StoryEditor

Test malého Volkswagenu na steroidoch. Svojím motorom prekvapuje

23.07.2018, 15:17
Pozrite si prvé dojmy z jazdy s historicky najvýkonnejším modelom Polo GTI od Volkswagenu.

Nemecká automobilka prináša fanúšikom ostrejšej jazdy novú možnosť a tou je "vrecková raketa" v podobe Volkswagenu Polo s prívlastkom GTI. Nová generácia sa ešte viac priblížila k bestselleru Golf (štvrtej generácie) - svojimi rozmermi.

Model totiž vôbec prvýkrát presiahol hranicu štyroch metrov na dĺžku, nakoľko v súčasnosti dosahuje 4 067 milimetrov a rovnako narástla šírka na 1 751 milimetrov či rázvor na 2 549 milimetrov.

Ostrá verzia GTI prináša okrem decentných úprav karosérie v podobe červených liniek a prepracovaných nárazníkov aj 17- a za príplatok 18-palcové disky kolies.

Zadnú časť následne obohatí dvojica koncoviek výfuku, malý spojler a zmenou prešiel tiež podvozok. Ten je o 15 milimetrov nižší s prepracovanými tlmičmi a pružinami, no za príplatok získate dokonca adaptívne tlmiče s dvoma režimami tuhosti. 

Nechýba elektrický systém XDS v podstate nahrádzajúci samosvorný mechanický diferenciál, vďaka čomu je auto schopné pribrzďovať predné vnútorné koleso pri rýchlych prejazdoch zákrut.

Zmenou prešiel aj pomerne priestranný interiér so športovo tvarovanými sedadlami s tradičným látkovým GTI károvaným čalúnením a nájsť tu môžete tiež červené lakovanie prvkov palubnej dosky.

Kompletné zhodnotenie z exkluzívnej prvej jazdy s novinkou Polo GTI si môžete pozrieť vo videu nižšie.

Pred vodičom je osadený digitálny prístrojový štít opticky spojený s centrálny dotykovým displejom infotainmentu. Mnohých šoférov poteší aj klasická ručná brzda, prítomnosť systému kontrolovaného štartu Launch Control, no hlavnou výsadou je pomerne rarita pod kapotou. 

Polo GTI ide navzdory downsizingu a teda malým motorom, nakoľko pod jeho kapotou sa usadil medzigeneračne väčší a vôbec prvýkrát dvojlitrový benzínový agregát TSI s výkonom 147 kW (200 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Spojený je s automatickou šesťstupňovou DSG prevodovkou, no do budúcna sa počíta aj s príchodom manuálnej verzie. 

Malý a výkonný model Volkswagen Polo GTI môžete získať v základe už od 20 810 eur.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 00:17