Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.11.2021, 00:00

Skúsili sme najluxusnejší elektromobil na trhu. Toto je budúcnosť podľa Mercedesu

Za volantom nového modelu EQS od značky Mercedes-EQ sme strávili niekoľko stoviek úvodných kilometrov. Aké sú prvotné dojmy?

Skúsili sme najluxusnejší elektromobil na trhu. Toto je budúcnosť podľa Mercedesu
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Keď sme dostali pozvánku na účasť na prvej domácej jazdnej prezentácii s úplne novým modelom EQS nemeckej značky Mercedes-EQ, ktorý bol už od úplného základu postavený i vyvíjaný ako výhradne batériovo poháňané vozidlo, nemohli sme odmietnuť. Práve spomínaná novinka sa totiž chystá zaradiť k tomu najlepšiemu a najluxusnejšiemu, čo si na dnešnom trhu s elektromobilmi môže náročný záujemca zaobstarať.

Po krátkej úvodnej prezentácii sme si prebrali kľúče a v kolóne piatich kúskov EQS vyrazili na cesty naprieč západným Slovenskom. Do rúk sa nám v úvode dostala zatiaľ najsilnejšia verzia s označením 580 4Matic a v priebehu zoznamovacej jazdy sme presadli i do slabšieho vyhotovenia 450+ s pohonom iba zadných kolies.

Potenciál zabaviť i upokojiť

Vlajková loď chce zaujať klientov najmä prvotriednym spracovaním, jazdnými vlastnosťami, technológiami a taktiež výkonom i viac než slušným dojazdom. Papierovo si model EQS 580 4Matic s až 107,8 kWh akumulátorom trúfa na 770-kilometrový dojazd na nabitie, podľa normy WLTP. Či sa to novinke v realite naozaj podarí, vyskúšame si až počas klasického týždňového testu, no po úvodnej aktivácii palubný počítač zobrazoval na plné nabitie akčný rádius iba zhruba 500 kilometrov.

Áno, je to o poznanie menej, avšak treba si uvedomiť fakt, že hodnota je kalkulovaná na základe predchádzajúcej jazdy – netrvalo teda dlho a už po niekoľkých kilometroch sa údaj začal približovať k hodnote okolo 600 kilometrov. Mimochodom, priemerná spotreba zahŕňajúca diaľnicu, mesto, dynamické skúšky i jazdu po okreskách sa hýbala okolo 23 – 24 kWh na sto kilometrov, čo vôbec nie je zlé.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.