Odložiť všetky fotoaparáty, kamery a až potom môžete vstúpiť do miestnosti s autom, ktoré ešte svet nemohol vidieť. Vstup ukážkovo strážil ochrankár, ktorý vás bez sprievodu niekoho z Mercedesu dovnútra nevpustí. Na každú maličkosť sa dávalo pozor. V provizórnej tajnej komore nie je veľa svetla, je pod kamerami a navyše nemôžete sa ani zohnúť.
Znie to zvláštne, no Mercedes nám chcel ukázať tvary, veľkosť a nové spracovanie. Nie techniku. A teda pozrieť sa „zo spodu“ na auto, či má ešte nezávislé zavesenie, bolo zakázané.
Rovnako sme mali zakázané o tomto zážitku písať.
Až dodnes, kedy padlo embargo. K dispozícii sme tak mali niekoľko minút v novom off-roade, ktorý je populárny ako nikdy predtým. Sedeli sme za volantom nového Mercedesu-Benz triedy G, ktoré sa približne po 40 rokoch zmení.
Nechceli sme ho
Už pri prvých správach o tom, že triedu G čaká nástupca sme nadšení veľmi neboli. Predsa toto je klasické auto, ktoré je dokonalé a nepotrebuje zmenu. Popularita tohto auta navyše extrémne narástla a Mercedes nestíha vyrábať.
O úspechu svedčí aj množstvo špeciálnych verzií. Najznámenjšou je 4x4 (na druhú), ktorá teoreticky „prevezie 11 ľudí“, má 42 centimetrov svetlú výšku a spotrebu ako kamión. Jednoducho skvelé auto. Mali sme možnosť ho vyskúšať a boli sme unesení (test nájdete tu).
Aj preto sme nechceli čítať správy o nástupcovi.
Ten sa ale ukáže ihneď po novom roku. Najpravdepodobnejšie už na svetovom autosalóne v Detroite. Zatiaľ vám môžeme maixmálne ukázať interiér.
Čo sme si z prvého stretnutia odniesli? V zásade to bolo viac o vstrebávaní a všímaní si detailov ako o technických parametroch. V zásade neviemie nič o motoroch, cenách a ani mnohých technických ukazovateľoch.
Vieme však, že auto bude skutočne podstatne širšie a dlhšie. Pozitívna správa je, že to stále bude „krabica“.
Dizajn ostáva. Stále to bude hranaté, stále to bude mať smerovky hore na kapote, stále budete mať pred sebou malé čelné sklo a napokon stále budete pri zatváraní dverí počuť rovnaký zvuk plechových dverí. Perfektné.
Pri jednom z „testov“ sa kologovi, novinárovi podarilo na staršom „G-čku“ aj toto.
Najlepší off-road
Mercedes to dokázal. Jednoducho sedeli sme v supermodernom off-roade, ktorý dostal palubnú dosku z Mercedes triedy S, no dušou je to stále off-road. Ibaže teraz bude skutočne supermoderný, raz tak luxusnejší a ľudskejší.
„Géčko“ ste jednoducho museli mať rád. V tom aute ste nemali kam položiť pohár, kde dať mobil, priehriadka pred spolujazdcom bola ako z lacného poľovníckeho auta, kufor bol hrozný a auto sa pri jazde výrazne nakláňalo. Za volantom ste sa cítili navyše ako autobusár.
Toto by malo byť niečo úplne iné. Malo by to byť „normálne auto“, ktoré sa bude ľahko šoférovať, bude naplnené najmodernejšou technológiou a bude mať trošku lepšiu ochranu chodcov ako doteraz.
S istotou môžeme však potvdiť, že stále to bude off-road. A keďže nám pri prehliadke nového Mercedesu-Benz triedy G „asistoval“ aj jeho tvorca, tak vieme, že to má byť vraj najlepší off-road aký kedy bol doteraz. Čo je veľmi odvážne tvrdenie, každopádne radi ho preveríme.
Enormný nárast rozmerov podčiarkuje fakt, že trieda G dostane po novom až 15 centimetrov navyše pre zadných cestujúcich, 3,8 centimetra navyše pre ramená a 6,8 pre oblasť lakťov.
Celkovo má nové G dostať 24 farieb, 13 možností pre farbu kože či led-kové osvetlenie interiéru, ktoré môžete poznať už z aktuálnych modelov. Na výber bude zo 64 farieb. Navyše do ponuky príde aj luxusný audiosystém s 16 reproduktormi Burmester s výkonom 590 wattov.
Nikdy luxus nemal
Po nasadnutí máte dojem, že ste v Mercedese-Benz triedy S, len do terénu. Vodič bude mať pred sebou dvojicu obrazoviek ako v najluxusnejších modeloch značky, sedieť bude na najlepších sedadlách automobilky a rovako aj volič automatu sa presunie za volant.
Prvú cenu si Mercedes však odnáša sa zmysel pre detail, ale aj humor. Auto bude mať viacero ikonických častí zo starého G-čka. Napríklad rezerva na zadných piatych dverách ostane. Rovnako aj kľučky. A s tým súvisí aj fakt, že auto po 40 rokoch nedostane bezkľúčový prístup.
Vyslovene sme sa na to pýtali. Nie, nebude tam.
Prvý dojem z nového Mercedes G nebol vôbec zlý. Ak vám povieme, že sme k tomuto novému auto pristupovali s predsudkami, že zabije to, čo Mercedes od roku 1979 budoval, mýlili sme sa. Trieda G dostane to, čo nikdy nemala. Luxus.