Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.07.2018, 07:37

Toto je najkrajší Peugeot súčasnosti. Má dokonca funkciu z prémiových áut

  • Slnečné Monako a pred nami stojí štýlová novinka francúzskej automobilky s označením 508.
  • Zisťovali sme, ako najvyspelejší model značky jazdí.
Toto je najkrajší Peugeot súčasnosti. Má dokonca funkciu z prémiových áut
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Automobilka Peugeot sa rozhodla rázne vybočiť z davu a nedávno predstavila štýlový liftback so známym označením 508. Ten nielen že zaujme už na prvý pohľad, ale po absolvovaní prvých medzinárodných testovacích jázd v okolí Monaka môžeme potvrdiť, že prinesie aj skvelý zážitok z pozície vodiča.

Je skvelé vidieť, že automobilka sa nezamerala len na svoje SUV trio – modely 2008, 3008 a 5008, ale priniesla zákazníkom aj auto zamerané ešte viac práve na vodiča. Nesklame však ani pri bežnom „rodinnom“ využívaní či ako auto pre manažéra.

Medzigeneračne došlo, v súčasnosti pomerne prekvapivo, práve k redukcii rozmerov – auto je totiž o 80 milimetrov kratšie, o 60 milimetrov nižšie, no o 20 milimetrov podrástlo na šírke.

​Zmenšil sa aj rázvor náprav o 24 milimetrov na výsledných 2 790 milimetrov. Batožinový priestor ponúkne praktickejšie liftback otváranie spolu so zadným oknom a tiež postačujúci objem 487 litrov.

Okrem novej podvozkovej platformy EMP2 môžeme spomenúť aj zníženie hmotnosti a to až o 70 kilogramov. Pritom je však model lepší než kedykoľvek predtým.

Vyniká dizajnom

Hoci novinka nebude práve priekopníkom v kategórii objemu kufra či vnútorného priestoru, francúzsky výrobca sa zameral skôr na vzhľad. A vyšlo mu to. Jeho hodnotenie je síce vždy skôr subjektívna vec, avšak pri novej generácii 508 sa určite mnohí zhodnú, že ide o jeden z najkrajších Peugeotov vôbec.

Prezentuje sa až nezvyčajne nízkou siluetou, ktorá má na výšku len 140 centimetrov a dopĺňajú ju napríklad bezrámové dvere či zaujímavé predné denné svietenie v štýle „šabľozubého tigra“. Naživo tento detail pôsobí podstatne lepšie než na fotografiách a navyše, vďaka nemu spoznáte nový liftback od Peugeotu veľmi ľahko.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Dopomôžu vám aj zadné LED svetlá zoskupené do čiernej horizontálnej linky so známym rozložením diód v podobe troch „škrabancov“ od levích pazúrov. Zadnú časť obohacuje strešný spojler aj koncovky výfuku, pričom o ich podobe rozhoduje najmä motorizácia konkrétneho auta.

Na vozidle nájdeme aj odkaz na legendárny model z minulosti – Peugeot 504. Inšpiráciu prebrala medzi prednými LED svetlometmi hlboko osadená maska chladiča a tiež predné označenie 508 nad výrazným logom značky.

V interiéri musíme pochváliť skvelé elektricky nastaviteľné kožené sedadlá (s možnosťou masáže), ktoré boli súčasťou najvyššej GT výbavy nami testovaného modelu.

Peugeot 508 teraz disponuje riešením interiéru i-Cockpit a vodič má teda k dispozícii prispôsobiteľný 12,3-palcový digitálny prístrojový štít, head-up displej, príjemný športovo skosený volant či veľký 10-palcový dotykový displej infotainmentu v strede palubnej dosky.

Jedna malá výčitka smeruje na fixne osadené pádla slúžiace na manuálne radenie automatickej prevodovky, ktorých ovládanie je kvôli tvarovanému volantu občas trochu ťažšie.

Digitálne budíky však uvidíte lepšie vďaka vyššie uloženej palubnej doske, vypínač štart/stop systému je šikovne umiestnený do radu dotykových tlačidiel pod displejom a problém nebudete mať ani s úložnými priestormi.

