17.11.2017, 12:00

Toto je luxus v podobe Renaultu. Poradí si však aj s terénom?

Francúzska značka prišla s druhou generáciou modelu Koleos na slovenský trh len nedávno.

Toto je luxus v podobe Renaultu. Poradí si však aj s terénom?
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Dôvodom je, že SUV má byť akýmsi zavŕšením modernizácie ponuky tejto značky. Vlajková loď, akou Koleos a taktiež Talisman je, sa od svojho predchodcu výrazne odlišuje už na prvý pohľad.

Novinka je rozhodne robustnejšia a pôsobí dominantne. Svoju úlohu na tom zohrávajú výborne svietiace svetlomety LED Pure Vision. 

Sú spojené s denným LED svietením v tvare písmena C, čím zaberajú v podstatnej miere prednú časť auta. Dopĺňa ich veľká maska chladiča a tiež logo značky. Na bočnej strane nájdeme nástupné prahy, ktoré sú skôr len dizajnovým prvkom, no pritom sú dostatočne pevné.

​Zadnej časti dominujú hlavne štýlové koncové svetlá, ktoré sú akýmsi poznávacím znakom súčasných Renaultov. Nižšie nájdeme aj dvojicu chrómových „koncoviek výfukov“, no sú len vzhľadovým obohatením auta.

Zameranie na luxus

Náš kus bol v najvyššej výbave s názvom Initiale Paris, kedy auto pôsobí takmer ako od prémiovej značky. Nechýba lakťová opierka s klimatizovaným miesom na nápoje, množstvo odkladacích priestorov, kvalitný audio systém BOSE s 12 reproduktormi, či vyhrievané a odvetrávané kožené sedadlá s nápisom na hlavovej opierke. Tie sú ovládané elektricky a naozaj pohodlné, čo platí aj pri dlhších trasách.

Praktickosť pokračuje v znamení dvoch automobilových zástrčiek či štyroch USB portov. V strede palubnej dosky určite žiadnemu oku neunikne veľký 8,7-palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý funguje naozaj dobre. Na ploche viete mať zobrazených niekoľko aplikácii, čím je listovanie v rôznych nastaveniach jednoduchšie.

Z môjho osobného pohľadu je trochu nepraktickým riešením len nastavovanie klimatizácie, aké sme mohli nájsť aj v ďalších nových modeloch od Renaultu – Megane, Clio a podobne. Ide o to, že v prípade, kedy si chcete nastaviť stupeň fúkania klimatizácie, musíte sa s tým hrať priamo na obrazovke.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Do tohto menu sa dostanete potiahnutím spodnej lišty smerom nahor, avšak pri jazde to nie vždy funguje, respektíve je ťažšie to dosiahnuť.

Auto vám ponúka aj navigáciu, filtráciu vzduchu či ambientné osvetlenie, kedy si viete „atmosféru“ v kabíne doladiť výberom z rôznych farieb.

Za dobre tvarovaným volantom sa nachádza dvojica analógových budíkov (teplota motora a stav paliva) a jeden hlavný digitálny. Na ňom sa zobrazujú všetky potrebné informácie a prepínanie medzi nimi je naozaj rýchle, Zobrazené je aj rozloženie pohonu na prednú či zadnú nápravu.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Koleos stavil, hlavne pri výbave Initiale Paris, na luxus a pohodlie. Priestoru je naozaj veľa aj v zadnej časti. Spolucestujúci sa rozhodne nebudú stažovať na nedostatok miesta na nohy či hlavu.

Zadné krajné sedadlá sú pritom taktiež vyhrievané, nastavenie nájdete po vyklopení zadnej stredovej opierky. Nastupovanie a vystupovanie je pohodlné vďaka veľkým dverám a uhlu ich otvárania.

Batožinový priestor má úctyhodný objem 530 litrov a piate dvere sa otvárajú aj zatvárajú automaticky. Vytkol by som len trochu nešikovné pláto kufra, ktoré nemá kolajničky.

Športovnosť ide bokom

Pod kapotou sa nachádzal dvojlitrový turbodiesel, ktorého výkon bol 128 kW a 380 Nm krútiacim momentom. Maximálna rýchlosť je 202 kilometrov za hodinu a sila tomuto motoru určite nechýba. Jeho športové ambície zabíja CVT prevodovka vyladená výhradne na komfort. Spojením týchto vlastností vznikol pohodlný a výkonný spoločník na absolvovanie dlhých jázd.

Na ľavej strane od volantu je niekoľko tlačidiel, medzi nimi aj možnosť výberu z troch režimov pohonu kolies – predné kolesá, automatické rozdelovanie na prednú a zadnú nápravu, či Lock (rozdelenie pohonu 50 na 50).

Koleos si s prehľadom poradí s miernym terénom a problém mu nerobia ani väčšie stúpania na nespevnenom povrchu.  Zákazníci sa tak nemusia báť s výstupom napríklad na odľahlú chatu.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Podvozok je pomerne tichý aj pri jazde mimo spevnených ciest, rovnako však nepočuť ani pri vyšších rýchlostiach aerodynamický šum. Auto takmer vôbec nepláva, no nerovnosti pritom tlmí veľmi dobre.

Spotreba sa na diaľnici pri tempe 135 kilometrov za hodinu vyšplhala na približne 7,8 litra na sto kilometrov, mimo mesta sa dá stlačiť mierne pod sedem litrov. Hmotnosť auta je však 1 822 kilogramov a tak sa nie je čomu čudovať.

Ľahké to mať nebude

Renault Koleos je skvelou voľbou pre rodiny, pohodlnú jazdu či nie príliš uponáhľaných manažérov. SUV je štýlové nielen zvonka, ale tiež v interiéri, to platí hlavne pri výbave Initiale Paris.

Jazdnými vlastnosťami uspokojí aj mierne náročného zákazníka, ktorý sa občas vyberie aj mimo spevnenú asfaltovú cestu. Nerovnosti tlmí dobre a na slušnej úrovni je tiež odhlučnenie či ponuka bezpečnostných systémov. 

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Prevodovka je naladená hlavne na komfort, preto od nej rozhodne neočakávajte športový charakter. Svoju úlohu však splní, rovnako ako celý model. V dobe, kedy sú SUVčka vo veľkej obľube, to Koleos nebude mať medzi množstvom konkurentov ľahké. 

Zaujať však vie a vo výbave Initiale Paris je k dispozícii za 37 790 eur. Základ tvorí model s nafotvým agregátom dCi s výkonom 96 kW, manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a pohonom prednej nápravy. V prípade najnižšej výbavy Zen je cena 26 490 eur.​

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.