Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.06.2018, 11:01

Jazdí skvele a vyrába sa na Slovensku. Toto je jeden z najdôležitejších európskych modelov Kie

  • Kia odštartovala výrobu tretej generácie modelu Ceed v Žiline v máji, predaj odštartuje v priebehu leta.
  • Ako dopadla jazda s jedným z prvých vyrobených kusov?
Jazdí skvele a vyrába sa na Slovensku. Toto je jeden z najdôležitejších európskych modelov Kie
Zdroj: Kia

Kia Ceed je jedným z najdôležitejších európskych modelov Kie. Zaujímavé však je, že v produkcii žilinskej fabriky kórejskej značky drží až druhé miesto, z SUV modelu Sportage sa tam totiž vyrobí viac kusov. Tretia generácia Ceed stojí na úplne novej technike, ktorú zdieľa so svojím koncernovým dvojčaťom Hyundaiom i30, píše iDnes.cz.

S novou generáciou sa tiež upravoval názov - Cee´d sa mení na Ceed. Nový prepis mena bez apostrofu má byť skratkou pre výraz "Community of Europe, with European Design", teda niečo ako "pre európsku verejnosť s európskym dizajnom".

Kia zdôrazňuje, že Ceed tretej generácie je opäť vyvinutý s ohľadom na chute Európanov. "Je to nejeurópskejša Kia," zdôrazňoval Artur Martins, viceprezident európskej Kie pri premiére modelu.

Striedmejšie tvarovanie

Nový Ceed je v porovnaní s predchodcom širší a nižší, s dlhším zadným previsom, kabínou posunutou viac dozadu a opticky pretiahnutou kapotou. S metrom v ruke to je presne dvojcentimetrový nárast šírky (teraz 1 800 milimetrov) a strecha je o 23 milimetrov nižšia (teraz 1 447 milimetrov).

Auto stojí tiež na novej podvozkovej platforme, rázvor však zostal rovnaký (2 650 milimetrov), predný previs sa skrátil o 20 milimetrov (na súčasných 880 milimetrov) a zadný previs predĺžili o 20 milimetrov (teraz 780 milimetrov), takže dĺžka 4,3 metra je nakoniec rovnaká. Kufor hatchbacku sa nafúkol na objem celkovo 395 litrov.

Zaoblené hrany oživené rozsiahlymi linkami predchodcu nahradili ostré kontúry. Nový Ceed chce pôsobiť dospelejším dojmom, striedmosťou dizajnu sa následne trochu priblížil aj nemeckým konkurentom.

Starostlivý pozorovateľ si všimne, že sa zadná registračná značka presunula z nárazníka na veko kufra. Nám sa skôr zapáčilo zadné denné svietenie. V koncových svetlách aj za počas dňa svietia LED segmenty rovnako ako vpredu. Je to bezpečnostný prvok, často sa totiž dnes stáva, že vodiči idú aj za zhoršených svetelných podmienok so zhasnutými svetlami a svietia iba prednými svetlometmi denného svietenia.

Nová Kia Ceed na autosalóne v Ženeve

Auto si zachováva koncept konštrukcie náprav predchodcu: vpredu typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie. My sme sa zviezli s vyšperkovaným prevedením a s najsilnejším benzínovým motorom, postaveným na najväčších možných 17-palcových diskoch.

Pod kapotou mal náš modrý kúsok výkon 103 kW (140 koní), ktoré ponúkne nový priamovstrekový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,4-litra T-GDi. Je to najsilnejší motor, ktorý vôbec do začiatku Ceed dostal.

Základom pre všetky motory - Ceed ich od začiatku dostáva do ponuky päť - je šesťstupňová manuálna prevodovka, v tomto prípade však bol testovaný kúsok vybavený príplatkovým sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. S motorom mu to "klape" dobre, radí hladko a tiež logicky.

Na trase Žilina-Praha s prejazdom niekoľkých serpentín sme sa s úplne surovým autom dostali na 7,6-litrovú spotrebu, stlačiť ju v budúcnosti pod sedem litrov by nemal byť problém.

Preplňovaný štvorvalec je v nízkych otáčkach trochu letargický, potrebuje vytočiť nad dvetisíc otáčok, aby sa v ňom prebudil elán. Prevodovka v záujme udržania spotreby čo najnižšie radí skoro, takže ak chcete ísť energickejšie, nahmatáte tlačidlo športového režimu vedľa voliča prevodovky.

V režime Sport sa následne zostruje odozva škrtiacej klapky a prevodovka nechá motor viac vytáčať, upravuje sa aj charakter riadenia s tuhšou spätnou väzbou. Riadenie sa medzigeneračne zlepšilo, nie je už tak gumové a pôsobí presnejším a citlivejším dojmom.

Motor zaujme ostrejším zvukom výfuku, kto má rád športový prejav, bude nadšený. Cestujúci na zadných miestach boli už nadšení menej a to z hluku od zadných kolies na hrubom asfalte.

Zdroj: Kia

​Podvozok je rozhodne tvrdší ako u koncernového dvojčaťa Hyundai i30. Ceed proste chce byť vo všetkých smeroch športovejší. Podvozok je istý, pevný a nedotáčavý presne tak, ako čakáte.

Vnútro bez výstrelkov, to je dobre

Interiér je vyslovene pekný. Tablet s navigáciou uchytený veľmi vysoko na prístrojovke je pekne na očiach. Väčšinu potrebných funkcií obsluhujú tlačidlá, ktoré rýchlo nájdete a nahmatáte aj poslepiačky. Aj v prevedení s navigáciou a veľkým displejom zachovali konštruktéri možnosť ovládania základných funkcií rádia mechanickými tlačidlami. To je príjemnou správou.

Jediným prešľapom je v slnečnom svite absolútne nečitateľná hodnota nastavenej teploty na automatickej klimatizácii. Červené čísla svietia na čiernom podklade v kruhových ovládačoch tak slabo, že vzdáte snahu ich rozlúštiť.

Páčila sa nám pohodlné, dostatočne veľké a dobre tvarované predné sedadlá. Vzadu je miesta tak akurát na cestujúceho do 180 centimetrov. Tomu sa tam nebude veľmi páčiť nízko umiestnený a pomerne krátky sedák.

Zdroj: Kia

​Kórejská značka pevne usadená v Európe okrem päťdverovej hatchbackovej verzie predstavila pri marcovej európskej premiére na autosalóne v Ženeve rovno taktiež kombík. Trojdverové prevedenie už však nedorazí, no chystá sa ešte tretia karosárska varianta, pravdepodobne to bude športovo strihnutý kombík v štýle shooting brake.

Štart predaja nového Ceedu je naplánovaný na druhú polovicu leta. Ceny a ďalšie presné technické špecifikácie sú zatiaľ tajné.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.