StoryEditor

Honda vyrobila skvelé auto do mesta. Svojou cenou však prekvapí

15.09.2018, 00:00
Rarita - tak by sme mohli nazvať atmosférický agegát, ktorý v ponuke automobiliek nájdete len ťažko. Ten v Honde funguje skvele, no stačí to na pomerne vyššiu kúpnu cenu?

Model Jazz vo svojej tretej generácií pôsobí v ponuke značky Honda už nejaký ten piatok, no teraz prešiel decentnou modernizáciou. Okrem malých detailov - napríklad dynamickejšie pôsobiacej masky chladiča - sa toho však veľa nezmenilo.

Teda, pokiaľ berieme model v základnej výbave. Do našich rúk sa však dostala novinka s výbavou Dynamic a výkonnejším benzínovým 1,5-litrovým i-VTEC motorom, ktorý doposiaľ v ponuke chýbal.

Klame telom

Už na pohľad upúta auto svojou sviežou modrou farbou, ktorú dopĺňajú na prepracovaných nárazníkoch červené linky. Maska, spätné zrkadlá, ale aj 16-palcové disky si následne obliekli čierny kabát.

Na pohľad auto síce pôsobí ako malá škatuľka na kolesách, nenechajte sa však zmiasť. Po usadení sa v príjemných textilných "pološportových" sedadlách si uvedomíte, že model je vlastne podstatne väčší než sa zdá. Príjemný posed za volantom kazí fakt, že bočné vedenie sedadiel nie je práve veľké.

S príchodom faceliftu sa v kabíne nič významné nezmenilo. Pomerne raritou pri našich testovacích autách je potom napríklad manuálna klimatizácia.

​Popravde, nemali sme s ňou žiadny problém a aspoň ju človek vie ovládať takmer "naslepo". Bohužiaľ, zostal tu aj pomerne graficky zastaraný displej infotainmentu. Ten neohúri ani svojimi reakciami a celkovou prehľadnosťou. Toto doména Hondy rozhodne nie je.

Pred vodičom nájdeme klasické analógové budíky a malý prehľadný displej zobrazujúci základné údaje ako spotrebu či dojazd. Do rúk však príjemne padne prešívaný multifunkčný volant.

Príjemnou vychytávkou je držiak na pohár, ktorý je osadený hneď pred výduchom klimatizácie na palubnej doske – káva tak zostáva v zime teplá a v lete váš nápoj príjemne vychladí.

Ako sme už spomínali, auto pri pohľade zvonka vyzerá veľmi kompaktne, avšak o to viac prekvapí vnútorným priestorom. Ten je totiž viac než dostatočný na bežné potreby, čomu nahráva aj fakt, že zadné "Magic Seats" sedadlá sa dajú zaujímavo zložiť do hornej pozície.

HN/Radoslav Petrík

​Vám tak vznikne veľký priestor, kde bez problémov cez doširoka sa otvárajúce dvere a veľký nastupovací otvor umiestnite bez problémov vyššie a objemnejšie predmety.

K dispozícii je však aj klasický kufor s objemom 354 litrov, no po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná plocha s objemom až 1 314 litrov. Prirátajte k tomu vysoký strop a vznikne vám naozaj veľká dávka priestoru.

Dvaja pasažieri (áno, pre viacerých by to už bolo vzhľadom na šírku nepohodlné) budú spokojní aj s miestom na zadných sedadlách. Dostatok priestoru je totiž ako nad hlavou, tak aj pred nohami. Mierne problematický je len výhľad z miesta vodiča, čo je spôsobené mohutnejšími A-stĺpikmi karosérie.

Verzia Dynamic s dynamickým motorom

S modernizáciou však prišla do ponuky najmä výkonnejšia pohonná jednotka. Atmosférická „jednapäťka“ totiž ponúka trochu iný štýl jazdy a tiež dostatočný výkon v podobe 96 kW a manuálnej šesťstupňovej prevodovky.

HN/Radoslav Petrík

​Jazz zahrá najlepšiu skladbu pri otáčkach nad štyritisíc, avšak prevodové stupne sú naozaj krátke, takže budete hlavne v meste veľmi dobre zapadajúce prevody radiť takmer nonstop.

Na diaľnici následne trochu prekáža hluk od motora, ktorý má pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu zhruba 3,900 otáčok za minútu.

Následne vám na displeji svieti hodnota spotreby zhruba sedem litrov na sto kilometrov. V meste sa následne zvýši ešte asi o pol litra, avšak na okreskách dokážete jazdiť aj za „päťku“.

Pri hučiacich otáčkach potom zaregistrujete tiež tuhšie naladený podvozok, ktorý sa v zákrutách len decentne nakláňa, no Jazz je pri ostrej jazde trochu nedotáčavý.

Okrem toho, na niektorých nerovnostiach si zadná časť dokáže celkom slušne odskočiť. Filtrovanie menších nerovností však zvláda celkom dobre a v mestských uličkách sa cíti ako doma.

Cena prekvapí

Suma, za ktorú získate tento Jazz vás naozaj prekvapí. Ale skôr v tom horšom zmysle. Za variabilitu a priestrannosť, rovnako aj za dynamický charakter auta, si totiž poriadne priplatíte. Nami testovaný kúsok siahal až na hranicu 17-tisíc eur.

HN/Radoslav Petrík

​Pravdou však je, že vo výbave sme mohli nájsť aj prvky ako LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel, bezpečnostných asistentov (automatické núdzové brzdenie, sledovanie mŕtvych uhlov, parkovacia kamera, čítanie značiek,...), no i napriek tomu ide o vyššiu sumu. K dispozícii je aj starší 1,3-litrový i-VTEC motor, s ktorým ušetríte zhruba dvetisíc eur.

Výkon „jednapäťky“ padne vhod, avšak model aj napriek tomu neponúka žiadne extrémne dynamické zážitky na ceste, takže je na zvážení, či sa oplatí investovať práve do tejto položky, alebo sa uskromniť s menším 1,3-litrom. Totižto, hlavným revírom auta budú nepochybne hlavne mestské ulice.

Na druhú stranu, verzia Dynamic vyzerá s prídavnými „aerodynamickými prvkami“ naozaj dobre a atmosférický motor je dnes, v dobe litrových turbo-trojvalcov už pomerne raritou. Honda Jazz však boduje svojou priestrannosťou a za to si zaslúži pochvalu.

01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 03 - Modified: 2024-04-26 11:30:00 - Feat.: - Title: RECENZIA: Konečne poriadny historický seriál. Šógun je plný intríg, krvavých katán a kurtizán 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 15:24