainmentu – Kadjar má v sebe zakomponovanú užitočnú funkciu – detailne dokáže analyzovať spotrebu a váš štýl jazdy a zároveň vás dokáže „učiť“ šoférovať ešte úspornejšie. Má dokonca aj indikátor úspornej jazdy – zelený lístok stromu.

Čím viac lístkov sa tu objaví, tým ekologickejšie dokážete jazdiť. Čo z vnútornej strany skúšaného Renaultu chválime, je modré prešívanie sedadiel, ktoré v kombinácii s nebeskou farbou vonkajšieho laku pôsobí dobre a zjednocuje celkový imidž auta.

165 koní stačí
Výhrady sme počas týždňa testovania modrého fešáka mali k manuálnemu radeniu a radiacej páke. Tá totiž prenášala vibrácie motora a ani radenie nebolo príliš presné. Hoci, nedá sa povedať, že by bola zle odstupňovaná.

Zdroj: netcarshow

​Práve naopak – s motorom si rozumie. Agregát testovanej verzie, pomenovanej 165 TCe, zvláda zrýchlenie primerane dobre – so svojimi 165 koňmi pri objeme 1,6 litra uspokojí bežné potreby zákazníka.

Zaujímavosťou, ako aj pri iných novších modeloch od Renaultu, je netradičný kľúč. Má podobu „hrubšej“ platobnej karty, ktorý v prípade potreby skutočne dokážete vložiť aj do peňaženky. Pomerne užitočné a pokojne by sme ho mohli označiť za „francúzske simply clever“ riešenie.

Obligátne slovo na záver? Je to veľmi pohodlné (okrem toho aj cenovo dostupné) auto pre štyroch ľudí. Ideálne teda pre mladú rodinu alebo pokojne aj odvážnejších a menej konzervatívnych ľudí hoci aj v dôchodku, ktorí občas vyrážajú mimo mesta a vyhovuje im mierne väčšie a vyššie auto.

A v neposlednom rade je to vynikajúca alternatíva k spomínanému Nissanu Qashqai či dokonca Škode Karoq. Ak ste však zvyknutí na prémiový segment áut, cieľovou skupinou pravdepodobne nie ste.