Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.06.2018, 07:00

Vyskúšali sme kombík od Toyoty tesne pred koncom. Čo ponúka verzia na rozlúčku?

  • V týždennom teste sme zhodnotili odchádzajúcu generáciu kombi prevedenia modelu Auris automobilky Toyota.
  • Na záver uviedla značka verziu Freestyle, ktorá prináša zaujímavé novinky.
Vyskúšali sme kombík od Toyoty tesne pred koncom. Čo ponúka verzia na rozlúčku?
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

S nedávnym autosalónom v Ženeve prišlo na svetlo sveta množstvo zaujímavých noviniek rôznych značiek, pričom nechýbali ani tie od Toyoty. Asi najväčšiu pozornosť v stánku automobilky si ukrojila nová generácia modelu Auris, keďže súčasná generácia je tu s istými zmenami už päť rokov.

Skôr ako príde nástupca, je načase sa rozlúčiť s dosluhujúcim modelom a to zdá sa vo veľkom štýle. Na vyskúšanie sme totiž dostali praktické hybridné kombi Touring Sports vo verzii Freestyle. Čo všetko so sebou prináša? Pozrime sa na to bližšie.

„Voľný“ štýl sa jej hodí

Keď sa na testovanú Toyotu pozriete, môže pôsobiť ako japonská Škoda Octavia Scout či iné allroad modely, ktoré majú byť určené do miernejšieho terénu. Podobnosť je tu najmä s oplastovaním, ktoré s variantom Freestyle pribudlo na lemoch blatníkov a nárazníkoch. Vzhľad dopĺňajú aj 17-palcové hliníkové disky a čierne fólie na zadných oknách.

Rozdielom je, že tu zmeny v podstate končia. Technická stránka zostala zachovaná, čo Toyote nevyčítame, veď koľko kúskov terénnej Octavie a jej podobných modelov zavíta reálne do terénu? Tu sa hrá skôr na dizajn a na prvky prinesú ochranu zrejme len v mestách. Jedno je však potrebné uznať – Auris Freestyle v šedom lakovaní vyzerá proste dobre.

Vedľa čiernej masky chladiča nájdeme Bi-Led svetlomety s denným svietením, ktoré v noci fungujú veľmi solídne. Že ide o hybridnú motorizáciu zistíte pri pohľade na logo, nápisy na predných blatníkoch a na piatych dverách.

Interiér bez zmeny

Keď sa presunieme do kabíny, zmeny tu budú zákazníci hľadať márne. Všetko zostalo na svojom mieste a jednoduchý, strohý štýl taktiež. Na druhú stranu je však potrebné uznať, že už po prvom zasadnutí vodič takmer všetko pozná – prehľadné rozmiestnenie tlačidiel teda poteší, rovnako ako pomerne kvalitné materiály.

Nájdete tu najmä tvrdené plasty, no tie na dojme nijak neuberajú. Ide o rodinný kombík, kedy odolné spracovanie určite oceníte. Celkovo je však vidieť, že interiér už potrebuje nové a modernejšie riešenie.

V strede palubnej dosky je sedem-palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý už tiež určite čaká na príchod nástupcu, hoci nie je úplne zlý. Na dotyky reaguje pomerne rýchlo a aj grafické spracovanie je uspokojivé.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Vodič sedí v pohodlných sedadlách, no pri veľmi ostrých rezaniach zákrut vás kvôli slabému bočnému vedeniu veľmi nepodržia. To sa však pri aute tohto typu dá odpustiť, veď nejde o žiadny pretekársky stroj.

Miesta je tu dostatok a to tak pre vodiča, ako pre pasažierov na zadných sedadlách. S vlastnou výškou zhruba 180 centimetrov som si vedel za seba vcelku komfortne sadnúť a obmedzovať som sa nemusel ani nad hlavou. Pre lepšie nastupovanie by to chcelo o niečo väčší uhol otvárania zadných dverí.

Batožinový priestor ponúkne pre rodinu objem naozaj slušných 600 litrov a sklopením sedadiel delených v pomere 60:40 si ho viete zväčšiť až na 1 658 litrov. Okrem toho má prekvapivo aj dvojité dno, kde si môžete uložiť hneď niekoľko drobností, ktoré práve nepotrebujete.

Šprintér nie je, no nesklame

Toyota je jednou z automobiliek, ktoré už dlhé roky venujú svoju pozornosť aj hybridným pohonným jednotkám. Jednu z nich sme mali pod kapotou aj my, išlo o atmosférický 1,8-litrový benzínový motor so systémovým výkonom 100 kW (136 koní) v spojení s bezstupňovou prevodovkou e-CVT.

Krútiaci moment má hodnotu 207 Nm a maximálna rýchlosť je stanovená na 175 kilometrov za hodinu. Klasický otáčkomer tu nenájdete, namiesto neho je tu eko-ukazovateľ. Auris je totiž „ako doma“ najmä pokiaľ ide o jazdu na spotrebu.

Hybridný systém pripája do činnosti elektromotor tak, že si to vodič naozaj všimne len ťažko. Jediným znakom je tichá jazda. Vozidlo dokáže stlačením tlačidla EV fungovať aj čisto na elektrickú energiu a to do rýchlosti približne 45 kilometrov za hodinu.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Benzínovému agregátu však pomáha najmä pri rozjazdoch, no pri akcelerácii vám prevodovka pripomenie, že ostrá jazda pre Auris nie je najvhodnejšia – pri ráznom stlačení „plynového pedála“ motor doslova kričí.

Hybridný Auris si nebudete vedieť vynachváliť najmä v meste či pri pokojných prejazdoch mimo neho. Spotreba sa tu totiž pohybovala na úrovni štyroch litrov, no na diaľnici následne stúpla na sedem litrov na sto kilometrov. To sú naozaj slušné čísla.

Radosť prináša aj podvozok, ktorý tlmí nerovnosti veľmi dobre a zároveň si zachováva pevný sebaistý charakter. Do ťažšieho terénu by sme sa však s Aurisom aj napriek drsnejšiemu vzhľadu nevyberali. S verziou Freestyle pribudli len dizajnové prvky, no ostatné veci zostali bez zmeny – svetlá výška podvozka a aj jeho naladenie.

Príjemná rozlúčka

Hoci už onedlho príde na trh nová generácia, ani tá „dosluhujúca“ nie je na zahodenie. Okrem spomínaných doplnkov tu nájdete parkovacie senzory vpred a vzadu, parkovaciu kameru, tempomat, vyhrievanie predných sedadiel či dažďový senzor.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Pokiaľ si teda nepotrpíte na módne SUV, nechcete trhať asfalt, hľadáte hybrid s dobrou spotrebou a dokážete využívať všetky jeho prednosti – Auris vo verzii Freestyle je pre vás ideálom.

Najmä v mestách dokážete dosiahnuť naozaj veľkú úsporu financií na palive, pričom sedieť budete v štýlovom praktickom kombíku, ktorý je navyše aj dostatočne pohodlný a výkonný.

Oplastovanie vás ochráni najmä pred "ťukancami" od dverí na parkoviskách, avšak celkovému vzhľadu pridajú na kráse. Akciová cena za nami testovaný kúsok začína na sume 22 890 eur a za šedý metalický lak si priplatíte 520 eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.