Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
31.05.2021, 12:20

Slováci si dopriali aj napriek pandémii. Predaje luxusných jazdeniek medziročne stúpli

Predaje drahých zánovných modelov v rámci československého trhu vzrástli aj napriek opatreniam spojených s pandémiou koronavírusu.

Slováci si dopriali aj napriek pandémii. Predaje luxusných jazdeniek medziročne stúpli
Zdroj: Škoda Auto

Dočkali sme sa. Pandémia koronavírusu je v Európe momentálne na ústupe, avšak za posledný rok stihla v automobilovom priemysle napáchať pomerne veľa škôd. Celé odvetvie sa totiž ocitlo v recesii a predaje áut klesli približne o 20 percent.

Nie každého sa však kríza spojená s pandémiou dotkla rovnako. Niektorí Slováci či Česi si aj napriek neľahkej situácii dokázali zaobstarať nové drahšie zánovné vozidlo, paradoxne totiž po stránke predajov kríza nezasiahla luxusné a cenovo vyššie postavené jazdené modely s cenou presahujúcou 30-tisíc eur. V Mototechne Premium sa ich od apríla 2020 do apríla 2021 predalo až 700 kusov.

„Prémiový tovar, vrátane automobilov luxusných značiek a drahších modelov, zostal v priebehu ročnej pandémie v podstate nedotknutý. Klientela, ktorá si luxusné a drahšie vozidlá môže dovoliť, je veľmi dobre finančne zabezpečená a ani doba krízy neovplyvnila jej chuť tento tovar nakupovať,“ hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ spoločnosti AURES Holdings, pod ktorú Mototechna Premium spadá.

Na spoločnom československom trhu sa teda darilo predaju luxusnejších jazdených vozidiel aj počas koronakrízy, pričom za sedem rokov fungovania Mototechny Premium narástli predaje prémiových ojazdených áut o 177 percent, za posledný rok o 30 percent.

Na údajoch spoločnosti vidieť aj stále pretrvávajúci trend športovo-úžitkových áut. Aj napriek tomu, že prémiové značky sa v minulosti spravidla zameriavali na luxusné limuzíny, aj v tejto kategórii za posledné roky prevážil všeobecný záujem práve o SUV, ktorých sa v tomto segmente predáva na slovenskom a českom trhu vyše 65 percent.

Medzi najobľúbenejšie značky v tomto smere patrí na Slovensku mníchovská značka BMW, nasleduje ju Mercedes-Benz a na treťom mieste sa umiestnil mladoboleslavský výrobca Škoda Auto.

Toto je 10 najpredávanejších modelov v Mototechne Premium na Slovensku (apríl 2020 - apríl 2021)

Zdroj: AURES Holdings

„V segmente ojazdených áut, ktorých predajná cena presahovala 30-tisíc eur, sme na Slovensku v posledných rokoch sledovali medziročné nárasty predajov okolo 20 percent. Výrazný skok nastal v roku 2018, kedy predaje narástli o takmer 60 percent oproti roku 2017 a tento rok, kedy sa aj napriek dlhodobo zatvoreným pobočkám zvýšil predaj luxusných ojazdených vozidiel o 13 percent,“ komentuje záujem Vaněček.

Medzi vôbec najdrahšími predanými vozidlami z ponuky Mototechny Premium bol v minulom roku Mercedes-Benz GLE 63S AMG Coupé – vozidlo z roku 2015 s necelými deväť tisícami najazdených kilometrov, pričom sa predal za 105-tisíc eur.

Na druhom mieste bolo v bratislavskom závode vyrábané Audi Q8 v motorizácii 50TDI z roku 2019, s necelými 19-tisícami najazdených kilometrov, ktoré sa predalo za 73-tisíc eur.