08.07.2018, 06:34

Mercedes vylepšil svoj najpredávanejší model. Podobný dizajn, no takmer nové auto

  • Čo všetko priniesol facelift bestselleru a ako jazdia rôzne verzie?
  • To sme sa rozhodli vyskúšať na medzinárodných testovacích jazdách s elektronicky novou (až 80 percent) triedou C od značky Mercedes-Benz.

Hoci trend športovo-úžitkových modelov a crossoverov naberá na svojej sile, v rámci prémiovej nemeckej automobilky Mercedes-Benz je globálne stále najpredávanejším modelom práve kúsok zo segmentu strednej triedy – trieda C.

Tá prichádza po „dlhých“ štyroch rokoch pôsobenia na trhu s modernizáciou, ktorá môže byť na prvý pohľad len veľmi skromná. Ak sa pozrieme na novinku lepšie, zistíme, že viac ako 50-percentná časť je v podstate úplne nová. Pokiaľ ide o elektroniku, náhrada tvorí až 80 percent. Aspoň to tvrdí samotná automobilka, čo je na tom však skutočne pravdy?

Svieži vzhľad Modernizácia priniesla najviac zmien najmä v detailoch, technike či interiéri. Predné svetlomety získali inú vnútornú grafiku, vďaka čomu novinku môžete od jeho súrodencov jednoducho od- líšiť.

​V základe získate ešte stále halogénovú verziu svetiel, no za príplatok sú k dispozícii veľmi pekné LED High Performance svetlomety či špičkové Multibeam LED svetlá s funkciou diaľkového „ultra“ dosvitu na vzdialenosť až zhruba 600 metrov.

Malou retušou prešla maska chladiča, nárazníky, pričom ten zadný získal napríklad výraznejší difúzor v prípade ostrej verzie C43 AMG. Pribudli aj ozdobné koncovky výfukov, ktorých vzhľad závisí od konkrétnej motorizácie.

Výraznejšie zmeny v interiéri môžeme nájsť aj na príjemnom multifunkčnom volante. Pribudlo sem ovládanie pomocou dotykových plôch a tiež tlačidlá adaptívneho tempomatu. Ani v tomto prípade tu nechýba špičkové zastúpenie displejov.

Tvorí ho 12,3-palcový digitálny prístrojový štít umiestnený priamo pred vodičom nahrádzajúci klasické budíky, disponujúci aj možnosťou prispôsobovať si vzhľad podľa svojej potreby. Vedľa, v strede palubnej dosky, sa následne nachádza 10,25-palcový displej infotainmentu.

Samozrejmosťou sú voliteľné prvky ako ambientné LED osvetlenie s možnosťou vybrať si z celkovo 64 farieb či celá paleta asistenčných a bezpečnostných systémov. Sem patrí napríklad automatické núdzové brzdenie, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla alebo adaptívny tempomat.

Jeho funkcie sme si vyskúšali aj v praxi a okrem udržiavania rýchlosti s bezpečným odstupom od vozidla idúceho pred vami dokáže taktiež spomaliť pred jazdou cez kruhový objazd, „pomalšiu“ zákrutu či meniť samostatne jazdný pruh na diaľnici len jednoduchou aktiváciou smerovky.

Zatiaľ vrchol ponuky

Na prvých jazdách s modernizovanou triedou C sme na úvod sadli do ostrého, zatiaľ vrcholného modelu s označením C43 AMG 4Matic Saloon. Ten neskôr doplní aj osemvalcový súrodenec C63 AMG. V našom prípade výraznú červeno lakovanú karosériu dopĺňala okrem iného aj štvorica koncoviek výfuku, hoci v ich pozadí nájdeme len dva klasické výfuky.

Novinka aj napriek tomu dokáže vzbudiť poriadny rozruch svojím hlasným prejavom. Z kabíny ho môžete pohodlne ovládať pomocou voliča jazdných režimov či samostatného tlačidla, a tak zmierniť strieľanie či bublanie v potrubí.

Pod kapotou sa výkon zvýšil na súčasných až 287 kW (390 koní), ktoré produkuje šesťvalec s krútiacim momentom 520 Nm. Z nuly na sto kilometrov za hodinu akceleruje za 4,7 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Že vozidlo nemá problém so zrýchlením, sme si odskúšali na nemeckých diaľniciach s neobmedzenou rýchlosťou, kde dokázal model C43 AMG naberať veľmi solídne tempo. Problém mu nerobilo ani prudké brzdenie či rôzne serpentíny.

Agregát je spojený s deväťstupňovým automatom, ktorý nahrádza sedemstupňovú automatickú prevodovku. Prináša lepšiu spotrebu, ale aj celkové pracovanie či reakcie na radenie pádlami pod volantom.

Vďaka pohonu všetkých kolies 4Matic následne drží model na ceste doslova ako prilepený. Sedadlá majú výrazné bočné vedenie a sú pohodlné aj na dlhšie trasy, hoci tie naše sú v športovom vyhotovení za príplatok. Komfort je zabezpečený tiež na zadných sedadlách, pričom mnohých poteší dostatok miesta aj postačujúci batožinový priestor.

Ďalšie novinky až na Slovensku

Druhý v poradí sa nám do rúk dostal kabriolet C300. Pod kapotou sa výkon dvojlitrového benzínového štvorvalca zvýšil na 190 kW (258 koní) a krútiaci moment dosahuje teraz hodnotu 370 Nm.

Z nuly na stokilometrovú rýchlosť zrýchli už za 6,2 sekundy a maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.

Výhodou je tu najmä kultivovanejší chod samotného motora. Pri užívaní si „vetra vo vlasoch“ môžete jednoducho optimalizovať prúdenie vzduchu pomocou vysúvateľných deflektorov nad čelným oknom a za pasažiermi na zadných sedadlách. ​Okrem toho máte k dispozícii aj vyhrievanie krku a ramien. 

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Tretie miesto pri našich jazdách zaujal model s označením C400 Coupé, ktorý v rámci motorizácie žiadne zmeny neprináša. Výkon 245 kW (333 koní) trojlitrového benzínového šesťvalca zostáva rovnaký, avšak oproti C43 AMG vyhotoveniu je charakteristický kultivovanejším chodom, o čo sa postarala aj absencia športového výfukového potrubia.

Z nuly na stokilometrovú rýchlosť sa dostane za úctyhodných 4,9 sekundy, čo v spojení s maximálnou rýchlosťou 250 kilometrov za hodinu naozaj postačuje na takmer všetky typy jázd budúceho majiteľa, ktorý nehľadá až príliš ostré „Céčko“ v vyhotovení divízie AMG.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​K dispozícii boli aj ďalšie novinky, a to v podobe modelu C200 s 1,5-litrovým benzínovým turbodúchadlom prepĺňaným motorom s výkonom 135 kW (184 koní) a krútiacim momentom 280 Nm, ktorý dopĺňa aj 48-voltový systém EQ Boost pridávajúci ďalších 10 kW a 160 Nm krútiaceho momentu. Zvoliť si môžete aj pohon všetkých kolies 4Matic, ktorý jazdné vlastnosti ešte zlepší.

Mercedes-Benz si dal na modernizácii bestselleru naozaj záležať a ponúka tak ešte lepšie zastúpenie v obľúbenom segmente. Aj na Slovensku, keďže predaj triedy C po facelifte sa už začína u importéra pomaly rozbiehať – napríklad za základný sedan zaplatíte minimálne 34 398 eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.