Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.07.2018, 11:37

Huyndai môže ohroziť aj Škodu Kodiaq. Vyskúšali sme kórejské SUV novinky

  • Na medzinárodných testovacích jazdách v okolí Barcelony sme na malú chvíľu mohli otestovať športovo-úžitkovú ofenzívu kórejskej značky Hyundai.
  • Do rúk sa nám dostala nová generácia Santa Fe, modernizovaný Tucson či malá Kona s dieselovým "srdcom".
Huyndai môže ohroziť aj Škodu Kodiaq. Vyskúšali sme kórejské SUV novinky
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Kórejská automobilka Hyundai neúprosne pokračuje vo svojej modelovej ofenzíve a po vydarených kúskoch z rodiny i30, na ktorej špičke je ostrý hatchback i30 N, prináša v podste úplne nové obľúbené SUV Santa Fe.

Práve tento model bol prioritou na medzinárodných jazdách v okolí Barcelony, kde sme si však vyskúšali tiež dieselovú verziu Kony či modernizovaný Tucson.

Vlajkové SUV útočí

Najväčšou novinkou značky z pomedzi troch spomínaných modelov je nepochybne Santa Fe. Prvýkrát prišiel model na svet v roku 2001 a z troch existujúcich generácii sa predalo viac ako 1,5 milióna kúskov. Štvrtá generácia teraz prináša vzhľad spojený so súčasným dizajnovým jazykom značky, ale tiež mnohé významné vylepšenia.

Pozrite si aj nedávne krátke video z testovania elektromobilu BMW i8 Roadster: 

​​Pri pohľade na auto je evidentné, že Santa Fe preberá rozloženie svetiel z malého SUV menom Kona. Úzkym horizontálnym LED denným svetlometom sekundujú nižšie osadené hlavné stretávacie svetlá so smerovkami.

Nechýba obrovská kaskádová maska s logom značky a ani vysoká kapota plná rôznych prelisov. Tie nájdeme v podstate po celom aute, vďaka čomu sa auto zdá podstatne mohutnejšie, ako v skutočnosti je. Tomu prispievajú aj koncové LED svetlá s 3D vnútorným rozložením diód.

​Aj napriek veľmi dominantnému dojmu novinka zmenila rozmery len minimálne. Na dĺžke sa pridalo 10 milimetrov (4 770 milimetrov), na šírke 10 milimetrov (1 890 milimetrov) a dokonca je o päť milimetrov nižšia (1680 milimetrov).

Rázvor sa však natiahol o 65 milimetrov na 2765 milimetrov, čím je zaistená lepšia priestrannosť interiéru a to najmä v prípade cestujúcich na druhom a treťom rade sedadiel.

K dispozícii je aj dostatočný objem 547 litrov batožinového priestoru (625 litrov pri päťmiestnej verzii), avšak v prípade využitia siedmych miest v aute vám zostane kufor naozaj len na niekoľko drobnosti. V interiéri pribudli displeje, pričom im kraľuje dotyková obrazovka infotainmentu s hardvérovými tlačidlami, ako ju poznáme z iných modelov značky.

Výrobca teda nestavil výhradne na digitalizáciu a ponechal v kabíne ešte stále veľké množstvo tlačidiel a to aj na stredovom tuneli. Okrem toho tu nájdeme kvalitnejšie materiály a vyhrievané/ventilované pohodlné kožené sedadlá. Koža si pritom našla miesto aj napríklad na dobre tvarovanom multifunkčnom volante.

Zaujímavosťou je aj množstvo asistenčných a bezpečnostných systémov, pričom spomenúť môžeme najmä novinky v podobe ochrany pred otvorením dverí do cesty inému autu či upozornenia na zabudnuté dieťa v aute. Vozidlo teda zabráni deťom v otvorení dverí v prípade, keď ide po ceste auto a je pravdepodobná nehoda, rovnako tiež upozorní okolie vtedy, ak v kabíne zaznamená po zaparkovaní akýkoľvek pohyb.

