StoryEditor

Toto auto je pojazdná kancelária. Avšak s malou chybičkou

30.08.2018, 12:02
Vôbec najväčšiu a taktiež najluxusnejšiu verziu z dostupných prevedení modelu Traveller sme mali možnosť vyskúšať v týždňovom teste. V jej interiéri sa pohodlne usadíte a vyriešite všetky business povinnosti.

Jedným z trojčiat (Citroen Spacetourer a Toyota Proace Verso), ktoré sa chcú pridať k lídrom v triede malých a stredne veľkých dodávok v podobe Mercedesu či Volkswagenu, je aj Peugeot Traveller.

K dispozícii sú celkom tri rôzne dĺžky vozidla – Compact 4,6 metra, Standard 4,9 metra a vôbec najdlhšia je s označením Long dosahujúca dĺžku až 5,3 metra. Práve poslednú verziu sme si mohli vyskúšať, pričom išlo o najluxusnejšie vyhotovenie VIP Business.

​Na prvý pohľad sa môže zdať, že pred vami stojí klasická dlhá dodávka, možno s ôsmimi miestami na sedenie. Zadné okná dopĺňa výrazné čierne tónovanie, nechýbajú dizajnovo pekne spracované 17-palcové kolesá, v prednej časti osadené dober fungujúce xenónové svetlomety či LED denné svietenie.

Kráľovský priestor

To najpodstatnejšie však nájdeme v interiéri. Z vyššej pozície vodiča je dobrý výhľad na vozovku, a to nielen vďaka priestrannému čelnému oknu, ale aj dostatočne veľkým bočným oknám. Kožené sedadlá sú pohodlné a to isté platí aj o multifunkčnom volante.

Môžete pritom radiť prevodové stupne aj fixne osadenými pádlami pod volantom, avšak v našom prípade sme ich takmer vôbec nevyužívali. Automatická šesťstupňová prevodovka totiž radí pekne a jej ovládanie je riešené pomerne netradičným, no šikovným voličom na palubnej doske.

Na nej nájdeme aj dobre spracovaný head-up displej, ktorý vám premieta informácie na sklenenú plochu pred čelným sklom, ale tiež sedempalcový dotykový displej infotainmentu.

Na dotyky reaguje dobre a taktiež grafické spracovanie či prehľadnosť je na celkom dobrej úrovni. Sedadlá sú dokonca vyhrievané a vďaka masážnej funkcii zabezpečia, že aj po dlhšej jazde sa necítite zle.

Každopádne, najväčší luxus – minimálne pokiaľ ide o priestor – je pripravený pre štyroch pasažierov na zadných sedadlách. Každé z nich je samostatné, posúvateľné, otočné a taktiež vyberateľné.

HN/Radoslav Petrík

Váha nie je nijak veľká, takže ich vyberanie nebude náročné aj pre menej zdatných ľudí. Okrem toho obsahujú aj lakťovú opierku a k dispozícii je tiež ľahko rozkladateľný centrálny stolík.

​Ten sa ukrýva v stredovej posuvnej konzole, ktorá okrem iného disponuje pomerne hlbokým úložným priestorom. Predné sedadlá majú na svojej zadnej strane tiež výklopné „obedové“ stolíky.

Potešia aj plne elektricky ovládateľné bočné dvere – tie sa dajú na diaľku ovládať z miesta vodiča, alebo priamo potiahnutím za kľučku.

Aj napriek naozaj veľkému priestoru pre posádku je tu tiež dostatočne objemný kufor , takže ani cestovanie s niekoľkými batožinami nebude žiadny problém.

V prípade potreby si ho viete jednoducho zväčšiť posunutím sedadiel dopredu, prípadne doložiť ďalšie drobnosti cez otváracie zadné okno - pod výklopnými zadnými dverami sa mimochodom môžete v prípade potreby schovať, sú totiž naozaj obrovské.

Pozrite si tiež video, ktoré odporúča polícia pozrieť si všetkým cyklistom:

Dostatok výkonu

O rozhýbanie dvojtonového auta sa stará dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 130 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Motor zabezpečí dostatok jazdnej dynamiky aj pri plnom obsadení, takže na cestách rozhodne nebudete prekážkou. Maximálna rýchlosť je na hranici 170 kilometrov za hodinu a poteší aj vcelku dobrá spotreba paliva.

Počas testu sme namerali diaľničných 8,5 litra na sto kilometrov, mimo mesta sa dá pohybovať tesne nad úrovňou šiestich litrov a v meste si auto odpije z nádrže približne 7,8 litra.

Na bežnú jazdu teda výkon auta stačí a pochváliť musíme tiež prácu automatickej prevodovky, ktorá sa snaží udržať motor v nízkych, no rozumných otáčkach.

HN/Radoslav Petrík

Skvelá výbava

K kancelárii (zadnej časti) nemôže chýbať nastaviteľná automatická klimatizácia, LED osvetlenie či 220 V zásuvky a USB porty. Zložitejšie parkovanie s viac ako päť metrov dlhým autom uľahčia parkovacie senzory s kamerou a práve sem smeruje naša výčitka.

Auto síce disponuje akousi 360-stupňovou kamerou, avšak načítavanie okolia auta po bočných stranách prebieha postupne pri jazde dopredu či dozadu. Ide teda o „offline“ načítavanie obrazu. Rovnako by mohlo byť rozlíšenie samotnej kamery o čosi lepšie.

Kancelária, ktorú budete môcť mať takmer kdekoľvek so sebou, začína na sume necelých 44-tisíc eur. S ďalšími doplnkami či vypracovaním sa však cena veľmi ľahko navýši. Základná cena modelu je potom s 1,5-litrovým motorom vo verzii Compact niečo málo cez 28-tisíc eur.

01 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 04 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 05 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 01:34