Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.12.2021, 00:00

Praktické i úsporné SUV? Mitsubishi sa zachraňuje modelom s troma motormi

Modernizácia sa modelu Mitsubishi Eclipse Cross dotkla tak výrazne, že možno hovoriť v podstate o novom aute. Finálny európsky osud značky úplne nezmení, no dokáže ju tu ešte chvíľu zdržať.

Praktické i úsporné SUV? Mitsubishi sa zachraňuje modelom s troma motormi
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Japonská automobilka Mi­tsubishi to mala v Európe poriadne nahnuté a už-už sa zdalo, že sa s tunajšími zákazníkmi rozlúči. Napokon sa však situácia obrátila, nielenže tu ešte chvíľu zotrvá, ale po rozhodnutí sa dokonca ponuka rozšírila o sympatickú novinku so zvučným menom. Tá však bude zrejme poslednou z dielne značky.

Medzi posledné „lastovičky“ sa zaradilo v mnohých smeroch zlepšené SUV Eclipse Cross, ktoré už istý čas využíva meno svojho slávneho športovo ladeného súrodenca z čias minulých. Klienti však na výber príliš nemajú, v útrobách pozmeneného modelu už totiž môže pracovať výhradne plug-in hybridná sústava pochádzajúca z väčšieho Outlandera.

​A s majestátnejším SUV má spoločných aj niekoľko ďalších riešení. Dáva to však zmysel? Európania vraj za jeden deň nenajazdia viac ako približne 30 až 50 kilometrov. Sú to cesty do práce, na nákup, vyzdvihnutie detí zo školy a podobne. A práve takýmto dojazdom sa pýši drvivá časť plug-in hybridov na trhu.

Akčný rádius vám vystačí, ak bývate napríklad v Bratislave či priľahlých obciach, pričom stále môžete v prípade potreby siahnuť i po spaľovacom motore. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV to však vyriešilo inak a v podstate funguje ako elektromobil s dvoma elektromotormi, pohonom všetkých kolies a spaľovacím 2,4-litrovým 72 kW atmosférickým štvorvalcom, ktorý slúži ako akýsi generátor bez zbytočných strát.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.