12.05.2018, 00:00

Vyskúšali sme exkluzívny model od Mercedesu. Ponúkne takmer všetko

  • V poradí tretiu generáciu modelu CLS sme si mohli medzi prvými vyskúšať už aj priamo na slovenských cestách v týždňovom zhodnotení.
  • Elegancia a ostrý charakter skombinovaný v jednom aute, asi takto by sme zhrnuli novinku od Mercedesu.
Vyskúšali sme exkluzívny model od Mercedesu. Ponúkne takmer všetko
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Nemecká prémiová automobilka Mercedes-Benz prišla ešte v roku 2005 na trh s niečím, čo dovtedy viac-menej nemalo obdoby. Na autosalóne vo Frankfurte totiž predstavila v roku 2003 koncept Vision CLS, z ktorého následne vzišiel aj finálny sériový model, ktorý smeroval do výroby.

Úspešná prvá generácia sa potom udržala na trhu zhruba až do roku 2011, keď sa začalo s produkciou prvého nástupcu športovo strihaného modelu.

Tretiu generáciu štvordverového Mercedesu-Benz CLS, ktorá sa predstavila ešte koncom minulého roka, sme si teraz mohli vyskúšať už aj u nás na Slovensku. Hneď na úvod vám však môžeme s radosťou prezradiť, že Mercedes vyrobil opäť špičkové auto s nádherným dizajnom a jazdnými vlastnosťami.

Luxus a športový charakter

Samozrejme, vzhľad či dizajn je pomerne subjektívna vec a niekomu sa novinka môže, inému nemusí páčiť. My sme však zástancami prvej možnosti a za celkový dojem z auta musíme automobilku jednoznačne pochváliť.

Okrem toho, že sme skúšali auto v peknej obsidiánovočiernej metalíze a limitovanej verzii Edition 1, o slovo sa tu prihlásil aj paket AMG Line s množstvom štýlových doplnkov či prítomnosťou 20-palcových diskov z ľahkých zliatin.

Prednú časť zdobia okrem výraznej „diamantovej“ masky chladiča s veľkým logom aj úzke Multibeam LED svetlomety s adaptívnym asistentom diaľkového svetla, funkciou vyrezávania a dosvitom až skvelých 650 metrov.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Celkovo pôsobí predok ako nos žraloka, podobne ako je to napríklad pri novom „áčku“. Mercedes totiž príchodom tretej generácie modelu CLS dáva najavo aj nadchádzajúci dizajnový jazyk značky. A ten sa podaril, najmä v nami testovanom vyhotovení totiž auto priťahovalo pozornosť kdekoľvek kam prišlo.

Nízka silueta s klesajúcou strechou robí z auta už na pohľad veľmi dynamický kúsok. Zadnú časť zdobia podľa nášho názoru trochu smutne pôsobiace koncové LED svetlá, no estetiku zlepšuje dvojica koncoviek výfuku.

Tu prichádza naša prvá výhrada, keďže tento doplnok je len „na oko“ a pravé ukončenie výfukového potrubia je nenápadne ukryté za nárazníkom.

Špičková kabína

Keďže testujeme auto v exkluzívnej uvádzacej výbave, interiér je tak naozaj plný prvotriedneho luxusu. Samozrejmosťou sú tu teda kvalitné a pohodlné napa kožené sedadlá so štýlovým prešívaním a dizajnom.

Disponujú taktiež funkciou elektrického nastavovania a pamäte, masážnou funkciou, vyhrievaním a ventiláciou. Žiadna cesta teda nie je nepohodlná a vyzdvihnúť musíme aj, pre niekoho možno až nepríjemnú funkciu, keď sa bočnice predných sedadiel pri prejazde zákrut dofukujú podľa potreby.

Z pohľadu vodiča tu následne máme plne digitálny prístrojový štít spojený so stredovým displejom infotainmentu v rámci jedného optického prvku. Čitateľnosť je vynikajúca aj pri ostrom slnku a ovládanie je riešené tiež pomocou multifunkčného volantu.

Tam totiž nájdeme aj dotykové plochy či ovládanie adaptívneho tempomatu. Mohutný stredový panel potom zdobí odkladacia priehradka s logom Edition 1 a možnosťou bezdrôtového nabíjania telefónov, ovládač infotainmentu a veľká lakťová opierka s dostatkom úložného priestoru vo svojom vnútri.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Kombinácia čiernej kože a dreveného dekoru je doplnená aj o „turbínové“ výduchy klimatizácie a ambientné osvetlenie s možnosťou vybrať si zo širokej farebnej ponuky – 64 farieb, 10 farebných svetov a dvoch efektov.

Interiéry Mercedes robiť naozaj vie. Pri letných horúčavách určite mnohí ocenia aj strešné okno a elektricky ovládanú slnečnú clonu zadného okna. To všetko dopĺňa aj špičkový audiosystém Burmester, vďaka ktorému zažijete „koncert“ priamo v aute.

Mnohých určite poteší aj batožinový priestor so slušným objemom 520 litrov a päť plnohodnotných miest na sedenie. Miesta je pritom dostatok aj pre cestujúcich vzadu, hoci vyšší ľudia môžu mať kvôli klesajúcej streche určité obmedzenia pokiaľ ide o miesto nad hlavou.

