StoryEditor

Vyskúšali sme praktické SUV od Volkswagenu. Zvládne takmer čokoľvek

17.03.2018, 10:00
Na týždeň sme si prevzali praktickejšiu verziu Allspace SUV modelu Tiguan od nemeckej automobilky Volkswagen.

Nové SUV s označením Tiguan Allspace dokáže zaujať. Okrem toho, že dostanete naozaj solídne auto, získate nielen väčší batožinový priestor, ale v našom prípade dokonca aj dvojicu prídavných sedadiel.

U nás to bol konkrétne Volkswagen Tiguan Allspace v ešte praktickejšej offroad verzii so sedemmiestnou kabínou.

Iný viac, ako sa môže zdať

Áno, vyhotovenie Allspace vychádza z dizajnu klasického Tiguanu, avšak pri pohľade zboku musí byť každému jasné, že tu ide rozhodne o odlišný model. Narástol, a to vďaka o 110 milimetrov väčšiemu rázvoru či výrazne väčšiemu zadnému previsu.

Auto však nepôsobí ako nemotorný obor, práve naopak, vzhľadom pôsobí ešte vyváženejšie ako klasický Volkswagen Tiguan.

​Ak sa detailnejšie pozrieme na zadnú časť, môžeme si všimnúť väčšie praktickejšie zadné dvere. Celkovo sa auto predĺžilo o 215 milimetrov a pre cestujúcich je tak k dispozícii naozaj kráľovský priestor v kabíne. Ak by sme to chceli porovnať s českým súrodencom od Škody, Kodiaq je o štyri milimetre kratší.

V našom prípade bolo vyhotovenie auta zamerané na offroad a model tak získal inak tvarované nárazníky, vďaka čomu s ním nie je problém vyšplhať sa aj na najrôznejšie kopce v ťažšom teréne. Nájazdový uhol je, mimochodom, až 24 stupňov. Nechýbajú predné Full LED svetlomety a pochvalu si rozhodne zaslúži aj praktické prekrytie prahov, ktoré oceníte najmä v zimných mesiacoch či pri jazde v teréne.

Viac miesta a dvaja ľudia navyše

Presunieme sa však do interiéru, ktorý hrá už dobre známu „melódiu“. Riešenie kabíny už poznáme z ostatných modelov značky, čo však určite nie je výčitka. Disponuje kvalitnými materiálmi a dobrým spracovaním, pričom vodič nemá problém nájsť si dokonalú polohu za volantom.

Informácie sa mu zobrazujú na príplatkovom 12,3-palcovom digitálnom prístrojovom štíte a aby toho nebolo málo, v strede palubnej dosky mu je k dispozícii 9,2-palcový dotykový displej infotainmentu. Hardvérové tlačidlá tu budete hľadať márne, ovládanie je v prípade DiscoverPro plne dotykové, čo nemusí každému vyhovovať.

HN/Radoslav Petrík

Okrem veľkolepého priestoru nás potešili aj pohodlné sedadlá či množstvo úložného priestoru. Veci si môžete odložiť do priehradky v palubnej doske, vo dverách, v stredovom tuneli a sťažovať sa nebudú ani vysokí pasažieri na zadných sedadlách. Tie sú totiž posúvateľné a delené v pomere 60:40.

Samostatnou kapitolou je u nás príplatková dvojica sedadiel v treťom rade, musíme však hneď na úvod povedať, že budú slúžiť len ako núdzové riešenie. Pre deti cestovanie nebude výrazne komplikované a nepohodlné, horšie to bude s dospelými. Prístup je pomerne náročný a okrem toho, mierne obmedziť musíte aj cestujúcich pred vami, keďže kvôli priestoru musíte sedadlá v druhom rade posunúť dopredu. Pre rodiny s deťmi je to však pomerne dobrá alternatíva.

K dispozícii vám pritom bude aj batožinový priestor s objemom 230 litrov. Ak však máte sedadlá v treťom rade sklopené, vzrastie jeho hodnota na 700 litrov. Okrem toho, zaťahovaciu roletku si môžete ľahko vybrať a odložiť na dno batožinového priestoru.

