Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.08.2018, 11:02

Otestovali sme Mercedes za stotisíc. Jednou vecou nás prekvapil

Celým názvom Mercedes-Benz E400 4Matic Cabrio je nielen že model s pomerne dlhým názvom, ale tiež špičkový kabriolet, ktorý dokáže bodovať okrem iného aj priestrannou kabínou.

Otestovali sme Mercedes za stotisíc. Jednou vecou nás prekvapil
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Vlani oslavoval kabriolet triedy E od Mercedesu svoje 25. narodeniny od uvedenia prvej generácie na trh. Počas pôsobenia sa označenie menilo, pričom sa k nemu značka vrátila až v roku 2010 a vyrába "éčkové kabrio" dodnes.

Na minuloročnom ženevskom autosalóne sa potom predstavilo aj najnovšie vyhotovenie, ktoré v portfóliu triedy E dopĺňa kolegov v podobe prevedenia kupé, kombi, sedan či terénneho All-terain.

A čo je lepšie, než vyskúšať si kabriolet priamo v jeho "domácom" prostredí - letnom období?

Úchvatný vzhľad

Samozrejme, Mercedes sa pýši konzervatívno-športovým vzhľadom, ktorý teda dokáže zaujať širokú masu. V našom prípade však dizajn obohacoval AMG paket, čiže auto získalo podstatne viac agresívnych prvkov karosérie, hoci stále v rozumnej miere. Nepôsobí nijak prehnane a ak by pri vás zastalo na semafore, rozhodne by ste od neho nečakali ani príslušný výkon.

Dynamiku podčiarkujú najmä 19-palcové hliníkové AMG disky kolies či prepracované nárazníky s väčšími otvormi a celkovým agresívnejších tvarom. To najpodstatnejšie sa však ukrýva vo vnútri, ide totiž o naozaj špičkové AMG vyhotovenie s puncom luxusu.

Cez obrovské dvere jednoducho nastúpite a potom si vás už získajú pohodlné kožené športové elektricky nastaviteľné sedadlá. Dokonalý posed, ako je tomu u vodiča, budú mať na naše prekvapenie aj pasažieri na zadných sedadlách. Nohy si tu totiž rozhodne nebudú musieť lámať niekde pri krku a celkovo ide o dostatok priestoru aj nad hlavou pri zatiahnutej streche. Kvôli tomu musíme Mercedes jednoznačne pochváliť.

K dispozícii je aj špičkový širokouhlý kokpit, čiže 12,3-palcový digitálny prístrojový štít pred vodičom opticky spojený s rovnako veľkým displejom infotainmentu v strede palubnej dosky. Tieto obrazovky si viete skvele prispôsobiť svojim preferenciám, pričom vám k tomu dopomáhajú aj dotykové ovládacie plôšky na koženom športovom volante.

Ak ste vyznávačom hlasnej hudby, poteší vás určite prémiový audiosystém Burmester s priestorovým zvukom. V kombinácii so spomínanými displejmi ide jednoducho o pojazdné "domáce kino". Pri antistresovej jazde v noci vám potom ešte viac zlepší náladu aj ambientné osvetlenie so širokým výberom farieb či celkové veľmi kvalitné spracovanie kabíny. Vyzdvihnúť môžeme tiež množstvo úložného priestoru na drobnosti - mobil, kľúče, peňaženka a podobne.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Zvýšenie bezpečnosti potom zaistia mnohé asistenčné a bezpečnostné systémy, ako aj špičkové Multibeam inteligentné LED svetlomety. Tie svietia v tme naozaj výborne a disponujú aj napríklad dobre pracujúcou funkciou automatického prepínania diaľkových svetiel.

Liek na každodenné problémy

Stále sme sa však nedostali k tomu hlavnému, čo robí tento model zaujímavým a diametrálne odlišným od ostatných "éčiek" v ponuke. Tým prvkom je sklápacia látková strecha, ktorá po sklopení prináša vodičovi (ako aj ostatným pasažierom) jednoznačný úsmev na perách. A to nemusí byť výhradne v teplých letných dňoch, kedy je vašou povinnou výbavou šiltovka, opaľovací krém a slnečné okuliare.

