Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.06.2021, 11:24

Zostatková hodnota jazdených áut zažíva revolúciu. Tieto modely sú najlepšou voľbou

Kým v minulosti bolo uchovanie hodnoty auta doménou skôr nemeckých značiek, dnes im túto pozíciu vyfúkla značka, z ktorej si ešte nedávno robil takmer každý srandu.

Zostatková hodnota jazdených áut zažíva revolúciu. Tieto modely sú najlepšou voľbou
Zdroj: netcarshow.com (Ilustračná snímka)

Zostatková hodnota auta je dôležitý faktor, ktorý v prípade mnohých zákazníkov rozhoduje, či sa pre dané vozidlo nakoniec aj rozhodnú. Čím viac svojej pôvodnej hodnoty totiž v čase stratí, tým viac na ňom majiteľ prerobí.

Spoločnosť Schwacke opäť zisťovala úroveň uchovania hodnoty jednotlivých áut v rámci viacerých segmentov. A hoci sa výsledky prieskumu vzťahujú k nemeckému trhu, istú paralelu s ostatnými európskymi trhmi z porovnania vieme určite odvodiť.

Hodnotenie s názvom Value Master rozdelilo celkom 6 751 verzií áut do celkovo 13 segmentov, pričom sledovalo autá staré štyri roky s priemerným počtom najazdených kilometrov pre daný segment. Výsledky by pritom mohli zaskočiť nejedného fanúšika nemeckých značiek. Práve tie si v minulosti zachovávali hodnotu lepšie, než konkurenčné značky.

Časy sa však pomaly menia, celkovým víťazom sa už aktuálne stala trojvalcová Dacia Sandero Stepway TCe 90. Tá si po 4 rokoch uchovala stále 66 percent svojej pôvodnej ceny, čím suverénne ovládla celý rebríček.

O druhú a tretiu priečku v rovnakom segmente sa pritom podelila Toyota Yaris 1.5 VVT-i (60,7 percenta) a Mini Cooper S (60,4 percenta). Zároveň sa ukázalo, že práve malé autá si svoju hodnotu uchovávajú azda najlepšie.

Veľmi zaujímavá situácia je medzi elektrickými autami. Prieskum ich rozdelil na dve kategórie podľa ceny (do 40 000 eur a nad túto cenu). V rebríčku vyčnieva Tesla model S Long Range, ktorá si po 4 rokoch údajne zachová až 61,2 percenta svojej pôvodnej hodnoty. Zle na tom však nie je ani elektrický Mini Cooper SE (59,6 percenta).

Mini:
Hyundai I10 1.2 (56,9 percenta)
KIA Picanto 1.2 (54,5 percenta)
VW up! (51 percent)

Malé autá:
Dacia Sandero Stepway TCe 90 (66 percenta)
Toyota Yaris 1.5 VVT-i (60,7 percenta)
Mini Cooper S (60,4 percenta)

Nižšia stredná trieda:
VW Golf 1.5 TSI (53,7 percenta)
Mazda 3 e-Skyactiv-X 2.0 (53,4 percenta)
Seat Leon 1.5 eTSI (52,5 percenta)

Stredná trieda:
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4x4 (49,8 percenta)
BMW 330i Touring xDrive (49,7 percenta)
Mazda 6 kombi Skyactiv-G 194 (48,3 percenta)

Vyššia stredná trieda:
BMW 540i xDrive (44,4 percenta)
Volvo V90 B4 D AWD (42,5 percenta)
Audi A6 Avant 55 TFSI quattro (42,2 percenta)

Luxusná trieda:
Mercedes-Benz S 400d 4Matic (48,6 percenta)
Porsche Panamera (45,9 percenta)
BMW 730d (36,7 percenta)

Športové autá:
Porsche 911 Carrera 4S (58 percent)
Porsche 718 Boxster (53,8 percenta)
Audi TT RS Coupe (53,5 percenta)

Kompaktné SUV:
Toyota RAV 4 2.5 4x2 Hybrid (57,8 percenta)
Cupra Formentor VZ 2.0 TSI (57,3 percenta)
Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 (55,7 percenta)

Veľké SUV:
Range Rover Sport P400 3.0 (50,1 percenta)
BMW X5 xDrive40d (49,5 percenta)
VW Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion (49,4 percenta)

Elektromobily do 40 000 eur:
Mini Cooper SE (59,6 percenta)
VW ID.4 Performance (56,3 percenta)
Tesla Model 3 Standard (54,9 percenta)

Elektromobily nad 40 000 eur:
Tesla Model S Long Range (61,2 percenta)
Audi e-tron Sportback 50 quattro (51,7 percenta)
Mercedes EQV 300 lang (50,1 percenta)

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.