V stredovom tuneli sú totiž osadené hneď tri priehradky a „k službám“ je tiež dostatok miesta v samotných dverách. Mohutný stredový tunel okrem toho disponuje nenápadným miestom pod voličom prevodovky, kde si môžete pomocou bezdrôtového nabíjania dobiť smartfón s technológiou Qi.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Nastupovanie na zadné sedadlá bude trochu komplikovanejšie pre znižujúcu sa strechu smerom k zadnej časti, no po usadnutí ponúknu dostatok miesta. Avšak skôr pre štyri dospelé osoby a v prípade, keď si vodič nastaví sedadlo na najnižšiu možnú polohu, cestujúcemu za ním sa už pod sedadlo nohy zmestia len veľmi ťažko.

Musíme na druhú stranu zhodnotiť, že použité materiály v kabíne pôsobili naozaj veľmi kvalitne a celkové spracovanie bolo na dobrej úrovni. Z technologických vychytávok nám potom nedá nespomenúť najmä príplatkové nočné videnie, ktoré je v autách týchto kategórií naozaj veľkou raritou.

Nechýba adaptívny tempomat s možnosťou zastaviť a znova sa rozbehnúť, sledovanie mŕtveho uhla či asistent udržiavania v jazdnom pruhu.

Prekvapivá jazda

Ako prvú sme vyskúšali vrcholnú naftovú GT verziu, ktorá má pod kapotou dvojlitrový agregát s výkonom 130 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Motor bol spojený s dobre pracujúcim osemstupňovým automatom a ponúkal tiež dostatok dynamiky.

Odhlučnenie je na veľmi dobrej úrovni a podľa nášho názoru, práve táto motorizácia bude tou pravou voľbou na dlhé diaľničné presuny. Ide o klasický „hltač kilometrov“ ktorý určite nesklame a to ani pri mierne ostrej jazde.

​V prípade druhej testovanej GT verzie, benzínovej, sa už dá skôr spomenúť aj istá športová jazda. Vďaka 1,6-litrovému preplňovanému a zároveň kultivovanému motoru ponúkajúcemu výkon 149 kW a krútiaci moment 300 Nm sa dokážete za volantom aj príjemne zabaviť. Trochu nám však chýbala akási výraznejšia športová zvuková kulisa vychádzajúca z výfukov.

Rovnako, ako pri naftovom variante, aj tu je prítomná osemstupňová automatická prevodovka. V oboch motorizáciách radí príjemne a dobre reaguje aj na povely cez pádla pod volantom.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Vyskúšali sme si tiež novinku s manuálnou prevodovkou a ani v tomto prípade nemáme čo vytknúť. Kulisa bola pomerne presná a radenie v celku príjemné. Kto vyžaduje mať veci pod absolútnou kontrolou, verzia s manuálom bude ideálnou voľbou.

​Prekvapením však bolo, ako sa auto správa pri jazde z pohľadu podvozka. Výrazne mokrú cestu absolvuje novinka aj pri ostrej jazde s úplným pokojom a najavo nedá žiadne pochybnosti. Rovnako dokáže s prehľadom tlmiť väčšinu nerovností na vozovke, čomu pomáha najmä adaptívny podvozok.

V športovom režime je potom riadenie a tiež celkový charakter auta ostrejší a tvrdší, no stále na znesiteľnej úrovni. Otáčky podrží automatická prevodovka na vyšších hodnotách a športovejšia je aj odozva na stlačenie plynu.

Dostupný aj na Slovensku

Po krátkych prvých jazdách môžeme zhodnotiť, že Peugeot vyrobil auto nielen na bežné jazdy, ale vodič sa na ňom dokáže aj príjemne zabaviť. Štýlovej karosérii sekundujú mierne športové jazdné vlastnosti a celkový charakter je upriamený viac na zážitok či vodiča, než na špičkovú praktickosť.

To však nie je výčitka, veď aj tak prináša nová generácia Peugeotu 508 dostatok úložných priestorov, dostatok vzdušnosti v kabíne a lepšie dostupný kufor či veľmi dobré spracovanie interiéru.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Okrem toho ponúkne tiež moderné technologické „vychytávky“, ktorými dobieha aj podstatne prémiovejšiu triedu a čoskoro príde tiež vo verzii kombi, ktorá by mala absolvovať premiéru na parížskom autosalóne.

Na Slovensku je už možné francúzsky sedan objednávať a to od počiatočných 33 490 eur v edícii Privilege. Vybrať si môžete zatiaľ zo 133 kW benzínového modelu s osemstupňovým automatom či 130 kW naftového prevedenia s taktiež osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.