StoryEditor

Volkswagen myslí na každého. Týmto autom vypĺňa aj tú najmenšiu medzeru

10.02.2018, 23:00
Na test sme si prevzali zaujímavý kúsok, o ktorom možno mnohí ani netušia, že sa v ponuke Volkswagenu nachádza.

Ide o rodinne zameraný Golf Sportsvan, ktorí možno budú niektorí z vás poznať z minulosti pod názvom Golf+. Je to v podstate nafúknutý Golf a jeho "cieľovkou" sa stávajú ľudia, ktorí vyžadujú dostatok priestoru, no nechcú SUV, kombík či veľké MPV.

V roku 2014 nahradil spomínaný Golf+, názov autu sedel lepšie, model s novým menom Golf Sportsvan. Na konci minulého roka sme sa dočkali už aj jeho modernizácie, pričom z ponuky vypadli 1,2- a 1,4-litrové benzínové TSI motory. Momentálne si viete novinku zaobstarať s litrovým agregátom TSI, alebo novou "jednapäťkou".

​Tá silnejšia voľba má dokonca systém ACT, čiže funkciu vypínania dvoch valcov. My sme si však vyskúšali, čo dokáže s rodinným autom litrový trojvalec. Má význam priplácať si za silnejšiu motorizáciu?

Žiadne karosárske a interiérové výstrelky

Pri exteriéri nečakajte žiadne veľké prekvapenia, karoséria sa zamerala skôr na neutrálny štýl, no vyzerá stále moderne a nesklame. Pri pohľade na auto vidíte v podstate len do všetkých strán rozšírený Golf.

Na cestu nám svietili halogénové svetlomety, avšak odporúčali by sme rozhodne priplatiť si za LED svietenie. Halogény síce nesvietia vôbec zle, no je to prvok, pri ktorom sa naozaj neoplatí šetriť a podstatne zvýši bezpečnosť.

Že ide naozaj len o "kúsok Golfu navyše" potvrdzujú aj rozmerové údaje - Sportsvan má 4 351 milimetrov na dĺžku, 1 807 milimetrov na šírku, 1 613 milimetrov na výšku a jeho rázvor má hodnotu 2 670 milimetrov. Nejde teda o závratne veľké čísla, s modelom sa automobilka sa zameriava skôr na vyplnenie aj tej najmenšej medzery vo svojej ponuke.

HN/Radoslav Petrík

Cez veľké predné dvere sa pomerne pohodlne presunieme do interiéru. Nečaká nás tu však veľké množstvo dizajnových zmien. Palubná doska má len inak riešené výduchy ventilácie, ostatné prvky sú už v podstate dobre známe.

Multifunkčný a dobre tvarovaný volant príjemne padne do ruky, v strede je osadený osempalcový dotykový displej infotainmentu s dobrými reakciami na dotyk, či v celom okolí naozaj veľké množstvo odkladacích priestorov. Nechýba ani "skrinka" na vrchu palubnej dosky.

Miesta je tu dostatok a to tak nad hlavou ako aj do šírky. Pomerne pohodlné sú aj naše látkové sedadlá a v zadnej časti sa v zásade nič nemení. Aj tu majú pasažieri stále veľa miesta a praktickou "vychytávkou" sú napríklad osadené výklopné stolíky na zadnej strane predných sedadiel.

Dôležitým údajom je pre Slovákov nepochybne veľkosť batožinového priestoru. Ten má objem 590 litrov a taktiež dvojité dno, kde si ľahko odložíte práve nepotrebné maličkosti. Kufor si viete pohodlne zväčšiť vďaka posuvnej zadnej lavici v rozsahu 18 centimetrov a sklápanie sedadiel je riešené v pomere 40:60.

HN/Radoslav Petrík

1.5 TSI ako najlepšia voľba

Pod kapotou sa nachádzal litrový trojvalec s výkonom 81 kW (110 koní), krútiacim momentom 200 Nm a spárovaný bol so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii majú zákazníci aj slabšiu verziu s výkonom 63 kW, prípadne 81 kW agregát s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Následne je v ponuke nová "jednapäťka" BlueMotion s výkonom 96 kW a 110 kW spárovaná so šesťstupňovým manuálom či sedemstupňovým automatom DSG.

To, že je tu prítomný trojvalec je bohužiaľ mierne počuť a tiež cítiť. Nie je to však nič hrozné, no výkonovo by to chcelo trochu väčšiu rezervu. Auto disponujúce stádom 110 koní nie je úplne lenivé,  pod názvom Sportsvan sa však rozhodne neskrýva myšlienka športového vanu, no pri rozhodovaní by sme zrejme volili objemnejší 1,5-litrový agregát.

HN/Radoslav Petrík

​V prevádzke bude kultivovanejší, spotreba nebude výrazne vyššia a ak už vziať trojvalec, jedine práve tento silnejší variant s 81 kW. Sportsvan by inak mohol mať pri plnom obsadení výraznejšie problémy s dynamikou.

Práca s manuálom je príjemná a je teda len na vás, či zvolíte spomínaný automat. Spotreba zrejme nebude práve smerodajná, keďže testovací kúsok mal pri preberaní najazdených len asi 20 kilometrov, no v meste sa pod osem litrov bez väčších problémov rozhodne zmestíte. Na diaľnici to bolo približne sedem litrov a mimo mesta sa dokážete dostať aj k úrovni šiestich litrov.

Podvozkovo nemáme v podstate čo vytknúť, karoséria sa v zákrutách výrazne nenakláňa a to ani pri rýchlejších prejazdoch. Väčšinu nerovností dokáže modernizované „takmer MPV“ s prehľadom pekne vytlmiť.

Skvelý člen nielen rodiny

Vcelku ide teda o naozaj solídne auto pre ľudí, ktorí potrebujú priestor či pre menšie rodiny. Batožinový priestor má slušnú kapacitu, náhradné koleso, pasažieri dostatok miesta a neurazí ani po stránke dizajnu. Je to akási stávka na istotu, avšak vrámci motorizácie si bude asi lepšie rozumieť s výkonnejším agregátom.

Trojvalec môže byť pri výraznom zaťažení trochu nedostačujúci, lepšiu voľbu vidíme v 1,5-litrovom TSI motore. Golf Sportsvan viete mať s našou motorizáciou a šesťstupňovou prevodovkou za akciovú cenu 16 940 eur.

01 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 02 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 03 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 04 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 05 - Modified: 2024-04-18 09:15:00 - Feat.: - Title: Dovezené autá sú stále v kurze. Štúdia ukazuje, ktoré krajiny dominujú a aké sú hrozby
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 06:40