Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.11.2021, 00:00

Predsudky bokom. Rumunský sedan je dôkazom, že i lacné auto môže byť dobré

Ak hľadáte „ľudové“ vozidlo, Dacia Logan môže byť príjemnou voľbou. V novej generácii s pohonom aj na LGP až prekvapivo príjemnou.

Predsudky bokom. Rumunský sedan je dôkazom, že i lacné auto môže byť dobré
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Posmešky či pozeranie cez prsty. Aj také boli kedysi reakcie niektorých ľudí pri spomenutí modelov od rumunskej automobilky. Áno, ponuka Dacie bola vždy zameraná na skutočne dostupné a pomerne lacno pôsobiace vozidlá, avšak azda najlepší pomer ceny a protihodnoty sa jej nedal nikdy uprieť.

Pre nenáročných to bola voľba číslo jeden, keď za svoje peniaze dostali to, čo nevyhnutne potrebovali na presun medzi bodom A a B. S príchodom horúcich noviniek Sandero a Logan sa však situácia o poznanie zlepšila a už rozhodne nemôžeme hovoriť o vyslovene sparťanských autách. Sympatie si rozhodne získajú.

​Rukami nám už nedávno prešiel kompaktný hatchback Sandero a teraz nastal čas vyskúšať schopnosti obľúbeného Loganu. Ten je aktuálne k dispozícii výhradne ako sedan s pohonom na benzín a LPG, teda s riešením, ktoré ostatní zavrhli a ženú sa skôr cestou elektrifikácie.

Dacia tomuto smeru ako jedna z mála dlho odolávala a hoci už ponuku obohatil elektromobil Spring, ostatné modely dávajú ešte stále prednosť práve konvenčným motorizáciám či skvapalnenému ropnému plynu ako v našom prípade.

Viac výkonu pri šetrení

Záujemcovia o Logan to nebudú mať s rozhodovaním príliš ťažké. Na výber je momentálne iba jediná motorizácia, a teda litrový trojvalec s označením TCe 100 LPG. Spaľuje nielen benzín, ale vie fungovať i na LPG, pričom výkon sa odráža od práve zvoleného paliva. Ak bude auto v režime na benzín, ponúkne 90 koní a 160 Nm krútiaceho momentu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.