11.06.2018, 11:05

Prvá jazda s najúspešnejším športovým autom sveta. Po modernizácii je ešte lepšie

  • Čo všetko má modernizovaná verzia predstavená svetu ešte v septembri 2017 iné alebo navyše?
  • To a mnoho ďalšieho sa dozviete v podrobnej videorecenzii redakcie TopSpeed.
Prvá jazda s najúspešnejším športovým autom sveta. Po modernizácii je ešte lepšie
Zdroj: Youtube

Faktom je, že už dlho tu nebolo auto, ktoré v rámci modernizácie danej generácie prinieslo viac zmien či doplnkov ako Ford Mustang šeistej generácie.

Vďaka týmto zmenám a zachovaniu pôvodnej úžasnej cenovej politiky je Ford Mustang 5.0 V8 najdostupnejšie auto s osemvalcovým motorom na svete. A nielen to, Ford Mustang šiestej generácie je už dva roky po sebe najúspešnejšie športové auto sveta.

Len v Európe ho od predstavenia predali viac než 33-tisíc klientom. S cenou drahšieho modelu s automatickou prevodovkou tesne pod 50-tisíc eur a tým fascinujúcim dizajnom sa niet čomu diviť.

Ako uvidíte v nasledujúcich minútach, prepadnúť tejto americkej legende je ozaj veľmi jednoduché. A práve na model s automatom sme boli teraz, na rozdiel od predošlej generácie pred štyrmi rokmi, zvedaví viac. Prečo, poviete si, prečo sme chceli skúsiť automat?

Pretože pred rokmi sme zistili, že šesť-stupňový manuál zvládla značka naozaj skvelo. Z nášho pohľadu na ňom nebolo nutné meniť vôbec nič. Funguje tak dobre, akoby ho pre Američanov ladili a vyrábali Japonci.

A keďže nemáme vedomosť, že na ňom niečo menili a ani sa v tomto smere ničím nechválili, pozornosť sme upriamili na prvý 10-stupňový automat. Prevodovku vyvinuli konkurenti General Motors a Ford spoločne. V Mustangu, vo Forde, ale aj v Európe je vôbec prvýkrát.

Okrem 10-stupňového automatu Ford/GM je jednou z mnohých noviniek modelov 2018 Ford Mustang aktívna klapka vo výfukovom systéme - Active Valve Performance Exhaust, ktorá spolupracuje s jazdnými režimami, alebo je možné ju ovládať zvlášť.

Modernizovaný Ford Mustang tak okrem super-tichého módu pre dobré vzťahy so susedmi a malými deťmi prináša aj výrazne hlučný Race režim. A práve v ňom svižne jazdíme hore údolím v južnom Francúzsku na prezentácii.

S autom širokým 2,1 metra vrátane spätných zrkadiel na ceste nezriedka nie širšej než tri metre. Celý mix dovedna bol výborný adrenalín a zážitok zároveň.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.