Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.12.2021, 00:00

Rozumný crossover, ktorý dnes „letí“. Chybičkám sa však ani po modernizácii nevyhol

Obľúbenú kombináciu malých rozmerov a vyššej stavby karosérie ctí aj zlepšená Kia Stonic. Počas týždňa sme ju preverili s mild-hybridom a automatickou prevodovkou.

Rozumný crossover, ktorý dnes „letí“. Chybičkám sa však ani po modernizácii nevyhol
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Európania si za posledné roky automobily typu crossover skutočne obľúbili. I keď v drvivej väčšine neponúkajú ani pohon všetkých kolies, záujemcom zrejme stačí mohutnejší vzhľad, jemne vyššia svetlá výška oproti bežným hatchbackom a vyššie sedenie v kabíne.

Príjemným benefitom je aj o niečo lepšie nastupovanie, keďže pre vyššie posadený interiér nemusíte „padať“ až tak nízko. No a presne tieto silné stránky má aj kórejský zástupca Kia Stonic, ktorý si na starom kontinente zvolilo od uvedenia ešte v roku 2017 vyše 150-tisíc záujemcov.

​Prišiel preto čas na jemnú modernizáciu, ktorá priniesla niekoľko užitočných noviniek, pozmenila techniku v útrobách a taktiež ešte o štipku vyšperkovala vzhľad. V rámci pomerne rozsiahlej možnosti personalizácie si môžete vybrať aj z nových dvoch lakovaní Azure Blue a Storm Grey, ktoré dokážu so strechou v bielom alebo novoponúkanom žltom odtieni pekne kontrastovať.

Vkusné spracovanie. Ale čo dvere?

Nám sa do rúk na testovanie dostala vrcholná motorizácia i top výbavový stupeň GT-Line, ktorý už i tak tvarovo atraktívny kompakt skvele obohacuje. Oproti základnému vyhotoveniu sa mení celý rad detailov, ktoré v konečnom výsledku tvoria dynamicky pôsobiaci celok. Prepracovaná je maska chladiča, „nozdry“ nad nárazníkom, tvarovanie otvorov pre nasávanie vzduchu a hmlové svetlá sa z bokov nárazníka presúvajú na jeho spodnú hranu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.