Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.10.2021, 00:00

Vyskúšali sme malý Hyundai s obrovskou charizmou. Konkurenciu poriadne potrápi

Najmenší člen športovej rodiny Hyundai N má v pláne rozvíriť vody v segmente malých hot hatchov. Darí sa mu nadviazať na schopnosti a úspech väčších súrodencov?

Vyskúšali sme malý Hyundai s obrovskou charizmou. Konkurenciu poriadne potrápi
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Keď v roku 2017 kórejská automobilka predstavila európskej verejnosti svoj vôbec prvý počin novovzniknutej divízie Hyundai N pritiahla na seba slušnú pozornosť. Pod nový počin sa totiž podpísal Albert Biermann, ktorý kvôli tejto misii opustil divíziu BMW M a podľa očakávaní priniesol do modelu i30 N svoje skúsenosti i overené funkčné riešenia.

Sekundovala tomu atraktívna bledomodrá farba lakovania auta, dvojica masívnych koncoviek výfuku s výrazným zvukom, štýlový interiér a najmä výkonná technika, ktorá bola k dispozícii za naozaj dostupnú cenu. Hyundai i30 N sa po uvedení na trh stal okamžite trhákom, vytvoril okolo seba kult množstva fanúšikov a dokonca v istom čase predbehol v predajoch na Slovensku aj ostrieľanú konkurenciu.

​Na úspech nadviazal neskôr variant s karosériou Fastback a teraz sa hlási o slovo najmenší z už pomerne rozsiahlej rodiny N, ktorá je medzičasom napríklad tvorená i crossoverom Kona N. „Baby N-ko“, ako mnohí novinku i20 N označujú, sme vyskúšali počas týždňového testu aj v HN.

Skromnejší výkon tají ľahkosťou

Hyundai i20 N sa stavia vedľa konkurenčných modelov ako Suzuki Swift Sport, Ford Fiesta ST či Volkswagen Polo GTI alebo i Abarth 595 Competizione. Oproti svojmu väčšiemu bratovi v podobe i30 N má však pod kapotou skromnejší 1,6-litrový benzínový agregát dopovaný turbodúchadlom, ktorého výkon je vyladený „iba“ na 204 koní, oproti porcii 280 koní z dvojlitrového motora modernizovaného modelu i30 N.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.