Doba dieslov sa ešte nekončí

To hlavné sa však nachádza pod dominantnou prednou kapotou. Je tu totiž uložený naftový trojlitrový radový šesťvalec s označením 400 D. Ten dokáže vodičovi ponúknuť výkon slušných 250 kW, čiže 340 koní a krútiaci moment 700 Nm. Aj vďaka deväťstupňovej automatickej prevodovke 9G-Tronic a pohonu všetkých kolies 4Matic dokáže novinka atakovať rýchlosť sto kilometrov za hodinu už za rovných päť sekúnd.

Prevodovka radí pekne jemne, no v športovom režime dokáže prekvapiť aj ostrým trhnutím pri radení, ktoré môžete uskutočniť aj pomocou pádiel pod volantom. Motor má naozaj slušnú dynamiku a cudzia mu teda nie je ani športová jazda. Skvelý pocit dotvára aj doplnok v podobe „športového zvuku motora“ a vodič si tak jazdu užije ešte viac.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Novinka reaguje na pokyny veľmi dobre a k dispozícii je aj niekoľko voliteľných jazdných režimov – Komfort, Sport, Sport+, Individual a Eco. Tie následne menia charakter motora, prevodovky, systému ESP či riadenia. Ich voľba prebieha pomocou kolieska na stredovej konzole.

Vďaka vzduchovému odpruženiu sa dokáže auto prispôsobiť buď na prvotriedny komfort, alebo na dynamickú tuhú jazdu. Pri režime Komfort je auto napríklad v klasickej výške, no pri rýchlosti nad 138 kilometrov za hodinu sa automaticky spustí o 15 milimetrov nižšie. Tým zaistí lepšiu aerodynamiku, ktorá sa môže prejaviť tichšou jazdou a lepšou spotrebou.

Nové „CLS-ko“ však tlmí väčšinu nerovností naozaj veľmi dobre, na ceste dokáže príjemne „plávať“ a zároveň si zachováva dobrý kontakt s vozovkou. V športovom režime následne nemá problém s rýchlym prejazdom zákrut a vodič má situáciu dokonale pod kontrolou.

Spotrebu zrejme na aute tohto typu väčšina záujemcov vôbec nerieši, no pre kompletnosť informácií sa nám podarilo mimo mesta jazdiť aj za zhruba šesť litrov. Na diaľnici táto hodnota stúpne asi o liter, čo vzhľadom na charakter auta a jeho výkonový potenciál nie je vôbec zlá hodnota. Pri využívaní dynamiky sa tento štýl jazdy, samozrejme, premietne aj do spotreby, no ani v tomto prípade nejde o nijako závratné čísla.

Najmodernejšie technológie

Samozrejmosťou sú okrem vynikajúceho agregátu a luxusného interiéru aj najmodernejšie bezpečnostné či asistenčné systémy. Auto disponuje aktívnym asistentom riadenia, asistentom parkovania, aktívnym udržiavaním odstupu, automatickou reguláciou rýchlosti či napríklad sledovaním dopravných značiek.

S parkovaním vám ochotne pomôžu aj parkovacie senzory či špičková 360-stupňová parkovacia kamera. Výčitky sa autu hľadali len veľmi ťažko. Ide o skvelú športovú limuzínku vhodnú takmer na všetko a disponuje ešte aj skvelým vzhľadom.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​V zásade by sme kriticky spomenuli len zadné trošku smutne pôsobiace svetlá, ktoré kazia celkový dojem z auta. Rovnako tak falošné výfukové koncovky, ktoré však dnes už veľmi neprekvapia. Raritou je skôr prípad, keď sú naozaj pravé. Jedinou „veľkou chybou“ môže byť cena. Tá sa totiž za nami testovací kúsok dostala až na hodnotu 107 282 eur. Išlo však o exkluzívnu verziu Edition 1 a tiež špičkovú výbavu. Dokáže takmer všetko, čo od auta v súčasnosti môžete vyžadovať - samozrejme, do terénu ho radšej neberte.

Kto rozmýšľa nad týmto modelom, toho suma prevyšujúca hranicu stotisíc eur zrejme až tak neprekvapí. V ponuke však pre menej náročných nájdeme aj základné dieselové vyhotovenie CLS 300d s výkonom 180 kW za zhruba 63-tisíc eur. Musíme skonštatovať, že Mercedes opäť vyrobil vynikajúce auto a nezostáva nám nič iné, iba zdvihnúť palec hore.

Mercedes-Benz CLS 400 D 4Matic
Počet valcov: 6
Zdvihový objem motora: 2 925 cm3
Prevodovka: 9-stupňová
automatická
Pohon: obe nápravy 4Matic
Výkon (kW/ot.): 250/4 400 ot./min.
Krútiaci moment (Nm/otáčky): 700/1 200 – 3 200 ot./min.
Objem batožinového priestoru (l): 520
Maximálna rýchlosť (km/h): 250
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 5,0
Cena modelu: od 75 198 eur ​

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.