Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.10.2021, 14:41

Keď vám vrásky neurobí ani diaľnica. Vyskúšali sme prvé elektrické SUV od BMW

Vyskúšali sme elektromobil BMW iX3, ktorý mal veľmi dobrý manažment energie i jazdné vlastnosti. Počítať však treba s prémiovou cenou, ktorá nebude pre každého.

Keď vám vrásky neurobí ani diaľnica. Vyskúšali sme prvé elektrické SUV od BMW
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová/HN

BMW vstúpilo do segmentu elektrických SUV vozidiel medzi poslednými veľkými automobilkami. Na cestách sme v tej dobe pritom už stretávali Audi e-Tron Sportback, Kiu e-Niro, Hyundai Kona Electric, Mercedes-Benz EQC, Jaguar i-Pace no a opomenúť nesmieme samozrejme pioniera modernej elektromobility, Teslu so svojím Modelom X.

Prvým elektrickým SUV od bavorského výrobcu sa stalo BMW iX3 a mali sme možnosť ho vyskúšať ešte vo februári tohto roka. Išlo iba o niekoľkohodinovú záležitosť v podobe prvých jázd, no musíme povedať, že nás to poriadne namaškrtilo. Auto sa totiž chovalo ukážkovo. Práve preto sme boli zvedaví na dlhší test. Ako situácia dopadla? 

Dizajn, ktorý tu už bol

Ak ste sa na túto snehovú vločku dobre zapozerali a ste trochu znalí portfólia BMW, niečo vám pripomenula. Vychádza totiž z modelu X3, čo sa výrobca nesnaží nijako poprieť. ​Situácia je teda taká, že i keď je iX3 prvé elektrické SUV od BMW, nebolo budované od podlahy ako elektromobil.

Séria X3 je pre automobilku prvá, ktorou začal nie len viac pokrývať predpisy regulačných orgánov, ale tiež ponúkať klientom širšie portfólio. Tí si môžu vybrať medzi modelmi s benzínovým či naftovým pohonom, plug-in hybrid alebo plne elektrickú verziu s označením iX3.

​Niekoľko vizuálnych rozdielov oproti spaľovacím bratom tu však predsa len nájdete. Predné ľadvinky sú zaslepené, keďže v prípade elektromobilu odpadá nutnosť chladenia cez predné mriežky. Dokonca, toto hladké riešenie má byť aj aerodynamicky výhodnejšie. Sú tu tiež 20-palcové disky kolies s efektívnejšou prácou so vzduchom. 

iX3 spoznáte podľa modrých akcentov na prahových lištách a tiež na zadnej strane v oblasti, kde očakávate výfuky. Teda tam, kde majú iné X3-ky výfuky, ehm. Modré zdobenie je i okolo ľadviniek a znaku BMW. Ťažisko je tu znížené o 74 milimetrov, pohon zadnej nápravy a rozloženie hmotnosti v pomere 43:57. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.