Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.05.2018, 14:00

Vyskúšali sme špičkovú Škodu, ktorá sa terénu rozhodne nebojí

  • Na týždenné zhodnotenie sme si prevzali Škodu Kodiaq, v tak trochu inom šate.
  • Dokáže zaujať a čo všetko verzia Scout prináša? Dozviete sa v našom redakčnom teste.

Je to už nejaký čas, čo na trhu rozvírilo vody nové a vôbec prvé SUV značky Škoda. Ihneď bolo jasné, že sa stane veľkým trhákom a netrvalo dlho, kým si získalo veľkú obľubu.

Nie je sa čomu čudovať, veď ide o naozaj vydarený český model. K nám do redakcie sa však dostala verzia, ktorá pôvodný Kodiaq ešte trochu vyšperkuje.

Prevedenie s označením Scout stojí vedľa športovejšieho prevedenia Sportline a ponúknuť má zákazníkovi akýsi „offroadový pocit“. Jednoducho povedané, Škoda Kodiaq Scout sa určite nebojí zašpiniť v teréne.

Ešte krajší

Samozrejme, nemôžeme hovoriť za všetkých, no pre množstvo ľudí sa prvé SUV z Mladej Boleslavi po dizajnovej stránke podarilo. My neodporujeme, vzhľad auta dokáže zaujať masy a vo variante Scout je Kodiaq ešte o niečo príťažlivejší. Až do predstavenia luxusnej L&K verzie išlo v podstate o najvyššiu výbavu (rovnako ako pri Sportline) a čaká vás teda naozaj vyšperkovaný interiér či exteriér.

Hlavným poznávacím znakom sú najmä strieborné lišty na spodnej časti nárazníkov vpredu a vzadu, rovnako ako strieborné kryty spätných zrkadiel a prídavné oplastovanie, napríklad aj na spodnej časti.

Podvozok je teda lepšie chránený aj pre jazdu v teréne. Osadením 19-palcových diskov kolies s pneumatikami 235/50 dosiahol výrobca mierne navýšenie svetlej výšky vozidla, no tu sa zmeny v „technických parametroch“ končia. Verzia Scout je totiž výhradne dizajnový balíček, hoci naozaj veľmi solídny.

V interiéri sú osadené polokožené pohodlné sedadlá s elektrickým ovládaním, pamäťovou funkciou a samozrejme aj vyhrievaním. Nechýba multifunkčný volant, plne dotykový displej infotainmentu v strede palubnej dosky s navigáciou a množstvo odkladacích miest.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Pre pasažierov na zadných polohovateľných a posúvateľných sedadlách sú pripravené napríklad výklopné stolíky, klimatizácia či zástrčka, kde si pohodlne nabijete svoj notebook. Miesta je tu naozaj veľmi veľa a cestujúci nie sú nijak obmedzovaní. Batožinový priestor ponúkne luxusný objem 720 litrov a sklopením zadných sedadiel si ho jednoducho z kufra rozšírite až na viac ako dvetisíc litrov.

K tomu vám na odloženie menších vecí poslúži aj dvojité dno. Nemôžeme zabudnúť ani na špecifický drevený dekór, ktorý síce nie je z pravého dreva, no nepôsobí v interiéri nijak rušivo.

Samozrejmosťou je množstvo Simply Clever riešení – dáždniky vo dverách, škrabka na ľad vo viečku palivovej nádrže, mechanické gumové ochrany dverí pri ich otvorení alebo roletky proti slnku na zadných oknách.

Jazda sa nezmenila

Ako sme spomínali, ide o dizajnový balík, ktorý na technickú časť nemá zásah. Jazdné vlastnosti teda zostali zachované, no to nie je žiadna výčitka. Pod kapotou je uložený dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 400 Nm.

Spojený je s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorej by sme vytkli  len často rýchle radenie prevodových stupňov smerom nahor. Agregát sa následne mierne „dusí“, čím sa do interiéru dostávajú vibrácie a dunenie.

Pokiaľ ide o najsilnejší diesel, tak sa nedostatku výkonu báť rozhodne nemusíte. Pravdou je, že by to mohlo byť aj lepšie, no 190 koní vie so zhruba 1,8 tonovým autom dobre fungovať. Problémom nie je ani ostrejšia jazda a vďaka adaptívnemu podvozku sa tomu vie v režime Sport prispôsobí aj správanie auta.

Naopak nami najviac preferovaný bol z voliteľných jazdných režimov práve Comfort. Vtedy totiž Kodiaq na ceste doslova ladne pláva a je nesmierne pohodlný. To isté platí aj pri jazde mimo spevnené cesty a jedine pri prejazde výraznejších priečnych nerovností sa do interiéru dostanú mierne rázy.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Okrem toho, k dispozícii je tiež režim Offroad, kedy sa opäť mierne upraví správanie vozidla a na stredovom displeji sa objavia informačné prvky ako vytočenie predných kolies a podobne.

Z pohľadu spotreby paliva sme sa počas celého testovania vedeli ustáliť na hodnote asi 7,5 litra na sto kilometrov. Mimo mesta sa dá bez problémov dostať pod úroveň siedmych litrov a na diaľnici to je približne osem litrov na sto kilometrov.

Samozrejme, vo výbave sú aj rôzne asistenčné a bezpečnostné systémy – upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle, adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v pruhu a mnoho ďalšieho. Z príplatkového zoznamu môžeme spomenúť najmä adaptívny podvozok za takmer tisíc eur, „360-stupňovú“ parkovaciu kameru, vyhrievanie volantu, nezávislé kúrenie, prémiový audiosystém Canton či trojzónovú klimatizáciu.

Oplatí sa?

Na túto otázku vám neposkytneme jednoznačnú odpoveď. Kodiaq si viete „užiť“ aj bez verzie Scout, no tá je naozaj veľmi vydareným dizajnovým doplnkom. Vzhľad auta sa mne osobne páčil viac, keďže mu strieborné prvky naozaj pristanú.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Pri jazde sa nič nezmenilo a stále to teda zostáva starý dobrý Kodiaq, so svojimi prednosťami a aj chybami. Rozhodnutie bude teda jedine na zákazníkovi a na tom, či je ochotný zvoliť si Škodu Kodiaq v terénnejšom prevedení Scout. Musí sa mu teda páčiť.

Ak by teda nerozhodovali peniaze navyše, zvolili by sme si zrejme práve Scouta oproti klasickému vzhľadu Kodiaqu. S tým však súvisí cena minimálne 35 750 eur, ktorá sa zvolením doplnkov z príplatkového zoznamu vie veľmi ľahko navýšiť o ďalšie tisícky eur.

Už čoskoro by sme sa mali pozrieť aj na prevedenie Sportline, ktoré sa nám páči ešte o čosi viac.