Nesklame vás

Dostávame sa k jadru, a teda k dieselovému dvojlitru TDI s výkonom 110 kW, čiže 150 koní. Krútiaci moment má hodnotu 340 Nm a agregát bol spojený s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG. Môžeme povedať, že síl má Tiguan Allspace v tejto konfigurácii naozaj dostatok a nie je preto nevyhnutné siahať až po verzii so 190 koňmi. Nesklame ani pri dynamickejších jazdách či v teréne. Tu mu dopomáha aj pohon všetkých kolies 4Motion, a tak nie je rozhodne problém absolvovať náročnú trasu mimo spevnených ciest.

Auto nás nesklamalo ani na snehu či blate, „štvorkolka“ funguje dobre a pomoc nájdete aj v podobe voliteľných režimov. Okrem klasických jazdných režimov Eco, Normal, Sport, Comfort či Individual tu máte aj niekoľko offroadových režimov. Model teda nájde uplatnenie nielen v rodinách, ale aj u mladých ľudí či miernych dobrodruhov.

HN/Radoslav Petrík

​Ak autu „nestojíte neustále na krku“, dokáže palubný počítač ukázať spotrebu približne šesť litrov na sto kilometrov – mimo mesta. Ak využijete výkon auta, stúpne približne o dva litre, to je na SUV tejto veľkosti s pohonom všetkých kolies stále slušná hodnota.

Podvozok pritom tlmí nerovnosti vcelku dobre, len prejazd cez niektoré veľké výtlky sa dostane s výraznejším zvukom aj do interiéru. Komfort jazdy teda zostáva stále na jednotku.

SUV pre každého

Vo výbave nechýbajú najrôznejšie asistenčné a bezpečnostné systémy, ako napríklad parkovacie senzory a parkovacia kamera, 360-stupňové zobrazenie okolia auta, parkovací asistent, systém na sledovanie diania pred vozidlom a systém núdzového brzdenia, elektronická parkovacia brzda so systémom auto-hold a mnoho ďalšieho.

Ak by sme mali našu skúsenosť s Tiguanom Allspace zhrnúť, povedali by sme, že Volkswagen vyrobil naozaj solídne SUV. Je výbornou voľbou pre rodiny, no nemusí to byť podmienka. Allspace totiž môžete získať aj v päťmiestnom vyhotovení, vďaka čomu dostanete batožinový priestor s objemom až 760 litrov.

HN/Radoslav Petrík

​Nemusíte sa pritom báť ani jázd mimo asfaltových ciest či výletov na odľahlé chaty s náročným terénom, najmä s týmto „offroadovým balíkom“. Pre tých, ktorí budú mať auto neustále plne obsadené, by sme zrejme volili výkonnejší agregát, avšak na bežné používanie postačí aj dieselových 150 koní.

Nebolo by však na zahodenie trochu osviežiť dizajn, Volkswagen sa totiž zameriava skôr na konzervatívny štýl. Avšak vyhovie tak širokým masám.

A cena? Tá sa začína s dvojlitrovým TDI motorom, výkonom 110 kW a pohonom všetkých štyroch kolies, rovnako aj so sedemstupňovým automatom, na akciovej sume 35 230 eur.

Volkswagen Tiguan Allspace
Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1 968
Prevodovka: 7-stupňová automatická DSG
Poháňaná náprava: predná a zadná
Výkon (kW/ot.): 110/4000 ot./min.
Krútiaci moment (Nm/otáčky): 340/1750-3000 ot./min.
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 9,8 s.
Objem batožinového priestoru (l): 700 -1775
Objem palivovej nádrže: 60 l
Cena modelu: od 27 360 eur

01 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy? 02 - Modified: 2024-04-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Opel odhalil kompletne prepracované rodinné SUV. Väčšie, štýlovejšie a nielen elektrické 03 - Modified: 2024-04-22 13:21:18 - Feat.: - Title: Toyota prezrádza, aké chyby robia mladí vodiči najčastejšie. Zadarmo im pomôže 04 - Modified: 2024-04-22 13:29:37 - Feat.: - Title: Luxusný džíp Matthewa Perryho z Priateľov sa ani pol roka po smrti nepohol 05 - Modified: 2024-04-22 09:06:00 - Feat.: - Title: Kým majitelia spia, Tesla vylepšuje. Nová aktualizácia prináša mnohé zaujímavosti
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. apríl 2024 05:53