Vďaka systému Airscarf (vzdušnému šálu), ktorý dokáže z opierok hlavy fúkať na váš krk či plecia teplý vzduch, prípadne vyhrievaniu lakťových opierok vodiča a spolujazdca vrátane sedadiel, sa nemusíte báť ani jazdy v chladnejších dňoch v lete, na jar a jeseň.

Strecha je schopná sa sklopiť za 20 sekúnd až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu a v meste nebudete mať s prenikaním vetra do interiéru viac-menej žiadny problém. Vyriešiť to viete jednoduchým zatiahnutím okien a v prípade, že sa vyberiete na diaľnicu či iné rýchlostné cesty, o komfort v prúdení vzduchu sa postarajú výsuvné deflektory.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Jeden je osadený priamo na čelnom okne, druhý sa vysúva spoza zadných cestujúcich. Ak by ani to nestačilo, k dispozícii je aj tretí prídavný deflektor, ktorý je potrebné manuálne osadiť nad sedadlá zadných cestujúcich. 

Okrem toho, že tak bohužiaľ spravíte z auta dvojmiestne kabrio, vám to zabezpečí luxusné obtekanie vzduchu a to aj pri rýchlosti nad 140 kilometrov za hodinu. Do tejto rýchlosti je potom ešte únosné aj jazdenie bez prídavného manuálneho deflektoru.

Mimochodom, objem batožinového priestoru je dostatočných 385 litrov. S parkovaním vám dokáže pomôcť parkovací asistent či 360-stupňová kamera s veľmi dobrým rozlíšením. Zaujímavosťou sú potom stierače Magic Vision Control, ktoré nedovolia kvapaline z ostrekovačov zabudovaných do samotných stieračov dostať sa do kabíny. To oceníte najmä pri vyšších rýchlostiach a stiahnutej streche.

Pozrite si tiež krátke video s hybridným roadsterom od BMW:

Šesťvalcová štvorkolka

Srdcom tohto auta je následne motor pod prednou kapotou. Ide o benzínový trojlitrový šesťvalec s výkonom 245 kW (333 koní) a maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 250 kilometrov za hodinu. Šprint z nuly na sto dokáže absolvovať už za 5,5 sekundy. Agregát je spojený s vynikajúcou deväťstupňovou športovou automatickou prevodovkou AMG SpeedShift TCT.

V komfortnom režime radí veľmi hladko, čo si človek takmer ani nevšimne. Ak však využijete volič jazdných režimov, dokáže v športovom režime aj pekne kopnúť. Okrem toho drží motor vo vyšších otáčkach a zlepší sa tiež reakcia na stlačenie plynu.

Spotreba sa v meste pohybovala na úrovni asi 11 litrov na sto kilometrov, na diaľnici si E400 Cabrio odpilo z nádrže 8,3 litra a mimo mesta sme sa dokázali zmestiť dokonca do siedmych litrov benzínu. Ak však využijete všetok potenciál vozidla, pokojne sa môžete dostať aj na čísla atakujúce 20 litrov.

​Auto je na ceste príjemne plavné a skvele tlmí nerovnosti rôznych veľkostí, pričom sa cez ne len ladne prehupne. Nejde však až o otravné a prehnané dodatočné poskakovanie. V športovom režime dokáže tiež stuhnúť a skvele kopírovať povrch cesty s dostatočným komfortom.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Vôbec prvýkrát tu však nájdeme pohon všetkých štyroch kolies 4Matic. Pri ostrej jazde sa vlastnosti podstatne zlepšili a nebudete sa tak musieť báť ani jazdy v zimnom období, hoci so zatiahnutou strechou a zapnutým vykurovaním. Stále však nejde o žiadny športový špeciál, čomu zodpovedá aj hmotnosť auta na úrovni takmer dvoch ton.

Akousi samozrejmosťou pri aute s cenou 100 854 eur je potom adaptívny tempomat, aktívny asistent zmeny jazdného smeru, sledovanie mŕtveho uhla, udržiavanie v jazdnom pruhu a množstvo ďalších systémov, rovnako ako bezdrôtové nabíjanie inteligentných smartfónov.

Mercedes teda opäť dokazuje, že kvalita, luxus, komfort a skvelé jazdné vlastnosti sú pri výrobe jeho automobilov prioritami, kde dokáže posúvať levely. Základná cena začína za model triedy E na sume 55 620 eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.