Nebyť kokpitu vesmírneho korábu, povedali by sme, že je to príjemne obyčajné, k absolutóriu dotiahnuté auto pre tradicionalistov, ktorých zaujíma skôr, ako auto jazdí, než koľko má v zásobe asistenčných systémov. Príjemne sa šoféruje, skvele sa správa na ceste a posádku dokáže hýčkať.
Peugeot si totiž spomenul, že sa jeho autám kedysi hovorilo francúzske mercedesy. Ruku na srdce, v poslednej dekáde mala značka iné starosti a záujmy, nový model 308 však na ceste funguje jednoducho skvelo. Na možno poslednú etapu normálnych áut so spaľovacími motormi, na ktoré je svet zvyknutý, si každopádne výrobca doprial auto, ktoré perfektne jazdí, dobre sa šoféruje a ohromí tichom.
Je však potrebné dobre vybrať prevedenie. Postaviť a naladiť auto je dnes stále komplikovanejšie. Uhádnete, akú informáciu potrebuje plánovač (dnes počítač) vo fabrike poznať o vami nakonfigurovanom aute ako prvú? Je to hmotnosť. Musí ju poznať na kilo presne, čo závisí od výbavy, ktorú ste si navolili.
K tomu sa podľa vybranej motorizácie, ráfikov a trebárs aj toho, či auto bude mať z výroby ťažné zariadenie, vyberajú špecifické prevedenia tlmičov, pružín, stabilizátorov podvozku, ale napríklad aj chladiča, a to všetko v rôznych kombináciách. Od toho sa okrem iného tiež dopočítavajú presné emisie daného vozidla.
Ladiči autá samozrejme fyzicky nejazdia a "netunia" každú jednotlivú kombináciu, naladia "stred", potom žiadané varianty, pracujú s hmotnostnými skupinami a zvyšok domodelovávajú s pomocou počítačov; z toho potom vypadnú desiatky, možno stovky kombinácií. Prečo tá prednáška? Pretože stále viac sa rôzne verzie jedného modelu správajú inak.
Skvelé ladenie
A nový Peugeot 308 je práv...
Zostáva vám 85% na dočítanie.