Bývalý riaditeľ ZSSK kritizuje situáciu na železnici. Nedostatok rušňovodičov je podľa neho kritický
Záujem o profesiu rušňovodičov z roka na rok klesá. Dôvodom je aj plat. Kým v ZSSK zarobia 1450 eur v hrubom, konkurencia ponúka viac.
Záujem o profesiu rušňovodičov z roka na rok klesá. Dôvodom je aj plat. Kým v ZSSK zarobia 1450 eur v hrubom, konkurencia ponúka viac.
Noční cestujúci sa môžu od novembra na dvoch tratiach z Bratislavy do Košíc stretnúť s mužmi v čiernom. Štátny dopravca tu totiž skúša pilotný projekt so súkromnou bezpečnostnou službou.
Súťaž o jeden z najvyťaženejších železničných úsekov na Slovensku je uzatvorená.
V osobnom vlaku bolo v čase nehody približne 50 cestujúcich.
Štát je k tomuto druhu dopravy štedrejší, ako by musel. Upozorňuje na to ministerstvo financií v návrhu štátneho rozpočtu, kde volá po vyššej efektivite.
Čechov čaká v budúcom roku vo vlakoch veľká zmena. Dostanú možnosť cestovať rôznymi dopravcami na spoločný doklad. Na Slovensku sa podobné riešenie rysuje zatiaľ pri dvoch súťažených tratiach.
O rozdieloch v českom a slovenskom systéme hovorí pre HN bývalý šéf sekcie železničnej a kombinovanej dopravy na ministerstve Jiří Kubáček.
Sťažnosti na meškania vlakov chodia pravidelne, priznáva v rozhovore pre HNtelevíziu generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Filip Hlubocký.
Ambície Bruselu, ktoré si stanovil na ceste za lepším životným prostredím, sú v slovenských podmienkach nateraz nereálne. Nepomôže ani zhustenie koľajovej prepravy.
Železnice hľadajú na popud Bruselu spôsoby, ako zahustiť dopravu na koľajniciach. Ako riešenie prinášajú aj pilotný projekt, ktorý chcú zaviesť na trati Bratislava – Trnava. Odstup medzi vlakmi sa tu má znížiť z ôsmich na tri minúty.
Vlak vyrobila čínska spoločnosť CRRC a ide o jednu z najväčších železničných udalostí v Česku.
Na železničné projekty majú ísť stovky miliónov eur.
Dlhoročným mottom železníc je dostať ľudí do vlakov. Na druhej strane pre zefektívnenie prevádzky z niektorých liniek škrtajú svojich ľudí. Nahradí ich náhodný revízor.
Takzvané „motoráčiky“ medzi Moldavou nad Bodvou a Haniskou pri Košiciach mali skončiť.
Vlak pôjde na trase Praha - Ostrava - Mostyska II.
Na trať padol po búrke strom.