Pod kapotou sa môže nachádzať jeden z dvojice naftových motorov alebo 2,4-litrový benzínový GDI motor s výkonom 136 kW. Dieselová ponuka začína s objemom dvoch litrov a naladením na 110 kW či 136 kW. Väčší motor s objemom 2,2-litra disponuje výkonom 147 kW a každý z motorov vie byť spárovaný so šesťstupňovým manuálom či osemstupňovým automatom.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Práve automatická prevodovka sedí podľa nás novému Santa Fe "ako uliata" a auto dokáže dostatočne rozhýbať aj najslabšie naladenie. Pri výbere by sme však skôr volili najvyššiu možnú motorizáciu, s ktorou bude možné absolvovať predbiehanie či ostrejšiu jazdu s podstatne väčším prehľadom.

Podvozok dokáže veľmi dobre tlmiť nerovnosti a nesklame ani pri dynamickej jazde. S tou nami testovaný model nemal problém a dopomáhal mu pritom osemstupňový automat či pohon oboch náprav HTRAC.

Bez výhrad sme absolvovali aj ľahší terén, no na poriadnu skúšku si necháme čas pri klasickom domácom teste. Hyundai Santa Fe je teda skvelým rodinným autom s výrazným dizajnom a dobrými jazdnými vlastnosťami či výbavou. Dovolíme si pritom tvrdiť, že novinka dokáže ohroziť aj úspešný český Kodiaq od Škody a to nielen dizajnom, ale tiež jazdnými vlastnosťami či priestrannosťou.

Malé SUV prekvapilo

Konu sme mali na test už dávnejšie a teraz prichádza jej naftová verzia - to aj v dobe ťažkého dodržiavania limitov emisií. Jedinou zmenou pri štýlovom malom športovo-úžitkovom modeli bol teda osadený 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 275 Nm, spárovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies.

Zapôsobil na nás dostatok dynamiky pri jazde a tiež pomerne nízke držanie otáčok pri jazde po diaľnici. Pri benzínových variantoch bude naftové prevedenie veľmi zaujímavou voľbou, ktorá rozhodne nesklame.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Zamrzí však fakt, že motor nie je možné skombinovať s pohonom všetkých kolies. V budúcnosti sa k novinke pod kapotou pridá aj výkonnejšie naladenie s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 320 Nm s možnosťou pohonu všetkých kolies či sériovo montovanou automatickou sedemstupňovou prevodovkou.

Vylepšený najpredávanejší model

Hyundai Tucson patrí k najpredávanejším vozidlám značky a ponúka akýsi zlatý stred z pohľadu rozmerov. S modernizáciou pribudla pozmenená maska chladiča, predný nárazník s denným svietením či odlišné svetlomety obsahujúce diódy. V zadnej časti potom nájdeme nové dvere batožinového priestoru či dvojitú koncovku výfukového potrubia.

Zmenou prešiel aj interiér, ktorý teraz nesie znaky rodiny i30 a teda v strede nájdeme prepracovanú konzolu na ovládanie klimatizácie či vyššie osadený displej infotainmentu s hardvérovými tlačidlami.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Okrem iného sme vyskúšali aj nový mild-hybridný naftový dvojliter s výkonom 136 kW, krútiacim momentom 400 Nm a napätím 48V. Auto síce nemá výrazný problém akcelerovať pri jazde, avšak skôr sa jeho charakter hodí na dlhé diaľničné presuny, čomu nahráva aj lepšie odhlučnenie kabíny oproti "staršej" verzii modelu.

Po prvých jazdách máme zatiaľ dojem, že pokiaľ hľadáte kompaktné a obratné auto, zvoľte jednu z klasických motorizácií - benzínový 1,6 GDI (97 kW), 1,6 T-GDI (130 kW) či naftovú "jednašestku" s výkonom 85 alebo 100 kW (silnejšie naladenie funguje veľmi dobre), prípadne dvojliter CRDi s výkonom 136 kW.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.